Paarden raken tien keer zo snel oververhit als mensen

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:36

Die van mij is afgelopen weekend ook nog mee geweest op concour en rond 09.30 was het ook al dik 20+, hij had energie voor 10, terwijl het zweet hem naar beneden gutste..juist dat soort paarden moet je tegen zich zelf beschermen denk ik. Ik wou voor aankomend weekend nog bijschrijven maar met 30+ ga ik dat arme dier echt niet op een bloedhete trailer zetten :n

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:53

Zoveel mensen, zoveel wensen ;) Iedereen is anders, iedereen rijd anders en iedereen denkt anders over het welzijn van zijn paard. Zo ken ik paarden die dag en nacht op het hok staan, paarden die 24/7 buiten staan en paarden die er tussenin zitten. Je veranderd er toch niks aan en ook niet aan de manier van trainen/rijden. Ik heb mijn paard echt voor de westrijdsport maar ik doe het samen met hem en niet ten koste van hem! Hij heeft een hekel aan het bakwerk (dressuur) maar zet hem een springparcour voor (voor mijn part met 30+) en hij gaat los. Ik wil nog heel veel wedstrijden met hem rijden en dan laat ik hem op die hete dagen liever thuis dan dat ie me straks neer stort in het parcour. Ik kan ook rustig de hele week met dit weer aan een lang teugeltje langs de weg stappen..vriendinnetje van mij (ook wedstrijdruiter) kan dit absoluut niet, die moet trainen..tja iedereen zo zijn ding en dat zullen we maar moeten accepteren :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie