NK Paramennen: Ingmar Veneman leidt klassement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

NK Paramennen: Ingmar Veneman leidt klassement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 15:40

Hoefnet
Sport

Ingmar Veneman hier tijdens het WK & EK Exloo 26-08-2023. Foto: Ros Fotografie

Vandaag is in het warme Haaksbergen de samengestelde menwedstrijd en het NK Paramennen begonnen. Ingmar Veneman won met Siglavy Linada de dressuur -al had ze daar voor haar gevoel nog wat laten liggen- en gaat met haar tweede plaats in de vaardigheid aan de leiding van het NK Paramennen.

“De dressuur ging heel fijn vandaag. Ik ben deze wedstrijd heel bewust aan het rijden, heb voor elk onderdeel doelen gesteld. De dressuur is ons sterkste onderdeel, daar wilden we graag onder de 50 strafpunten blijven”, laat Ingmar aan Hoefnet weten.

Doelen gesteld
Met haar score van 50.93 kwam ze daar net niet aan. “Met het losrijden was Siglavy Linada namelijk iets afgeleid, ze hinnikte veel naar het trainingspaard dat we bij hebben en in de uitgestrekte draf galoppeerde ze aan.” Ingmar doelt daarmee op Special Lady Diamand die in Haaksbergen uitgebracht wordt door Saskia van Heesch in de enkelspan paarden klasse L. “Het is de bedoeling dat zij mijn toekomst paard wordt. Haaksbergen is daarvoor een perfecte wedstrijd om haar ervaring op te laten doen.”

De vaardigheid was door de vele lange lijnen een mooie uitdaging. “Ons doel was om binnen de tijd te blijven en dat is gelukt! Wel twee ballen helaas, maar ik ben blij met het resultaat. In de marathon van morgen heb ik ook mijn eigen taktiek. Er zijn veel opties tussen korte lijnen binnendoor en langere lijnen buitenom. Wij gaan vooral buitenom, willen haar laten lopen en het tempo hoog houden. Ik heb zin in de marathon, heb er een goed gevoel over!”

Hitte
Ingmar is ook tevreden over hoe de organisatie omgaat met de hitte. “Er zijn veel waterpunten en de wedstrijdterreinen en de camping worden goed nat gehouden. De marathonhindernissen liggen bijna allemaal in de schaduw, onder de bomen. Nee, wat dat betreft hebben ze het super voor elkaar. Het is echt wel NK-waardig hier!”

Morgen staat de marathon op het programma. Vanwege de voorspelde hitte starten de paramenners ’s ochtends om 8:00 uur, als eerste rubriek van de dag. Hiermee hoopt de organisatie, als de temperaturen te hoog worden en de wedstrijd afgelast moet worden, dat de paramenners in ieder geval het NK hebben kunnen afronden.

Klik hier voor de resultaten van vandaag, de startlijst voor morgen en de hindernistekeningen