Sport

Acht Nederlandse Grand Prix-combinaties streden voor de winst in de Lamantia Couture NL Prize. De internationale juryleden beloonden Dominique Filion en Jakarta L.E. met een score van 67.86%, goed voor de winst. De tweede prijs was voor Robin Bernoski en Jamaica met 67.13%. Derde werd Liesbeth Geven met Lago (65.57%).
Dominique Filion is zeer tevreden met haar prestatie: “het ging super goed, en ik ben zo blij. Natuurlijk ben je altijd blij als je wint, maar dit was gewoon een van de beste proeven die ik ooit heb gereden. Ik ga wekelijks op wedstrijd, maar om hier op het CHIO Rotterdam te rijden is toch wel bijzonder. De entourage, de sfeer, het vele publiek, het enthousiasme van iedereen en de prachtige baan, die er echt geweldig bij lag. En dat voor een tweede piste”.
“Ik was heel blij met mijn proef. Eigenlijk alle onderdelen die dubbel tellen waren hoogtepunten. De appuyementen, de pirouettes en de stap. Ik had gewoon geen enkele misser, er kon niet veel beter. Bovendien: als Jakarta de baan binnenkomt, komt er natuurlijk ook wel wat bijzonders binnen. Het is gewoon een heel gaaf paard.”
“Ik zit momenteel goed in mijn paarden. Ik heb drie Grand Prix-paarden, maar ook drie bijna Grand Prix paarden die eraan komen. Jakarta is van Mark den Teuling, een jonge eigenaar die geniet van zijn paarden en net zo veel passie heeft voor de sport als ik.”
“Volgend jaar ben ik hier hopelijk weer van de partij met Jakarta, maar dan in de 5*-tour. Ik doe er alles aan om de paarden die ik rijd rustig op te bouwen en overal aan te laten wennen, maar nu denk ik dat ik die rubriek nu ook al makkelijk had kunnen rijden. Maar, het is goed zo, en Jakarta heeft zo alvast mooi ervaring op kunnen doen.”
“Rotterdam voelt toch een beetje als thuiswedstrijd, het is maar een half uur rijden van mijn stal. CHIO Rotterdam, bedankt voor deze fantastische dag, ik ben helemaal in mijn nopjes.”