Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dobel schreef:ik gebruik ook prikkeldraad voor mijn heining, een draad boven en een draad halverwege mijn gaas. Ik ben van mening dat wanneer prikkeldraad strak gespannen staat het geen problemen oplevert, echter als het niet gespannen staat is prikkeldraad troep! Lint daarintegen vind ik veel gevaarlijker dan prikkeldraad! Ik vind dat men niet moet kijken naar het soort heining maar de staat van de heining.
Arabesk schreef:Ja een GROTE sprong voorwaarts in het verbeteren van paardenwelzijn door de SRP
Citaat:"waarom wordt SRP niet concreter over huisvesting?"
Omdat wij van mening zijn dat niet alles in regeltjes gevat moet worden. (...) de eisen van de DB kunnen het ook jouw lezers moeilijk maken. Een paard mag niet alleen staan, dus dat zou betekenen dat mensen hun paard moeten verkopen.
"veel lezers zullen dat juist een goede zaak vinden"
Het gaat er om dat we een gemene deler vinden waar iedereen zich in kan vinden.
(....)
Wij willen niet met maatregelen strooien zonder deze goed onderbouwd te hebben.
"Maar de SRP pleit wel voor het verbieden van prikkeldraad. Een plicht die voor ondernemers geen extra werk oplevert, want zij gebruiken het allang niet meer. Er is toch ook geen onderzoek gedaan naar hoeveel problemen prikkeldraad geeft?"
Vanuit het veld bereiken ons veel signalen dat prikkeldraad nog veel leed veroorzaakt. Daarom is dit een van de zaken die wij aan willen pakken als het om verbetering van welzijn gaat. Daarbij zijn die zaken die gemakkelijk te regen zijn, weinig mensen zullen zich verzetten tegen het verbiedn er van.(...)
Je moet niet blind varen op de DB, die richten zich niet alleen op het beschermen van dieren, maar ook op het winnen van leden.
Arabesk schreef:Het doel van de SRP is dus de schijn ophouden naar de buitenwereld en minister dat ze bezig zijn met paardenwelzijn, en ondertussen proberen zo min mogelijk concreets te bereiken waar hun leden last van zouden kúnnen hebben.
Dat is wat deze man dus eigenlijk ook gewoon openlijk toegeeft in dit interview.