Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 15:51

http://www.horses.nl / http://www.rabobank.tv


Deze week werd bekend dat Anky van Grunsven als vervangster van Jurgen Pouls afreist naar de Wereldruiterspelen in Kentucky. Voor het gevoel van de amazone komt het WK reining eigenlijk iets te vroeg. “Ik heb wel een nachtje niet geslapen hoor. Eigenlijk heb ik niet het gevoel dat ik er al aan toe ben. Ik denk niet dat ik individueel echt potten ga breken, maar ik hoop wel toegevoegde waarde qua stabiliteit aan het team te brengen”, aldus van Grunsven.

Van Grunsven noemt haar carrière in de reiningsport zelf een uit de hand gelopen hobby. “Ik heb Whiz pas een jaar en ik heb nog niet zoveel wedstrijdervaring. Mijn hoogste score is een 70,5. Dat is niet echt dat je zegt wauw, maar gewoon een nette proef. Ik denk daarom niet dat ik heel opvallend ga presteren. In de dressuur weet ik dat ik normaal bij de eerste vijf of tien kan eindigen. Nu hoop ik rond plek dertig te rijden.”

Klik hier voor het interview van Rabosport.tv met Anky van Grunsven.

Verwant artikel
[VN] Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:54

Ze heeft tenminste een realistisch beeld van zichzelf ;)

We zullen zien! :)

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:55

Ze is wel eerlijk.. :)

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:58

Eerlijk stukje van Anky :D

Breezke

Berichten: 945
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: Valkenburg

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:46

Fijn dat ze het realistisch inziet.

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:14

Ben benieuwd hoe ze zal presteren! :D

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:41

Wat ook zo leuk is, is dat dit meteen bewijst dat Western toch wel even iets héél anders is dan 'klassiek' en dat een klassieke ruiter écht niet even zo wegrijdt op een Westernpaard. Ondanks alle overeenkomsten en basisprincipes die voor beide takken van sport gelden.

RokaJarig
Berichten: 179
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:54

Kijk dat is onze Anky! Wat een super vrouw!
En tuurlijk gaat ze er weer voor!

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:59

Heel realistisch van haar :D

Anorion
Berichten: 70
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:01

Wel realistisch inderdaad.... We wachten het maar af he..

Tara_13

Berichten: 750
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:19

Ik hoop dat ze dan ook een stabiele score kan rijden voor het team!

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:32

Ze heeft wel ervaring genoeg om zichzelf realistisch in te schatten natuurlijk. Ik hoop dat ze ook gewoon haar doelstelling kan waarmaken.
Ibbel, wat je zegt, klopt idd helemaal. Denk dat ze dat ook zelf wel beseft.

macke
Berichten: 552
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:48

Kunnen nu de vooroordelen ook weer van tafel gelukkig!! Anky is echt GEEN dom blondje!

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:53

Wie zegt dat dan :+?
Ze is inderdaad wel realistisch, maar denk wel dat het haar voornamelijk moeite kost om niet mee te kunnen dingen naar de topplaats, dat klinkt er toch wel in door. Evengoed is het wel bijzonder dat ze mee mag naar de WEG terwijl ze nog maar een jaartje meedoet, nu heeft ze ook wel een goede knol onder haar kont, maar toch wel apart, zeker als ze aangeeft toch geen bijzondere prestaties te hebben geleverd.

@ibbel, helemaal waar, maar dat geldt voor alle disciplines, niets is zo makkelijk als het lijkt en men brengt pas begrip op als ze het zelf geprobeerd hebben (en het mislukt is :+).

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:15

Dat van het jammer vinden dat je er nog niet aan toe bent om mee te kunnen dingen naar een kopplaats is toch een heel normaal gevoel als je wedstrijden rijdt op welk niveau dan ook en welke discipline of zelfs welke sport dan ook..? Ik vind sommige reacties (vooral in het vorige topic ook) klinken alsof men het haar niet gunt. Jammer, ze zorgt voor veel publiciteit voor die tak van sport, alleen maar mooi toch? :)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:21

Er kan veel gezegd worden van Anky en Western, maar deze video bewijst wel weer: Het plezier stráált er vanaf!
Wat een topmens is het toch!

