[FOTO] Equiday april 2025 sfeerimpressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 22:52

Esmee_RS schreef:
Kaitlyn schreef:

VOLDEMORT WAS IN THE HOUSE.

Ik dacht meteen hieraan :')
[ Afbeelding ]

Ik hoor dit gewoon zo vanaf de foto :')
"Ik heb helemaal geen neus" :')

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Y0ellaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:50

paarden
en
pony´s =<3

swartbeessie

Re: [FOTO] Equiday april 2025 sfeerimpressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:16

Ik was geen fan van die meneer met de mini. Knap hoor, wat hij deed. Maar beestje piepte er tussenuit en bij de uitgang stond een dame met een zweep erop te rammen om 'm weer weg te jagen. Niet mijn kopje thee.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:18

Ja, dat zeiden wij ook al. In vrijheid maar wel 4 zwepen in die ring hebben en meppen. :=

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 12:22

De twee clinics die ik het interessantst vond waren die van Wendy Bleeckemolen en Sytske Weitstra. Dat ging over oprecht intunen op je paard en samenwerken.

Ik ben tot 1300 gebleven, toen had ik het wel gezien. Het was mooi te zien dat er zoveel animo was voor een paard vriendelijk evenement, maar ik denk dat ik volgende keer toch oversla.

Appies4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 15:47

Wij hebben ook genoten respect voor de organisatie en vrijwilligers. Ook hoe hard evenement de laatste jaren gegroeid is en hoe divers het publiek de laatste jaren is. Allemaal mooie ontwikkelingen want dat betekend dat mensen steeds meer bezig zijn met paarden welzijn!

Alleen 1 ding waar we ons vanuit dierenwelzijn dan toch weer elk jaar aan storen is hondebeleid op de Equiday. Standhouders, demogevers en geleide, hulp of assistentie honden daar gelaten, maar alle mensen die hun hond meenemen als publiek zijnde vinden we eigenlijk niet meer van deze tijd.

Regel oppas ,ga halve dag bedenk iets als je toch graag naar Equiday wil maar laat je hond toch thuis.In de begin jaren dat Equiday nog veel rustiger was viel nooit op er waren tenslotte ook veel minder prikkels voor honden. Maar nu evenement zo n enorme groei heeft doorgemaakt vind ik dat er ook kritisch gekeken mag worden naar honden beleid. We hebben geen een hond gezien die geen stress vertoonde ( degene die mee was heeft 25 plus jaren ervaring in werken met honden dus is niet zomaar ergens opgebasseerd).Zelfs puppies van amper 12 weken...zijn wij nou de enige die dit opvalt?

Al jaren vullen we trouw de enquette in en op vele punten zijn ook werkelijk aanpassingen doorgevoerd, behalve met kritisch te kijken naar hondenbeleid op zo n groot evenement. Misschien kan organisatie eens overleggen met honden expert en die een dag mee laten kijken op volgende Equiday of dit met huidige grote nog wel een gepast beleid is of dat wellicht veranderd moet worden...

Is niet bedoeld als aanval als je nu wel je hond mee had maar misschien wel startpunt om er eens over na te denken vanuit dierenwelzijn. Vooral denkend vanuit de hond zelf...laten we eerlijk zijn als zou mogen dan neem je hond ook niet mee naar horse event of indoor brabant toch? Equiday is wat ons betreft ook teveel gegroeid om honden toe te staan...Benieuwd naar jullie meningen ,hopelijk ontstaat er een discussie met respect voor ieders mening....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 16:03

Ja eens, zeker met dit warme weer.. Maar zeker ook de jonge FB die regelmatig langs kwam.. Dit is geen evenement om de hele dag met je hond te lopen. Buiten dat het ook af en toe overlast gaf als er een een tijdje zat te blaffen.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 17:41

Wij hebben als standhouder ook een enorm fijne dag gehad :) We stonden er voor de eerste keer met een heel nieuw concept en alle bezoekers waren zo ontzettend aardig en enthousiast. Was ook een onverwacht probleem nadien gebleken met een van de producten door de hitte en iedereen was zo begripvol <3 Echt heel fijne sfeer! Heb wel amper iets meegekregen van de demo's en shows maar wat ik zag was heel fijn en rustig, we hadden uitzicht op hal C en dat vind ik vaak ook de fijnste plek voor de paarden.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 19:13

Ik heb de honden als bezoeker eigenlijk als last ervaren :=
Ik heb zelf 2 hondjes, maar op zo een evenement laat ik die toch wel thuis.. Zelf was ik al overprikkeld door de mensen, maar dan moest je ook nog gaan opletten voor de honden. Het waren er duidelijk meer dan vorig jaar.

Volg mijn paardenleven op Instagram of Youtube !

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 19:37

Furst schreef:
Ik heb de honden als bezoeker eigenlijk als last ervaren :=
Ik heb zelf 2 hondjes, maar op zo een evenement laat ik die toch wel thuis.. Zelf was ik al overprikkeld door de mensen, maar dan moest je ook nog gaan opletten voor de honden. Het waren er duidelijk meer dan vorig jaar.

