Opnieuw paard met EIA gevonden in Groot-Brittannië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Opnieuw paard met EIA gevonden in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 15:54

http://www.horseandhound.co.uk / http://www.horses.nl


In het Britse Devon is een paard met Equine Infectious Anemia (EIA, 'moeraskoorts') gevonden. De ziekte kwam aan het licht toen de eigenaar de hulp inriep van een dierenarts om zijn zieke paard te onderzoeken. Inmiddels is het paard afgemaakt.

Vorige week werd ook al een met EIA besmet paard gevonden in Groot Brittannië. Toen ging het om een uit Nederland afkomstig paard in Northumberland. Een woordvoerder van het Department for Environment, Food and Rural Affairs (DEFRA) zegt dat de twee gevallen nog niet met elkaar in verband worden gebracht.

Anders dan de gevallen in Wiltshire in januari en in Northumberland vorige week, stond dit paard al twee jaar in Groot-Brittannië. Het werd pas recentelijk ziek. DEFRA stelt een onderzoek in naar hoe het paard besmet raakte met EIA en of andere paarden op het erf ook besmet zijn.

Verwant artikel
[VN] Ook EIA geconstateerd bij Nederlands paard in Engeland

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Opnieuw paard met EIA gevonden in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:25

Lekker dan, haal je er een da bij om je paard beter te maken, wordt hij gelijk afgemaakt :=

Rianneee_

Berichten: 600
Geregistreerd: 11-07-08
Woonplaats: Oldeberkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:30

DeSa schreef:
Lekker dan, haal je er een da bij om je paard beter te maken, wordt hij gelijk afgemaakt :=

Als het moet dan moet het, doen ze vast niet voor niets. ;)

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Opnieuw paard met EIA gevonden in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:32

Weet ik ook wel, alleen nogal sneu voor de eigenaar.

sandra1986

Berichten: 1832
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Opnieuw paard met EIA gevonden in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:13

verschrikkelijk zeg,
word hier echt een beetje zenuwachtig van

Jordy_

Berichten: 2289
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: steenwijk

Re: Opnieuw paard met EIA gevonden in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:39

Ja ik ook, kan iemand me vertellen wat de symptomen zijn, of zijn die nog niet bekend?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Opnieuw paard met EIA gevonden in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:32

link naar symptomen staat in de wiki, als je klikt op EIA in de beginpost.

Dilan1993

Berichten: 1747
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Vlimmeren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:10

ik heb eens gehoord dat andere paarden ook moeraskoorts krijgen als ze uit een emmer drinken waar een besmet paard ook uit heeft gedronken

weet niet of dit echt waar is, maar toch... hoop dat het virus niet hier komt :=

Anika_
Berichten: 38
Geregistreerd: 07-12-06

Re: Opnieuw paard met EIA gevonden in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:18

Tzal je maar overkomen zeg. Denk je een dierenarts bij te hale om je paard beter te maken, wordt ie juist afgemaakt. Bah:(
Ook moet ik stiekem zeggen dat ik mijn hart wel vast houd, denk namelijk nog steeds dat ooit de paarden aan de beurt komen.

Jonge_Monte

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:03

Anika_ schreef:
Tzal je maar overkomen zeg. Denk je een dierenarts bij te hale om je paard beter te maken, wordt ie juist afgemaakt. Bah:(
Ook moet ik stiekem zeggen dat ik mijn hart wel vast houd, denk namelijk nog steeds dat ooit de paarden aan de beurt komen.

Dat idee krijg ik ook, moet er maar niet te veel over nadenken, anders slapen we hier niet meer :o
Ze hebben alles al gehad, schapen, geiten, kippen , varkens en koeien, hoop niet dat ze de paarden gaan pakken. ;(

Fury08

Berichten: 1711
Geregistreerd: 04-07-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:38

Jonge_Monte schreef:
Anika_ schreef:
Tzal je maar overkomen zeg. Denk je een dierenarts bij te hale om je paard beter te maken, wordt ie juist afgemaakt. Bah:(
Ook moet ik stiekem zeggen dat ik mijn hart wel vast houd, denk namelijk nog steeds dat ooit de paarden aan de beurt komen.

Dat idee krijg ik ook, moet er maar niet te veel over nadenken, anders slapen we hier niet meer :o
Ze hebben alles al gehad, schapen, geiten, kippen , varkens en koeien, hoop niet dat ze de paarden gaan pakken. ;(


Zo denk ik ook!! Ik prober er idd niet te veel bij na te denken want dan wordt je gek! Wel heel erg sneu voor de eigenaren die hier al mee te maken hebben gehad!! Ik hoop het nooit mee te maken..!!

WhySoWhite
Berichten: 3461
Geregistreerd: 09-11-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:19

Zo denk ik ook!! Ik prober er idd niet te veel bij na te denken want dan wordt je gek! Wel heel erg sneu voor de eigenaren die hier al mee te maken hebben gehad!! Ik hoop het nooit mee te maken..!![/quote]


inderdaad de paarden zullen ook aan de beurt komen, eng allemaal!