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:14

Wat een heerlijk realisme, dat siert haar. Sympathiepuntje erbij voor Anky.
En laat haar dan ook maar gewoon lekker leut hebben daar en dan zou ik het stiekum nog best geinig vinden ook als ze toch een beste proef weet neer te zetten en alle westernwenkbrauwwiebelaars (waaronder ikzelf :o , ik blijf er een dubbel gevoel bij houden, maar gun het Anky persoonlijk van harte, écht) versteld laat staan.

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:20

Citaat:
Dat van het jammer vinden dat je er nog niet aan toe bent om mee te kunnen dingen naar een kopplaats is toch een heel normaal gevoel als je wedstrijden rijdt op welk niveau dan ook en welke discipline of zelfs welke sport dan ook..? Ik vind sommige reacties (vooral in het vorige topic ook) klinken alsof men het haar niet gunt. Jammer, ze zorgt voor veel publiciteit voor die tak van sport, alleen maar mooi toch? :)

Niet op de manier waarop ik het bedoelde, op ieder ander niveau kun je ook meedoen voor de lol. Ik heb het ook niet over dat ze het jammer vindt, maar dat ze er meer moeite mee heeft dat ze niet klaar is om met een kopplaats te eindigen, dan dat ze niet klaar is voor het WEG, aangezien ze reserve is heeft ze blijkbaar het niveau wel, maar niet het topniveau. Dat zijn dus de dingen die ik persoonlijk jammer vind, dat fanatisme, alles moet op topniveau en mag niet gewoon voor de lol. Dus is het min of meer zinloos dat ze meedoet omdat ze toch niet kan winnen, dan ga je in mijn optiek voorbij aan het hele punt, meedoen hoort belangrijker te zijn dan winnen.
Maarja, dat is ook wel een beetje de mentaliteit van een topsporter en dat moet ook wel, maar tot op zekere hoogte.

Laat ik het zo stellen, als de reserve van het schaatsteam mee mag naar het WK wegens uitval van een ander, dan zijn ze dolblij om mee te mogen, ook al weten ze dat ze waarschijnlijk bij lange na niet in de top 10 komen.
Zij geeft aan eigenlijk liever niet heen te willen omdat ze niet in die top 10 terecht kan komen, dat vind ik raar. Het is toch een geweldige ervaring an sich? Ik mis dus een beetje het plezier, dat heeft niets te maken met haar iets misgunnen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:28

Maar Hyppolyte, ze staat straks wel voor een land... En ze wil dat land niet teleurstellen...
Dan is het toch niet raar om meer te willen kunnen?
Ik vind het een superinstelling...

Wat betreft het schaatsen, daar zijn geen teams... :Y) Ploegenachtervolging wordt ter plekke samengesteld.

Suzanne37

Berichten: 547
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Arendonk (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:45

Mis een beetje het plezier? :? Denk dat je dan het filmpje niet goed hebt gekeken. Het plezier straalt er volgens mij vanaf.

Anoniem

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:49

Vind het eigenlijk geweldig dat ze nu ook al een WK rijdt in een compleet andere tak van de sport... Ook al heeft ze niet echt kans om bij de 'top' te eindigen. Super +:)+ Ga dan ook zeker kijken op Eurosport. Maar dat was ik sowieso al van plan :D

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:52

hyppolyte schreef:
Citaat:
Dat van het jammer vinden dat je er nog niet aan toe bent om mee te kunnen dingen naar een kopplaats is toch een heel normaal gevoel als je wedstrijden rijdt op welk niveau dan ook en welke discipline of zelfs welke sport dan ook..? Ik vind sommige reacties (vooral in het vorige topic ook) klinken alsof men het haar niet gunt. Jammer, ze zorgt voor veel publiciteit voor die tak van sport, alleen maar mooi toch? :)

