Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:59

Dergelijke groepen worden ook vaak door de zorgboerderij of dagbesteding verhuurd voor klussen in de tuin en dergelijke. Kassa aan twee kanten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:39

Verhuurd? Dat klinkt helemaal schimmig..

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:15

Het lijkt me toch ook dat je een opleiding gedaan moet hebben (heeft haar zus dat ook?) en dat je niet "zomaar" een dagbesteding op kunt zetten. Daar zullen neem ik aan wel heel wat ogen en haken aan zitten. Moet er dan niet ook personeel worden aangenomen (waar worden die dan van betaald?)? Of is het plan dat ze in haar eentje mensen onder haar hoede neemt?

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:02

Afbeelding

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:29

StalNollie schreef:
[ [url=m/S34whB.jpg]Afbeelding[/url] ]



Groepsuitje!!

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:10

Cayenne schreef:
Verhuurd? Dat klinkt helemaal schimmig..

Welnee :n
Dagbesteding is vaak heel lastig kostendekkend te krijgen, de deelnemers hebben vaak meer begeleiding nodig dan eigenlijk kan op basis van het tarief. Ook zijn benodigde materialen en ruimtes niet of nauwelijks te bekostigen.
De inkomsten vanuit de werkzaamheden worden dan gebruikt voor bijvoorbeeld extra begeleiding, of om de kosten van de materialen en ruimtes te dekken.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:15

Axel_Valerie schreef:
Lieser schreef:

Maar dat heeft toch helemaal niets te maken met de manier waarop ze met de paarden omgaan? Het wordt al weer snel een hetze, merk ik. Houd die dingen gescheiden.



Dat is geen Hetze. Dat zijn regels die voor iedereen gelden dus ook voor hen. Als je niet snapt waar dit over gaat zoek dan even de Casus : De duinrand op. Dan snap je hoeveel problemen dit kan geven.

Precies. En het probleem is juist dat ze keer op keer de regels omzeilen met hun schimmige constructies waarbij het doel waarvoor ze zich zeggen in te zetten niet gesteund wordt, maar het vooral ten goede lijkt te komen aan henzelf. Dat met die woning is daarin echt precies hetzelfde, geen opbrengsten meer die ten goede komen aan de paarden, omdat ze er zelf gaat wonen.

Maar goed, ik ben blij met dit topic, het krantenartikel helpt om mensen meer bewust te maken bijvoorbeeld. Want helaas slaagt PZB er nog steeds heel goed in om hun imago hoog te houden.

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:21

Axel_Valerie schreef:
StalNollie schreef:
[ [url=m/S34whB.jpg]Afbeelding[/url] ]



Groepsuitje!!


Jahahaha :+

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:59

Het geeft wel de kans om eens te gaan kijken hoe de paarden erbij staan, hoeveel er staan en vragen te stellen.

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 17:43

Axel_Valerie schreef:
Dat is geen Hetze. Dat zijn regels die voor iedereen gelden dus ook voor hen. Als je niet snapt waar dit over gaat zoek dan even de Casus : De duinrand op. Dan snap je hoeveel problemen dit kan geven.

Precies wat ik zeg. Dit heeft niets te maken met de constructies die PzB hanteert of de manier waarop met de paarden wordt omgegaan. Staat daar helemaal los van. Geldt namelijk voor iedereen.

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 23:52

Achterom schreef:
Cayenne schreef:
Verhuurd? Dat klinkt helemaal schimmig..

Welnee :n
Dagbesteding is vaak heel lastig kostendekkend te krijgen, de deelnemers hebben vaak meer begeleiding nodig dan eigenlijk kan op basis van het tarief. Ook zijn benodigde materialen en ruimtes niet of nauwelijks te bekostigen.
De inkomsten vanuit de werkzaamheden worden dan gebruikt voor bijvoorbeeld extra begeleiding, of om de kosten van de materialen en ruimtes te dekken.[/quotEr zijn veel zorgboerderijen die het financieel heel goed doen en echt goed winst maken, idd met ploegjes tuinen onderhouden of schoonmaken of andere werkzaamheden doen. Het is echt geen liefdewerk oud papier.

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:30

Daihyo schreef:
Het geeft wel de kans om eens te gaan kijken hoe de paarden erbij staan, hoeveel er staan en vragen te stellen.



