stef schreef:Wat wil bokt nou? Paarden laten verhongeren is zielig, paarden afschieten is zielig, paarden bij elkaar drijven en selecteren is zielig....Ohja, alles is tegenwoordig zielig, das waar
Maar een koe of varken eet men rustig op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmiepimmie schreef:nou slacht vind ik zo doelloos daar hadden ze eerder aan moeten denken!!! en lekker slim om merries met veulens en drachtige merries op te jagen ja deze mensen hebben er verstand van!
stef schreef:merries met veulens (in de leeftijd dat wij ze af zouden spenen) bij elkaar drijven levert even wat stress op, maar daar krijgen ze verder niks van.
Wat wil bokt nou? Paarden laten verhongeren is zielig, paarden afschieten is zielig, paarden bij elkaar drijven en selecteren is zielig....Ohja, alles is tegenwoordig zielig, das waar
kimmiepimmie schreef:in de verkoop voor hobbie mensen maar als laatst slacht! maargoed sommige denken er anders over de mens is immers de grootste aanrichter van dierenleed, dit is mijn mening en andere hebebn andere meningen!
kimmiepimmie schreef:in de verkoop voor hobbie mensen maar als laatst slacht! maargoed sommige denken er anders over de mens is immers de grootste aanrichter van dierenleed, dit is mijn mening en andere hebebn andere meningen!
stef schreef:Want?
Is toch gewoon een stamboek voor naar mijn weten?
Citaat:Weet jij hoe gevaarlijk een echt wild paard kan zijn?
Heb je dat al een keer van dichtbij meegemaakt?
Zo niet, ga maar even op Youtube snuffelen, onder "Mustang" makeover.
Voor het gemak zal ik even een paar links opsnorren, van de makeover van Mustang, door Kitty Lauman.
Stel je dan "Ranger" voor in handen van een paar hobbyisten.
Dat gaat echt niet goedkomen!
Amalarab schreef:Tja, als ze op transport naar Italië moeten is er niets vriendelijks aan de slacht hoor! Dat is geen snelle dood. Dát is pas lijden.
Ik ben voor 'anticonceptie'.
kimmiepimmie schreef:oke ach jullie denken makelijk over slachten maar ik vind het erg! en dan zal de helft wel zeggen maar verhongeren is nog erger dat is ook zo maar de slacht moeten ze als laatste optie gebruiken.of bvb een spuitje...
oke mensen denk wat jullie willen ik blijf bij mijn mening en jullie bij die van jullie zo einde discussie
randalinpony schreef:.
Met het temperament van de Konik zit het wel snor, deze dieren zijn vaak zo mak en worden zelfs op maneges ingezet.
Met wat jij beweert zouden de semi-wild gehouden Ijslanders ook levensgevaarlijk zijn. Dat zijn ze niet.
Jolliegirl schreef:Amalarab schreef:Tja, als ze op transport naar Italië moeten is er niets vriendelijks aan de slacht hoor! Dat is geen snelle dood. Dát is pas lijden.
Ik ben voor 'anticonceptie'.
Die gaan echt niet op transport .... kan ik mij niet voorstellen.
Er is genoeg vraag naar in nederland.
Maar idd als ze op buitenlands transport gezet worden (m.u.v. Belgie(hier wordt vrij secuur geslacht!)) is het idd dierenleed.