Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:39

Via de rechter kan het jurisprudentie opleveren, dat schiet echter in een civiele zaak niet hard op. Vooralsnog zal een rechter de wet volgen en daarop de strafmaat bepalen. De overheid sturen naar zwaardere straffen, zou ik dan ook op een andere manier doen, precies zoals capopjekop zegt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:40

Ah weer wat geleerd :D en tja eerlijk, ik heb ook geen idee hoe zulke dingen in zijn werk gaan. I'll shut up :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:41

capopjekop schreef:
Ik snap wel dat ze de overheid willen bewegen tot betere wetgeving rond dierenwelzijn. Zij zien natuurlijk de treurige gevallen van dichtbij. Als mensen die mishandelen en verwaarlozen niet strenger aangepakt kunnen worden dan is het dwijlen met de kraan open natuurlijk.

De vraag is alleen wel of dat via de rechter moet. Je kunt je geld maar 1x uitgeven en dan zouden de dieren prio 1 moeten zijn. Als stichting zijnde kun je het bijvoorbeeld ook prima via de media spelen. Of sla je handen in een met andere dierenorganisaties.

Volledig mee eens. Ik denk idd dat het donatiegeld besteed moet worden aan de paarden en als daar goed zicht op komt zullen er ook meer donaties komen. Momenteel is het mij te onduidelijk waar het geld precies aan besteed wordt. Dat is nergens terug te vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:44

Evamarie schreef:
capopjekop schreef:
Ik snap wel dat ze de overheid willen bewegen tot betere wetgeving rond dierenwelzijn. Zij zien natuurlijk de treurige gevallen van dichtbij. Als mensen die mishandelen en verwaarlozen niet strenger aangepakt kunnen worden dan is het dwijlen met de kraan open natuurlijk.

De vraag is alleen wel of dat via de rechter moet. Je kunt je geld maar 1x uitgeven en dan zouden de dieren prio 1 moeten zijn. Als stichting zijnde kun je het bijvoorbeeld ook prima via de media spelen. Of sla je handen in een met andere dierenorganisaties.

Volledig mee eens. Ik denk idd dat het donatiegeld besteed moet worden aan de paarden en als daar goed zicht op komt zullen er ook meer donaties komen. Momenteel is het mij te onduidelijk waar het geld precies aan besteed wordt. Dat is nergens terug te vinden.

Misschien is dat het onderwerp van de rechtszaak, donateurs willen weten wat er met hun geld gebeurt :').

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:53

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Voorpagina Nieuws
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 06-06-23 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 22:22

Ik snap het willen procederen tegen de overheid wel. Veel wordt nu via het bestuursrecht afgehandeld, waarbij mensen een tweede of zelfs derde kans krijgen (er geldt vaak eerst een hersteltermijn, is dan alles akkoord, sluit het dossier of als dit niet zo is kan een last onder dwangsom/bestuursdwang volgen). Dit zijn procedures die heel lang kunnen gaan lopen en levert lang niet altijd het resultaat op wat je zou willen. Door de overheid te dwingen harder op te treden, help je uiteindelijk veel meer dieren. (Dit is ook een manier (het procederen tegen de overheid) waarop vele organisaties werken, het is niet iets heel raars ofzo. De bekendste is denk ik wel de MOB)

De tweede kamer heeft in ieder geval laatst ingestemd met een wetswijziging waardoor een houdverbod een zelfstandige straf wordt. Hopelijk is dat straks in de uitvoering ook een mooie stap vooruit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 22:26

Nuttige aanvulling SincereQ

Het lijkt mij zeer frustrerend te weten dat er ergens in een schuur dieren staan te verpieteren en dat je niet in mag grijpen of dat er niet ingegrepen wordt.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 22:32

Misschien ga ik nu wat off topic, maar als voorbeeld.
https://www.instagram.com/p/CqYUvwSMTKF/?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==

Er zijn dus meerdere lasten opgelegd, meerdere hercontroles geweest. En als meneer/mevrouw de boel op orde maakt en betaalt, dan kan het zomaar zijn dat de paarden ook nog weer terug gaan ook. Ja, van mij mag hier wel wat aan veranderen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 23:34

SincereQ schreef:
Even voordat het topic ontspoord, er staat procederen tegen de overheid. Niet tegen adoptanten :+

Met als doel dus dierenwelzijn verbeteren, zorgen dat de overheid sneller en beter ingrijpt.

Dat zou hier in België ook wel eens mogen. Hoevaak ik niet lees dat er in beslagname is gedaan bij iemand die al bekend staat wegens mishandeling.
Dan vraag ik me soms af hoe dan???
9 van de 10 keer gaat het ook niet over 1 dier maar over meerdere dieren die bij zo'n persoon in beslag genomen worden.
Soms laten ze zelfs de gezond uitziende dieren wél staan.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 00:48

Kleine update,
De zaak rond mijn paard is bij deze afgerond. Ik heb schriftelijk toestemming gekregen tot euthanasie mits een verklaring van een dierenarts verstuurd kan worden.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 07:31

Art_Ificious schreef:
Kleine update,
De zaak rond mijn paard is bij deze afgerond. Ik heb schriftelijk toestemming gekregen tot euthanasie mits een verklaring van een dierenarts verstuurd kan worden.

