Renbaan Duindigt wordt geveild

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Renbaan Duindigt wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:04

Er waren/zijn plannen om er 46 woningen te bouwen, maar eea buurtgroep is daar tegen en wil er uiteindelijk een nature 2000 gebied van maken als groene buffers tussen Den Haag en Wassenaar.
Klinkt mij in de oren dat er een groep dure huizen bezitters geen zin heeft in 'drukke' buren.
Je woont tenslotte niet voor niets óp Wassenaar 8-)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:16

Dat klopt helemaal. En het moesten inderdaad riante villa's worden, de woningnood wordt er niet bepaald mee opgelost.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:17

De waarde van de grond die onder de woningen ligt, is A nodig om a de lening af te lossen,B het noodzakelijk onderhoud uit te voeren. De baan is niet bij machte om dit uit de lopende activiteiten op te hoesten.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:28

DubbelFun schreef:
Er waren/zijn plannen om er 46 woningen te bouwen, maar eea buurtgroep is daar tegen en wil er uiteindelijk een nature 2000 gebied van maken als groene buffers tussen Den Haag en Wassenaar.
Klinkt mij in de oren dat er een groep dure huizen bezitters geen zin heeft in 'drukke' buren.
Je woont tenslotte niet voor niets óp Wassenaar 8-)

Denk niet dat ze snappen wat zo'n natura 2000 gebied allemaal inhoud :=
Maar terug geven aan de natuur zou niet per se verkeerd zijn mi. Zou helaas niet haalbaar zijn met nikkel's argument.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 19:02

Een mogelijke koper gaat geen miljoenen investeren om het braak te laten liggen. Als groen gebied heeft het perceel geen waarde. Dan kan dus A de lening niet worden afgelost B er geen investeringen in het noodzakelijk onderhoud worden gedaan C geen mogelijkheid om te trainen noch te koersen. Aangezien het perceel in de openbare verkoop gaat, is het compleet afwachten wat er gaat gebeuren. Een koper is niet te verplichten, de baan met opstallen in de huidige staat te houden. Trouwens ook niet om de baan te behouden en te laten gebruiken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 20:51

Nee, dat bedoelde ik inderdaad. Zou financieel gewoon niet haalbaar zijn.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 20:52

Bij mijn voorlaatste reactie: dat was de opzet van het laatste plan. De wethouder wilde daar niet aan meewerken, mede daardoor is de huidige toestand zoals die nu is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 21:07

nikkel schreef:
Een mogelijke koper gaat geen miljoenen investeren om het braak te laten liggen. Als groen gebied heeft het perceel geen waarde. Dan kan dus A de lening niet worden afgelost B er geen investeringen in het noodzakelijk onderhoud worden gedaan C geen mogelijkheid om te trainen noch te koersen. Aangezien het perceel in de openbare verkoop gaat, is het compleet afwachten wat er gaat gebeuren. Een koper is niet te verplichten, de baan met opstallen in de huidige staat te houden. Trouwens ook niet om de baan te behouden en te laten gebruiken.

Maar drie pagina's speculatie ten spijt: is er uberhaupt interesse om het te kopen?

Gegeven alle mitsen en maren schat ik in dat de verkoopprijs dan symbolisch gaat zijn.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 21:48

Ik denk het wel. Als je de tijd en het geld hebt Op termijn is een bestemmingsplan altijd te wijzigen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 22:49

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 00:50

Fitzroy schreef:
Ik dacht eigenlijk dat Duindigt al niet meer bestond. Verbaast me dat het nog zo is.

Voor mij staat Duindigt voor de Dag van het Paard, waar ik als klein meisje met opa naartoe ging.

