Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:20

Jeetje wat erg:S Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen!!!

tienus63

Berichten: 12099
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:06


iejoor62
Berichten: 401
Geregistreerd: 03-07-06
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:16

tienus63 schreef:


Jeetje, vermoedelijk brandstichting...wie doet nou zoiets :(
Zoveel verdriet én kosten.
Gelukkig dat er geen paarden en mensen gewond of gedood zijn

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:30

REGINA76 schreef:
jeetje wat erg zeg sterkte voor iedereen.



Nee die niet!!

Wat een rot nieuws, gelukkig is er niemand gewond.

2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:36

Verschrikkelijk dit! Zag er vanochtend echt heftig uit! Gelukkig geen gewonden zowel mens als dier!

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:36

Wat sneu zeg :\ En dan wss nog brandstichting ook....

Ik hoop dat ze alles wat nu afgebroken is weer opnieuw op kunnen bouwen :(:)

Jolien87

Berichten: 17476
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:18

De vriendin van mijn vader woont in het huis wat daar naast het erf staat. Haar dochter heeft de dader gezien en gehoord. Het bleek een gehandicapte, oud werknemer en klant te zijn geweest van de manege. Niet dat dat het goedpraat voor hem, maar iemand met een "gezond" verstand zou het minder snel in zijn hoofd halen om zoiets te doen. Wat zou hem hiertoe gezet hebben hè?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110739
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 17:19

Jolien87 schreef:
De vriendin van mijn vader woont in het huis wat daar naast het erf staat. Haar dochter heeft de dader gezien en gehoord. Het bleek een gehandicapte, oud werknemer en klant te zijn geweest van de manege. Niet dat dat het goedpraat voor hem, maar iemand met een "gezond" verstand zou het minder snel in zijn hoofd halen om zoiets te doen. Wat zou hem hiertoe gezet hebben hè?


Is dit al door de politie bevestigd dat het om deze persoon gaat?

Kirsten1209
Berichten: 9
Geregistreerd: 03-07-11

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:22

Ik rijd zelf op 't Hoefijzer, en woon er zo ongeveer tegenover. Ik ben er ook wezen kijken, ontzettend triest allemaal.. Zou eigenlijk deze week weer gaan rijden, maar dat zit er dus niet in. Paarden stonden vanmiddag lekker te grazen in de wei, hopen dat ze er niet te veel van meegekregen hebben. Mocht het inderdaad wel brandstichting zijn, dat maakt alles alleen maar nog erger! Je moet toch wel helemaal gestoord zijn om zoiets te doen! Ik kan het echt niet begrijpen.. Gelukkig zijn de paarden (en mensen) ongedeerd gebleven. Maar alle administratie, alle waardevolle documenten.. Alles is weg.. Hopelijk hebben ze de administratie nog ergens anders opgeslagen, zodat ze tenminste nog iets hebben.. Het is echt verschrikkelijk..

Jolien87

Berichten: 17476
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:53

Cayenne schreef:
Jolien87 schreef:
De vriendin van mijn vader woont in het huis wat daar naast het erf staat. Haar dochter heeft de dader gezien en gehoord. Het bleek een gehandicapte, oud werknemer en klant te zijn geweest van de manege. Niet dat dat het goedpraat voor hem, maar iemand met een "gezond" verstand zou het minder snel in zijn hoofd halen om zoiets te doen. Wat zou hem hiertoe gezet hebben hè?


Is dit al door de politie bevestigd dat het om deze persoon gaat?


Niet in de media, maar gezien het feit dat deze man/jongen zelf over straat riep dat hij de boel had aangestoken en hij zichzelf vervolgens aangaf bij de politie denk ik dat dit wel vrij zeker is. Die dochter heeft hem ook nog moeten identificeren tegenover de politie...

Susanne_

Berichten: 2431
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Op een bewoond eiland / op een berg in oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:13

Jolien87 schreef:
De vriendin van mijn vader woont in het huis wat daar naast het erf staat. Haar dochter heeft de dader gezien en gehoord. Het bleek een gehandicapte, oud werknemer en klant te zijn geweest van de manege. Niet dat dat het goedpraat voor hem, maar iemand met een "gezond" verstand zou het minder snel in zijn hoofd halen om zoiets te doen. Wat zou hem hiertoe gezet hebben hè?

Misschien niet zo heel handig om dit soort 'roddels'(ofhet waar is of niet doet er niet toe) op internet te verkondigen als er nog niets over bevestigd is. Dat maken de geruchten des te erger.

Jolien87

Berichten: 17476
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:30

Ik zou het geen "roddels" willen noemen, gezien het feit ze het toch echt met eigen ogen hebben gezien. Maargoed, laat ook maar. Ik heb geen zin om een klassieke "bokt-situatie" te beginnen...

