Gina Mensen wint SWM Hellendoorn: “goede comeback na de dressuur!”

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Gina Mensen wint SWM Hellendoorn: “goede comeback na de dressuur!”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 18:36

Hoefnet
Sport

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Afgelopen weekend vond de samengestelde menwedstrijd in Hellendoorn plaats. Wie dacht dat na de dressuur de einduitslag bekend was had het mis. Carolien Fisher (enkelspan pony klasse L) en Gina Mensen (enkelspan paard klasse L) eindigden in de dressuur als vierde van de vijf en als vijfde van de vijf, maar wisten door een sterke marathon en vaardigheid de wedstrijd alsnog winnend af te sluiten!

De in Duitsland woonachtige Gina Mensen startte haar achtjarige PRE Coco. “Hij staat pas sinds drie jaar voor de wagen. Vorig jaar hebben we tijdens het outdoor seizoen in Leek onze eerste wedstrijd gereden en het afgelopen indoorseizoen hebben we indoormarathons gereden”, blikt Gina terug.

Aan snelheid geen gebrek
“Aan snelheid geen gebrek bij Coco! Hij werkt graag, is behoorlijk atletisch. Hellendoorn was onze tweede SWM dit jaar, en in de dressuur hebben we lang niet laten zien wat we kunnen. Hij was behoorlijk gespannen en dat kon hij in de proef niet loslaten. Jammer, want thuis gaat het echt al goed. We moeten de komende tijd gewoon heel veel meters gaan maken, denk ik.”

“Maar ik ben super blij met hoe hij liep in de vaardigheid en de marathon. Dat hebben we natuurlijk ook al vaker gedaan op wedstrijd, dat spelletje kent hij al wat beter. Maar dat maakt niet uit, dit geeft veel informatie waar we in de trainingen mee verder kunnen! Al ben ik super blij dat we na een laatste plaats in de dressuur, alsnog op konden klimmen naar de eerste plaats! Een heerlijke come back, al zeg ik zelf”, knipoogt ze.

Wedstrijden in Nederland
Gina is te spreken over de wedstrijd in Hellendoorn. “Ja, het was top geregeld. De hindernissen waren top in orde en het was heel leuk dat het publiek alles goed kon volgen. Ook de vaardigheid was fijn gebouwd door Jan Oosterveld. Ik kom er graag nog eens terug!”

“Ondanks dat we in Duitsland wonen, rijden mijn dochter Dana en ik veel Nederlandse wedstrijden.” Dana eindigde tijdens SWM Zuidwolde eind mei nog op de vierde plaats met haar vijfjarige Cruzado paard Relampago in de klasse L. “We vinden de wedstrijden in Nederland altijd heel gezellig en fijn georganiseerd. Als mensportliefhebbers kan je hier helemaal los!”

De volgende wedstrijd wordt SWM Leek begin juli. “Daar reden we vorig jaar pas onze eerste wedstrijd, dus we zijn echt nog maar pas bezig. Ik ben heel benieuwd wat de toekomst voor ons in petto heeft, want het kan allemaal nog veel beter. Ik geniet van het proces!”

• Klik hier voor alle resultaten
  • Klik hier voor het fotoalbum van Gerben Olthof

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar een van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.