De dag van het paard waarbij jockeys op trekpaarden raceden. Machtig, zo zonde als het gaat verdwijnen alhoewel ik er al heel veel jaren niet meer was.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 06:44

Koper schreef:
Trotr meldt vandaag dat de veiling van de baan is omdat er een deal is bereikt. Niet dat er nu bekend is wat dat gaat betekenen voor de toekomst, maar ik deel toch de link maar: https://www.trotr.nl/overig/deal-rond-d ... eantwoord/

Hij staat intussen ook bij de nieuwsberichten maar als de toon representatief is voor hoe de sport erin staat, geef ik het weinig kans, wat een azijnpisser.
In plaats van voorzichtig positief dat er iets gebeurt dat potentieel ergens toe kan leiden, gaan ze de deal afzeiken met allerlei vragen die niks toe voegen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 06:45

Voorlopig verdwijnt er niets :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:02

ikke schreef:
Koper schreef:
Trotr meldt vandaag dat de veiling van de baan is omdat er een deal is bereikt. Niet dat er nu bekend is wat dat gaat betekenen voor de toekomst, maar ik deel toch de link maar: https://www.trotr.nl/overig/deal-rond-d ... eantwoord/

Hij staat intussen ook bij de nieuwsberichten maar als de toon representatief is voor hoe de sport erin staat, geef ik het weinig kans, wat een azijnpisser.
In plaats van voorzichtig positief dat er iets gebeurt dat potentieel ergens toe kan leiden, gaan ze de deal afzeiken met allerlei vragen die niks toe voegen.

Als je er midden in zit - zoals ik - zijn al deze vragen volkomen begrijpelijk en relevant.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:07

prompter schreef:
Als je er midden in zit - zoals ik - zijn al deze vragen volkomen begrijpelijk en relevant.

Maar voor veel mensen is onduidelijk wie of wat trotr nou is, en met welk doel dit bericht de wereld in gestuurd is. Het was beter geweest als ze zich tot de feiten hadden beperkt in plaats van deze lijst met suggestieve vragen als 'nieuws' te presenteren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:10

Dat is een beetje het probleem Lieser - de feiten zijn ook niet bekend bij de mensen die er mee te maken hebben, want informatie wordt niet verstrekt. Ik als huurder moest vanuit de media vernemen dat er een veiling kwam.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:28

Als je al jarenlang niet weet of je volgend jaar nog een stal hebt of uberhaupt toekomst hebt (zeker als je alleen renpaarden hebt, en geen dravers) dan zijn dit heel valide vragen.
Ook trouwens voor omwonenden - die hebben er ook baat bij te weten hoe de exploitatie gaat verlopen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:31

De gemeente Wassenaar heeft er een voorkeursrecht op gevestigd want wil geen projectontwikkelaar. En de koper is een projectontwikkelaar. Hoe het nu verder gaat is een raadsel....

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:36

Ibbel schreef:
Als je al jarenlang niet weet of je volgend jaar nog een stal hebt of uberhaupt toekomst hebt (zeker als je alleen renpaarden hebt, en geen dravers) dan zijn dit heel valide vragen.
Ook trouwens voor omwonenden - die hebben er ook baat bij te weten hoe de exploitatie gaat verlopen.

Ik snap dat die vragen leven. Ik snap niet dat ze als nieuws gepresenteerd worden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:42

Lieser schreef:
Ik snap dat die vragen leven. Ik snap niet dat ze als nieuws gepresenteerd worden.

Dan snap je niet hoe journalistiek werkt :+

Ik ben raadslid. Eén van de 'grappen' van de gemeenteraad is, is dat je 'schriftelijke vragen' kunt stellen aan het college. "We horen klachten van inwoners over stank, wat weet het college daarvan en wat doet het college er aan" - dat soort vragen.
Die vragen gaan óók naar de lokale krant, en die maken daar dan een stukje over. Of soms ook niet.

Nieuws is, maw, niet altijd het brengen van feiten, maar soms ook het stellen van vragen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:56

Lieser schreef:
Ibbel schreef:

Blijkbaar is jouw interpretatie dat het een nieuwsartikel is. En dat mag.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:18

Dat is niet zo raar toch, als het artikel staat onder de kop: "Nieuws van woensdag"?