Niet op de manier waarop ik het bedoelde, op ieder ander niveau kun je ook meedoen voor de lol. Ik heb het ook niet over dat ze het jammer vindt, maar dat ze er meer moeite mee heeft dat ze niet klaar is om met een kopplaats te eindigen, dan dat ze niet klaar is voor het WEG, aangezien ze reserve is heeft ze blijkbaar het niveau wel, maar niet het topniveau. Dat zijn dus de dingen die ik persoonlijk jammer vind, dat fanatisme, alles moet op topniveau en mag niet gewoon voor de lol. Dus is het min of meer zinloos dat ze meedoet omdat ze toch niet kan winnen, dan ga je in mijn optiek voorbij aan het hele punt, meedoen hoort belangrijker te zijn dan winnen.
Maarja, dat is ook wel een beetje de mentaliteit van een topsporter en dat moet ook wel, maar tot op zekere hoogte.

Laat ik het zo stellen, als de reserve van het schaatsteam mee mag naar het WK wegens uitval van een ander, dan zijn ze dolblij om mee te mogen, ook al weten ze dat ze waarschijnlijk bij lange na niet in de top 10 komen.
Zij geeft aan eigenlijk liever niet heen te willen omdat ze niet in die top 10 terecht kan komen, dat vind ik raar. Het is toch een geweldige ervaring an sich? Ik mis dus een beetje het plezier, dat heeft niets te maken met haar iets misgunnen.


Ik weet niet of ze het anders zegt in het interview dan in het stukje tekst in de OP, maar ze is gewoon realistisch over dat ze (nog) niet bij de top hoort. Ik lees niets over het wel of niet lol hebben. Je kan ook lol hebben zonder bij de top te rijden.

Edit: Ik heb nu ook het interview gezien en het plezier straalt er juist vanaf. Volgens mij vindt ze het juist onwijs gaaf dat ze überhaupt mag meedoen.

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:08

Ik bedoel ook niet dat ze er geen lol in heeft, maar dat die prestatie altijd maar moet tellen. Dat is gewoon iets waar ik het niet zo op heb, dat mag toch wel? Ik krijg namelijk gewoon het idee dat zij dus liever niet meedoet als ze niet bij de top zit. Dus dat lol hebben zonder bij de top te rijden, ik denk niet dat ze daar tevreden mee is, laten we het zo maar zeggen. Kortom, als ze niet uitblinkt, is ze niet tevreden. Dat is dus iets wat ik jammer vind.

@janine, ik noem maar even een voorbeeld, voetbal mag ook :+. En ze moet toch ook zelf aan de gang? Dus niet alleen maar voor het team?

Even iets om misverstanden uit de weg te helpen, ik misgun haar niets en vind het inderdaad evengoed knap dat ze in dat jaar tijd al op een dergelijk niveau zit.

Wat ik me trouwens nog afvraag is of er niet een andere reserve is die meer ervaren is en waarschijnlijk hogere resultaten kan behalen. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze de mensen die al jaren op topniveau rijden, in een jaartje voorbijrijdt. Maar dat kan ik ook mis hebben?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:11

Ik weet niet wat jij wilt dat telt op een WK, maar er hangt toch een zekere verwachting aan je...
Daarbij, ieder rijdt voor zichzelf, als team ga je voor een zo hoog mogelijke plaats.
Ik denk niet dat lager geplaatsten ook mee dingen om een individuele medaille, en dat ze enkel doelt op haar individuele prestaties binnen de teamwedstrijden...

Ze rijdt niet een jaartje, ze rijdt al veel langer western... ;)

claudiaM33
Berichten: 1230
Geregistreerd: 14-09-09
Woonplaats: wilnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:12

Maar is zij dan de enige reserve in Nederland, zijn er niet nog meer topcombi''s in Nederland of is ze in 1 jaar een van de betere geworden?

*edit* zie hierboven op hetzelfde moment dezelfde gedachte....