Ik weet zeker dat ik niet welkom ben. Maar ik heb dat al een keer op een andere manier bekeken :)

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 17:16

Verhuurd? Dat klinkt helemaal schimmig..
[/quote][/quote]
Welnee :n
Dagbesteding is vaak heel lastig kostendekkend te krijgen, de deelnemers hebben vaak meer begeleiding nodig dan eigenlijk kan op basis van het tarief. Ook zijn benodigde materialen en ruimtes niet of nauwelijks te bekostigen.
De inkomsten vanuit de werkzaamheden worden dan gebruikt voor bijvoorbeeld extra begeleiding, of om de kosten van de materialen en ruimtes te dekken.[/quotEr zijn veel zorgboerderijen die het financieel heel goed doen en echt goed winst maken, idd met ploegjes tuinen onderhouden of schoonmaken of andere werkzaamheden doen. Het is echt geen liefdewerk oud papier.[/quote]
Er zitten hemelsbrede verschillen in de aanpak en verdienste van zorgboerderijen. Maar er zijn er zeker bij die het financieel heel goed doen. Dat ze klagen over financien hoort erbij. Dan kunnen ze al profit organisatie toch vrijwiligers verwachten van NL doet en anderen.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:03

Een professioneel zorgbedrijf is iets totaal anders dan een bedrijf wat goedkope hulpjes wil inzetten.

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:20

senna21 schreef:
Een professioneel zorgbedrijf is iets totaal anders dan een bedrijf wat goedkope hulpjes wil inzetten.

Er komen nogal wat professionele zorgbedrijven in het nieuws en niet allemaal op zo´n positieve manier. En dan kan het op papier zelfs allemaal nog kloppen. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook deugd. En goedkope hulpjes inzetten gebeurt (bijna) overal.

Eef_Bam

Berichten: 4099
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:33

Ik heb op meerdere paardenbedrijven rondgelopen waar ook mensen met een beperking werden ingezet. Werd daar prima voor ze gezorgd en mee omgegaan met goede begeleiders, maar kreeg de indruk dat er ook vanuit de stallen financieel een flink voordeel op zat ten opzichte van het moeten inhuren van vaste krachten. Ze kregen letterlijk geld toe ipv dat ze betaalde krachten in moesten huren. In dat geval dus win-win voor beide partijen en niet per definitie slecht.

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:35

Eef_Bam schreef:
Ik heb op meerdere paardenbedrijven rondgelopen waar ook mensen met een beperking werden ingezet. Werd daar prima voor ze gezorgd en mee omgegaan met goede begeleiders, maar kreeg de indruk dat er ook vanuit de stallen financieel een flink voordeel op zat ten opzichte van het moeten inhuren van vaste krachten. Ze kregen letterlijk geld toe ipv dat ze betaalde krachten in moesten huren. In dat geval dus win-win voor beide partijen en niet per definitie slecht.

Het hoeft zeker niet slecht te zijn. Maar bij bedrijven met een foute mentaliteit wordt het een ander verhaal.

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 15:19

Rizette schreef:
Het hoeft zeker niet slecht te zijn. Maar bij bedrijven met een foute mentaliteit wordt het een ander verhaal.



hetgeen waar ik twijfels over heb is of dit is omdat er steeds meer mensen afhaken als vrijwilliger.. en of ze wel in staat zijn die mensen normaal te begeleiden. Ik denk persoonlijk dat ze hier alleen voor in aanmerking komen als de dagbestedingsclienten een eigen begeleider mee hebben...

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:14

Eef_Bam schreef:
Ik heb op meerdere paardenbedrijven rondgelopen waar ook mensen met een beperking werden ingezet. Werd daar prima voor ze gezorgd en mee omgegaan met goede begeleiders, maar kreeg de indruk dat er ook vanuit de stallen financieel een flink voordeel op zat ten opzichte van het moeten inhuren van vaste krachten. Ze kregen letterlijk geld toe ipv dat ze betaalde krachten in moesten huren. In dat geval dus win-win voor beide partijen en niet per definitie slecht.


Die ken ik ook nog wel, maar dat waren meer wat we vroeger noemden de "Melkert" banen.
Mensen die nog wel redelijk zelfstandig kunnen functioneren.
Mensen op de dagbesteding zijn een stukje slechter; die moeten gewoon goed begeleid.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:03

Bij mij in de buurt stond een paard van paard zoekt baas, is bij hen geadopteerd.
Heb meerdere meldingen gemaakt over de slechte verzorging van dat paard. Speelt al twee jaar. Nu is het dier pas opgehaald door hen, na dus vele meldingen , niet alleen van mij , ook door anderen.
Ze hebben het dier eerder nooit gecontroleerd, dier stond er eenzaam en erg slecht bij. Dat steekt wel, hoog doen dat ze paarden redden, maar vervolgend geredde paarden niet controleren en meldingen aan hun laars lappen.
Als wij geen melding hadden gedaan had het dier nog hier gestaan in erbarmelijke omstandigheden. Nu is hij een maand of zo weg maar daar wordt niks over gedeeld door hun.

