OS Parijs: “Glamourdale geniet van iedere seconde”
Dag twee van de Grand Prix is begonnen, en meteen met een hele sterke combinatie: Charlotte Fry en de KWPN-hengst Glamourdale. Met een zeer harmonieuze en sterk gereden proef kwam de score uit op 78.913%. Volgens Charlotte Fry zit er echter nog veel meer ‘in het vat’.
Zo vanzelfsprekend was het niet dat Yessin Rahmouni aan de start van de Olympische Spelen zou verschijnen. Na een val eerder dit jaar, en daardoor een lelijke breuk in zijn nek, was hij twee maanden aan bed gekluisterd. “De kans dat ik volledig verlamd zou raken was heel groot.” Hij heeft alles op alles gezet en kreeg pas op 19 juli groen licht van de doctoren om te mogen starten op de Spelen. Zojuist reed hij voor de derde maal een olympisch stadion binnen.
De ene na de andere KWPN-hengst maakt zijn opwachting op de Olympische Spelen. Zojuist was het de beurt aan de machtige Indian Rock (Apache uit Crisjena keur pref prest IBOP-dres van Vivaldi, fokker J. de Bruijn uit Schelluinen), die toch wel even onder de indruk was van de prachtige piste in Versailles. Emmelie Scholtens stuurde de hengst naar 74.581% en de groepswinst. Wat betekent dat we Indian Rock sowieso terug gaan zien in de Kür-finale op zondag.
Wat een superknappe instelling heeft Yessin Rahmouni. Heel fijn om te lezen .
Electra63
Geplaatst: 31-07-24 23:30
Cambionn schreef:
Mi_Amore schreef:
Iemand een idee waar je de proef van Glamourdale kan bekijken?
Op HBO Max kun je alles terug kijken.
Klopt, ik heb vanavond een aantal proeven terug gekeken. Doorspoelen was wel een beetje lastig. Je moet wel ff weten, welke ruiter in welke groep reed.
Ik vond die proef van rahmounie knap gereden. Helemaal met het verhaal van zijn ongeluk erbij. Op het eind van zijn proef zag je nog wel dat hij voorzichtig was met zijn nek en die bijna niet draait maar verder niks aan te zien.