Graphicnizor
Berichten: 9
Geregistreerd: 05-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:36

Zal ik meteen deze onzin even uit de lucht helpen! want de berichten worden steeds mooier.
vanavond zal ik hier ook op reageren in hart van nederland.
De verwarde man was geen verwarde man maar ikzelf die de paarden naar buiten bracht,
onderweg naar mijn zonsopkomst timelaps en fotosessie kwam ik langs het hoefijzer en ondekte de rookpluimen uit de nok van het dak.
Na brand alarm door de straten te hebben geschreeuwd ben ik door het schrikdraad moeten gaan om te kijken of de paarden aanwezig waren.
Terwijl ik met mn been rood bloedend de stallen open deed om de paarden naar buiten de sturen werd ik even een moment later in de boeien geslagen omdat ik werd verdacht van brandstichting.
Dus je doet iets goeds met gevaar voor eigen leven en word zelf in de boeien geslagen. Wat ook tof is om dit overal te lezen.
Ik heb de brand ondekt maar ook duidelijk brand geschreeuwd waarop niemand reageerde en ik zelf onder een kiertje moest schuiven om zo de eerste deur open te krijgen.
Ik ben inmiddels dus vrijgelaten omdat ik kon aantonen dat ik er niets mee te maken had en het eerste wat ik deed was het hoefijzer bezoeken om te zien of alles ok was met de paarden.
Ik had ook een band met deze paarden omdat ik zelf ook meedeed met het vrijwilligershulp.
Het mooiste was nog dat je werd uitgefoeterd door iedereen terwijl het enige wat ik deed is de paarden van de verstikkingsdood redden.
Nee dan is het leuker om een zondebok aan te wijzen en met dit soort uitspraken te gooien als in : hij is hier en oh wat eng.
Dit is, en dat zweer ik voor de rest van mijn leven, de laatste keer dat ik iemand, mens of dier uit een banarde positie help.
Voor mijn hulp ben ik gearresteerd en meegenomen als een crimineel. met de nodige verhalen ernaast
Heb de dag mogen doorbrengen in de cel en ben net weer terug

Mag het nu duidelijk wezen hoe het zit.
Al vind ik het echt heel erg vervelend voor al die kinderen die niet meer kunnen rijden en al die mensen die het hoefijzer hebben opgezet nu een klap in het gezicht krijgen. wilde ik dit toch echt even uit de wereld helpen.

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:57

@ Grapicnizor, Heel goed van je om jou verhaal te tonen. Het is ook absoluut niet netjes dat de politie juist diegene in de boeien gooit terwijl je juist eigenlijk de ''held'' hoort te zijn. Ongelooflijk zeg dat er zoveel stommiteit fouten van zowel polities maar ook van alle media's worden gemaakt, laat al die agenten en verslaggevers eens goed en correct werk doen verrichten zeg.

Graphicnizor
Berichten: 9
Geregistreerd: 05-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:39

Ik snap dat ze me hebben meegenomen omdat het a vroeg was b er stond een pand in de brand en c ik kon me niet legitimeren. meer omdat ik voor zonopkomstfotos geen id meeneem want dan ben ik ze toch weer kwijt.

Maar de verhalen van de mensen kloppen niet, zoals die vrouw die mij heeft horen schreeuwen dat ik de brand heb aangestoken, terweil ik riep help brand kan iemand de brandweer bellen!!!
En ik ben ijshockey gewend dus ik kan flink hard schreeuwen.
Dus dat begrijp ik nog wel. maar dat je word aangekeken met een oog van HIJ was het dat kan ik echt niet verdragen na een dagje tergen in de cel. en 2 verhoren.
Ik mag van geluk spreken dat ik op vrije voeten ben na dit soort uitspraken van "ooggetuigen"

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:43

Ik vind het heel vervelend voor je dat je zo te kijk gezet wordt. Heel erg fijn dat jij gedaan hebt wat zo nodig was op dat moment en fantastisch mooi dat jij toevallig aanwezig was. Het had zo moeten zijn.

Ik weet zeker dat, nu dat duidelijk is hoe de vork in de steel zat, er veel mensen ontzettend veel respect voor jou hebben. Je hebt je hart op de goede plaats zitten.

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:46

Eigenlijk ben jij gewoon de ''held'' net als dat meisje (ergens in het buitenland) in een brandende schuur de paarden probeerde te redden. Oke aan ene kant de politie doen hun werk maar ik vind dat zij dan ook wel zomaar verhalen van ooggetuigen die een heel ander verhaal zaten te vertellen snel doen geloven, zonder om eerst jou aan te spreken over hoe en wat. Nee daar moeten ze blijkbaar meteen de boeien bij nodig hebben, geloof me dat doen agenten bij mensen zo op straat of in een vechtpartij ook niet meteen. Als ik jou was zou ik voor de dag van vandaag dat je vast gezeten hebt, een vergoeding voor gaan eisen.

Wat een loze media hebben we hier toch in nederland...

mika11

Berichten: 11114
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:48

Graphicnizor schreef:
Ik snap dat ze me hebben meegenomen omdat het a vroeg was b er stond een pand in de brand en c ik kon me niet legitimeren. meer omdat ik voor zonopkomstfotos geen id meeneem want dan ben ik ze toch weer kwijt.

