Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
denisesilver schreef:Op de Facebook pagina van FEI Dressage staat trouwens de hele livestream. Heb alleen Saskia Poel gezien, maar wat kan die een fijn rondje sturen zeg!
Ninx schreef:pillow schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat sportevenementen voor mensen worden afgelast maar paarden morgenmiddag een parcours van 1,50 moeten springen.
Paarden verdragen hitte NIET beter dan mensen.
Sterker nog: vele malen slechter.
Paarden zijn ontvankelijker voor hittestress, en eenmaal oververhit ontstaat er snel schade.
Hitte en sport/ beweging bij hogere luchtvochtigheid maakt de kans op oververhitting enorm groot.
Paarden raken zelfs tot 10x (!!!) sneller oververhit dan mensen.
Explosieve inspanning of duurinspanning maakt daarvoor niet uit.
frutsels schreef:denisesilver schreef:Op de Facebook pagina van FEI Dressage staat trouwens de hele livestream. Heb alleen Saskia Poel gezien, maar wat kan die een fijn rondje sturen zeg!
Ik weet niet hoe het er in de ring uit zag maar ik heb mij zitten verbazen in de losrijbaan. Enorm op de hand gereden en behoorlijk wat ruk en trekwerk. Mond van het paard wijd opengesperd, niet echt heel vriendelijk allemaal dus. Misschien was dat allemaal nodig om haar paard fijn te kunnen rondsturen in de ring maar ik werd er niet vrolijk van.