Goed nieuws! Aan de andere kant belachelijk dat het nodig is. Er is geen dierenarts die een gezond paard laat inslapen dus een kopie van de rekening zou genoeg moeten zijn. En wie betaald het inslapen dan? Het is tenslotte hun paard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 08:36

Art_Ificious schreef:
Kleine update,

Nou kijk eens aan, waar dit topic dan nog goed voor is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 08:37

Het is alleen zo jammer dat dat nodig is…

Sterkte art!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 08:50

MarjanB schreef:
Het is alleen zo jammer dat dat nodig is…

Sterkte art!

Ik lees al heel lang mee en heb mij werkelijk verbaasd over de gang van zaken bij het paard van Art.
Reden te mee om nooit voor een paard van PZB te kiezen.

Veel sterkte Art , zo jammer dat je zo'n strijd heb moeten voeren.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 08:53

Dreamboy schreef:
Art_Ificious schreef:
Kleine update,

Goed nieuws! Aan de andere kant belachelijk dat het nodig is. Er is geen dierenarts die een gezond paard laat inslapen dus een kopie van de rekening zou genoeg moeten zijn. En wie betaald het inslapen dan? Het is tenslotte hun paard.

Die kosten neem ik wel op mij.

Vind het trouwens ook jammer dat ze nooit reageerden op de mails die ik in 2022 nog gestuurd heb (augustus en november). Eén bevatte zelfs foto's van hem en hoe de stand van zijn benen verergerd is.

Anyway. Ik ga een dierenarts contacteren later vandaag.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:18

Art_Ificious schreef:
Kleine update,

Art_Ificious schreef:
Die kosten neem ik wel op mij.

Vind het trouwens ook jammer dat ze nooit reageerden op de mails die ik in 2022 nog gestuurd heb (augustus en november). Eén bevatte zelfs foto's van hem en hoe de stand van zijn benen verergerd is.

Heel veel sterkte :(:) .
Echt heel jammer dat het nodig was, maar blijkbaar is dit topic toch nog ergens goed voor geweest, het paard wordt verder lijden bespaard.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:24

Art_Ificious schreef:

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:36

Heeft PZB toch contact gezocht?

Onbegrijpelijk dat dit zo lang heeft geduurd.

Gelukkig dat er eindelijk actie wordt ondernomen je paard waardig te laten gaan..

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:46

Ik vind het enorm shockerend dat dit paard al sinds maart 2020 zo slecht staat als het enige wat dit tegenhield hun toestemming was.

Wat een vreselijk triestig verloop.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:23

Zo hèhè! Eindelijk duidelijkheid! Sterkte de komende tijd Art

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:26

Moderatoropmerking:
Eerder in dit topic is, zoals jullie ook recent nog hebben benoemd, aangegeven dat het niet de bedoeling is om de casus van Art_Ificious verder te bespreken. Op de afgelopen pagina's is dat verhaal toch weer aan de orde geweest. De zaak rondom haar paard is nu afgerond, dus willen we jullie bij deze verzoeken die zaak definitief te laten rusten. Mochten jullie Art_Ificious sterkte willen wensen, dan kan dat via een persoonlijk bericht.

Ervaringen uit de eerste hand zijn in dit topic toegestaan. Het is echter niet de bedoeling om vervolgens aan de haal te gaan met zulke ervaringen, omdat dit vaak speculaties betreft en/of verder gaat in berichten die niet uit de eerste hand zijn. Zoals jullie weten is dat niet toegestaan op Voorpagina Nieuws en zijn we daar scherp op. We hopen in deze op jullie begrip, alvast bedankt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:26

Zo nav een pb begrijp ik dat eigen ervaringen ook niet meer verteld mogen worden

Triest echt heel triest

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:28

Wacht even, waarom is dit? Kan iemand dit uitleggen? Ervaringen uit eerste hand mogen toch altijd op bokt?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:30

Earth schreef:
Wacht even, waarom is dit? Kan iemand dit uitleggen? Ervaringen uit eerste hand mogen toch altijd op bokt?

Jij weet dat ik uit eigen ervaring vertel
Maar mag dus niet

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:32

Earth schreef:

Staat in de mod opmerking dat ervaringen uit de eerste hand zijn toegestaan. Verder wordt hier best veel toegelaten in een topic vorm die hier eigenlijk niet voor bedoeld want van origine is dit een nieuwstopic.
Misschien is het beter om dit topic te verhuizen naar een plek op bokt waar discussie beter past.
Ik weet niet of dat kan, maar dat is aan de mods.