Algemeen
Vandaag vond De Dag van het Oudere Paard weer plaats op De Paardenkamp in Soest. Met tropische temperaturen in tegenstelling tot het evenement van een maand geleden, waar het regende en 12 graden was.

Er waren extra waterpunten geregeld en er stonden kraampjes met ijs en frisdrank. De lezingen waren in de schaduw en overal stonden parasols.
Het was helaas niet zo druk maar dat zal door de hitte komen. Ik was er om 09.30 uur en toen was het nog erg rustig. Bij de opgebouwde kraampjes was nog bijna niemand. De vaste groep paarden die op Het Vosseveld verblijven stonden rustig te grazen in de wei. Sommige paarden in de volle zon en sommige stonden in de schaduw onder de bomen.
Ik besloot eerst een rondje om de weide te lopen.

Ik had hier mijn 'black hole' filter op mijn lens geschroefd.

Interactie tussen paard & mens vind ik prachtig om te fotograferen.

Ook gingen er de hele dag huifkarren naar het paddock paradise voor een rondleiding. We mochten ook echt het paradise op. En daar heb ik onderstaande plaatjes geschoten. Speciaal voor deze dag is er een groep paarden op gezet. Deze gaan hier na vandaag weer vanaf en terug naar een andere plek. In de zomer staat er in principe niets op het pp.

Ze hebben 7 eetpunten op het paradise.

De paarden zorgen dat ze genoeg drinken met dit warme weer.

Om 12.30 uur werden de paarden en pony's naar stal gehaald zodat ze in alle rust in hun stal konden eten. Al deze dieren hebben weinig tot geen tanden en kiezen en krijgen dus ook ander voer om op gewicht te blijven. Al het gras dat ze binnenkrijgen valt er in proppen weer uit namelijk.

Jolanda Adelaar kwam een demonstratie geven met haar KWPN'er Jai. Ze beantwoorde wat vragen uit het publiek, en liet haar kür op muziek zien.