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:54

Stripe000 schreef:
Bij mij in de buurt stond een paard van paard zoekt baas, is bij hen geadopteerd.
Heb meerdere meldingen gemaakt over de slechte verzorging van dat paard. Speelt al twee jaar. Nu is het dier pas opgehaald door hen, na dus vele meldingen , niet alleen van mij , ook door anderen.
Ze hebben het dier eerder nooit gecontroleerd, dier stond er eenzaam en erg slecht bij. Dat steekt wel, hoog doen dat ze paarden redden, maar vervolgend geredde paarden niet controleren en meldingen aan hun laars lappen.
Als wij geen melding hadden gedaan had het dier nog hier gestaan in erbarmelijke omstandigheden. Nu is hij een maand of zo weg maar daar wordt niks over gedeeld door hun.


Ja maar serieus. Als je al bijna over de jaren heen zo'n 1000 paarden hebt geplaatst hoe wil je die allemaal nalopen of het goed gaat?. Dan is een dagtaak al niet genoeg als je er goed over nadenkt.
Ik heb ook erg het gevoel dat het gewoon "verkocht" is "verkocht" is en dat er alleen een "piep"systeem functioneert en dan alleen nog als het heel erg is. Want zoveel plek hebben ze ook niet om paarden terug te halen.

Ben benieuwd trouwens: Is er nog iemand naar de open dag geweest?

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:02

Babootje schreef:
Ben benieuwd trouwens: Is er nog iemand naar de open dag geweest?

Die is nog niet geweest. Is zondag 7 april.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:09

Babootje schreef:
Stripe000 schreef:
Bij mij in de buurt stond een paard van paard zoekt baas, is bij hen geadopteerd.
Heb meerdere meldingen gemaakt over de slechte verzorging van dat paard. Speelt al twee jaar. Nu is het dier pas opgehaald door hen, na dus vele meldingen , niet alleen van mij , ook door anderen.
Ze hebben het dier eerder nooit gecontroleerd, dier stond er eenzaam en erg slecht bij. Dat steekt wel, hoog doen dat ze paarden redden, maar vervolgend geredde paarden niet controleren en meldingen aan hun laars lappen.
Als wij geen melding hadden gedaan had het dier nog hier gestaan in erbarmelijke omstandigheden. Nu is hij een maand of zo weg maar daar wordt niks over gedeeld door hun.


Ja maar serieus. Als je al bijna over de jaren heen zo'n 1000 paarden hebt geplaatst hoe wil je die allemaal nalopen of het goed gaat?. Dan is een dagtaak al niet genoeg als je er goed over nadenkt.
Ik heb ook erg het gevoel dat het gewoon "verkocht" is "verkocht" is en dat er alleen een "piep"systeem functioneert en dan alleen nog als het heel erg is. Want zoveel plek hebben ze ook niet om paarden terug te halen.

Ben benieuwd trouwens: Is er nog iemand naar de open dag geweest?

Maar bij een melding toch wel?
Het is toch nog hun eigendom, dus zijn ze behoorlijk nalatig als dat 2 jaar gaat duren.

isamelle
Berichten: 42
Geregistreerd: 04-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:03

Axel_Valerie schreef:
StalNollie schreef:
[ [url=m/S34whB.jpg]Afbeelding[/url] ]



Groepsuitje!!


Hahahah humor

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:11

Babootje schreef:
Stripe000 schreef:
Bij mij in de buurt stond een paard van paard zoekt baas, is bij hen geadopteerd.
Heb meerdere meldingen gemaakt over de slechte verzorging van dat paard. Speelt al twee jaar. Nu is het dier pas opgehaald door hen, na dus vele meldingen , niet alleen van mij , ook door anderen.
Ze hebben het dier eerder nooit gecontroleerd, dier stond er eenzaam en erg slecht bij. Dat steekt wel, hoog doen dat ze paarden redden, maar vervolgend geredde paarden niet controleren en meldingen aan hun laars lappen.
Als wij geen melding hadden gedaan had het dier nog hier gestaan in erbarmelijke omstandigheden. Nu is hij een maand of zo weg maar daar wordt niks over gedeeld door hun.


Ja maar serieus. Als je al bijna over de jaren heen zo'n 1000 paarden hebt geplaatst hoe wil je die allemaal nalopen of het goed gaat?. Dan is een dagtaak al niet genoeg als je er goed over nadenkt.
Ik heb ook erg het gevoel dat het gewoon "verkocht" is "verkocht" is en dat er alleen een "piep"systeem functioneert en dan alleen nog als het heel erg is. Want zoveel plek hebben ze ook niet om paarden terug te halen.

Ben benieuwd trouwens: Is er nog iemand naar de open dag geweest?



Ze geven zelf aan dat ze paarden die geadopteerd zijn controleren. Dat doen ze niet
Als ze dat zelfs na meerdere meldingen of niet doen dan is er in mijn ogen iets mis met de hele organisatie.
Dan moeten ze een stapje terug doen en minder paarden plaatsen, of niet pretenderen dat ze alle paarden die ze laten adopteren nog in d smiezen hebben.