Maar de verhalen van de mensen kloppen niet, zoals die vrouw die mij heeft horen schreeuwen dat ik de brand heb aangestoken, terweil ik riep help brand kan iemand de brandweer bellen!!!
En ik ben ijshockey gewend dus ik kan flink hard schreeuwen.
Dus dat begrijp ik nog wel. maar dat je word aangekeken met een oog van HIJ was het dat kan ik echt niet verdragen na een dagje tergen in de cel. en 2 verhoren.
Ik mag van geluk spreken dat ik op vrije voeten ben na dit soort uitspraken van "ooggetuigen"



Jeetje wat een verhaal.
Super van je, in ieder geval, dat je de paarden eruit hebt gehaald.
Het had heel anders kunnen aflopen.

Susanne_

Berichten: 2431
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Op een bewoond eiland / op een berg in oostenrijk

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:28

@jolien87: Snap je na de post van Graphicnizor wat ik bedoel. Wat jij gehoord hebt, kan de waarheid zijn, of niet. Wat Graphicnizor verteld kan de waarheid zijn, of niet (zou wel ziek zijn, en ik ga uit van het beste van de mens dus ik ga er vanuit dat deze persoon de waarheid verteld).
Maar als je zulke informatie verkregen hebt, wat vrij belangrijk informatie is en wat mensen enorm kan kwetsen mocht het niet waar zijn, snap je dan dat ik zeg dat het niet verstandig is om dit op internet neer te zetten, zonder dat het bevestigd is of niet.
Welke 'waarheid' klopt, doet er niet toe, maar wat jij doet is het verspreiden van een gerucht en als het over zo'n situatie gaat, vind ik dat echt niet kunnen.

Graphicnizor
Berichten: 9
Geregistreerd: 05-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:29

Ja maar het gaat ook om de mensen die dit hebben opgezet, vanuit niks naar dit is een hele slag in de ronte en door deze brand is heel veel verwoest.
Pas toen de paarden zon beetje buiten waren en ik de hele buurt gealameerd heb kwam de politie er aan +/- 30 minuten.
heb dik ( ritsaert ) nog wakker gebeld en weet ik wat allemaal niet.

hier is een plaatje van mijn been na de reddingsoperatie: Afbeelding die andere ziet er ook al uit alsof ik door een poema ben gegrepen.
Mijn eerste doel was de dieren, een gebouw is te repareren, elk van de andere paarden niet.
Hoe zou ik me gevoeld hebben als ik hoorde dat er 10/12 paarden gestikt waren terwijl ik er wel wat aan had kunnen doen.
Hopelijk snappen jullie het allemaal.
Ik hoorde tussen neus en lippen door dat ze ook spul kwijt waren dus het zal allemaal wel.
Ik ben nu helemaal kapot, doodgeschrokken want ook voor een lichte autist is dit echt niet te behappen

Graph,

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:36

Je hebt gedaan wat je moest doen. :j
Heel erg goed van je dat je eerst de paarden gered hebt en toen alarm geslagen hebt.

Sjolvir

Berichten: 25283
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:43

Jemig, de hele boel afgebrand.....
Weet nog dat toen ik leerde rijden ze nog bij manege Wilten reden hun paarden liepen in de "gewone" beginners lessen mee,
ik heb op aantal van de paarden van het Hoefzijzer leren rijden als volwassene....
en ik had les van de instructrice van de gehandicapten...
Toen kregen ze uiteindelijk waar ze van gedroomd hadden een eigen manege,
al was dat dan weer aan de andere kant van Zwolle.
Nu moeten ze weer die droom op gaan bouwen....
Hopelijk dekt de verzekering alles, het belangrijkste de paarden, zijn gelukkig gespaard gebleven.

Nu is alles weg, diep triest als het brandstichting zou zijn (even buiten beschouwing latend wie het dan zou moeten hebben gedaan),
hoop meer op kortsluiting of zo.

Hopelijk wordt de manege weer opgebouwd en kunnen er snel weer lessen gegeven worden.

edit, taalkundige wanorde hersteld... inhoud is gelijk gebleven.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 05-09-11 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mir_horses

Berichten: 1458
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Papendrecht

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:49

Jeeh, wat een vreselijk verhaal.
En wat jammer dan weer dat er dan allerlei geruchten rond gaan over iemand die de brand aangestoken zou hebben. Zulke geruchten moet je gewoon niet online naar buiten brengen.
Fijn Graphicnizor dat je hier je even kan verdedigen, klasse dat je je zo heb ingezet voor de paarden!

Dhani

Berichten: 3643
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: zwolle

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:51

Jeetje! Dit is gewoon TE ERG! ;( Ik hoorde het vanmorgen van een vriendin. en toen zag ik het op Bokt. Ik kan er met de kop niet bij :n

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:36

Hart van NL is nu bezig, geloof dat die er een item over zouden hebben of niet? Is het al geweest?