Grappig, de honden zijn me dit jaar eigenlijk helemaal niet opgevallen, op een schattige pup na, terwijl ik ze vorig jaar echt enorm storend vond.

Jaimy_Liam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 19:57

Het was zeker een mooie dag! Prachtige kiekjes ook!

Hier helaas weinig van de shows gezien, te druk met kletsen. Maar als we keken naar een show was het geluid (vooral in hal A) enorm slecht te horen. Romy en Jolanda dus ook amper kunnen verstaan waarna mijn interesse binnen 3 minuten was gevlogen en ik weer richting de stands liep.

Dan nog niet gehad over de patat kraam... mijn hemel, de rij stond voor de ijskar, waar dus niemand stond omdat de rij zolang was. Ik had zin in een patatje, maar dat ging over na het zien van de rij, maar daar stond tegenover dat ik wegliep met een heerlijk softijsje, waar ik niet hoefde te wachten :D

"Work with the horse you have today." - Warwick Schiller

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 20:13

Ik was continu in de war met die hallen, dus veel dingen gemist. Ik vond de laatste die ik gezien heb wel leuk, meisje met palomino pony aan de lange lijnen.
Honden heb ik me niet aan gestoord, alleen vind ik het wel sneu voor ze. Je doet zo 'n dier er geen plezier mee.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 20:14

Appies4ever schreef:
Wij hebben ook genoten respect voor de organisatie en vrijwilligers. Ook hoe hard evenement de laatste jaren gegroeid is en hoe divers het publiek de laatste jaren is. Allemaal mooie ontwikkelingen want dat betekend dat mensen steeds meer bezig zijn met paarden welzijn!

Alleen 1 ding waar we ons vanuit dierenwelzijn dan toch weer elk jaar aan storen is hondebeleid op de Equiday. Standhouders, demogevers en geleide, hulp of assistentie honden daar gelaten, maar alle mensen die hun hond meenemen als publiek zijnde vinden we eigenlijk niet meer van deze tijd.

Regel oppas ,ga halve dag bedenk iets als je toch graag naar Equiday wil maar laat je hond toch thuis.In de begin jaren dat Equiday nog veel rustiger was viel nooit op er waren tenslotte ook veel minder prikkels voor honden. Maar nu evenement zo n enorme groei heeft doorgemaakt vind ik dat er ook kritisch gekeken mag worden naar honden beleid. We hebben geen een hond gezien die geen stress vertoonde ( degene die mee was heeft 25 plus jaren ervaring in werken met honden dus is niet zomaar ergens opgebasseerd).Zelfs puppies van amper 12 weken...zijn wij nou de enige die dit opvalt?

Al jaren vullen we trouw de enquette in en op vele punten zijn ook werkelijk aanpassingen doorgevoerd, behalve met kritisch te kijken naar hondenbeleid op zo n groot evenement. Misschien kan organisatie eens overleggen met honden expert en die een dag mee laten kijken op volgende Equiday of dit met huidige grote nog wel een gepast beleid is of dat wellicht veranderd moet worden...

Is niet bedoeld als aanval als je nu wel je hond mee had maar misschien wel startpunt om er eens over na te denken vanuit dierenwelzijn. Vooral denkend vanuit de hond zelf...laten we eerlijk zijn als zou mogen dan neem je hond ook niet mee naar horse event of indoor brabant toch? Equiday is wat ons betreft ook teveel gegroeid om honden toe te staan...Benieuwd naar jullie meningen ,hopelijk ontstaat er een discussie met respect voor ieders mening....

Nee hoor!

Ook wij hadden het er over dat men beter de hond kan thuis laten. Ik heb er 1 helemaal gestrest in zo'n kinderwagentje zien zitten. Dat vond ik zo sneu.

Laat die beesten thuis.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:54

Appies4ever schreef:

Ik val even binnen, mijn hond was mee en heeft zich echt voorbeeldig gedragen. Op het moment dat we stonden te wachten in de rij op eten na echt geen stress vertoond. Ze heeft juist heerlijk overal rondgesnuffeld, geduldig gekeken bij de shows en van heeel veel mensen aandacht gehad. We zijn tijdens het lunchen even het crossveld opgelopen zodat ze even los kon rennen en spelen zonder prikkels en op kon laden. Ik heb ook wat honden gezien waarvan ik dacht hmm, die zou ik zelf niet meenemen. Maar ik denk dat het prima kan, mits je je hond goed kent en begeleid en ook als het niet gaat je hond de ruimte geeft. Ik vond het mega leuk dat ze meekon en voor mij is het zeker voor herhaling vatbaar.

Casper ♡
Daiske ♡
Bobbi ♡

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 14:02

Ik denk dat je dat op ieder evenement (helaas) zal houden. Ik kwam een hond tegen die met de staart tussen de benen in de lijn hing. Ook drie mensen met 3 Chihuahuas die erg blaften naar andere honden vanuit de buggy's. :')

Ik was 6 jaar geleden vrijwilliger en dit jaar voor het eerst als bezoeker. Het is echt enorm professioneel geworden vind ik. :j