Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Ik snap wel dat ze de overheid willen bewegen tot betere wetgeving rond dierenwelzijn. Zij zien natuurlijk de treurige gevallen van dichtbij. Als mensen die mishandelen en verwaarlozen niet strenger aangepakt kunnen worden dan is het dwijlen met de kraan open natuurlijk.
De vraag is alleen wel of dat via de rechter moet. Je kunt je geld maar 1x uitgeven en dan zouden de dieren prio 1 moeten zijn. Als stichting zijnde kun je het bijvoorbeeld ook prima via de media spelen. Of sla je handen in een met andere dierenorganisaties.
Evamarie schreef:capopjekop schreef:Ik snap wel dat ze de overheid willen bewegen tot betere wetgeving rond dierenwelzijn. Zij zien natuurlijk de treurige gevallen van dichtbij. Als mensen die mishandelen en verwaarlozen niet strenger aangepakt kunnen worden dan is het dwijlen met de kraan open natuurlijk.
De vraag is alleen wel of dat via de rechter moet. Je kunt je geld maar 1x uitgeven en dan zouden de dieren prio 1 moeten zijn. Als stichting zijnde kun je het bijvoorbeeld ook prima via de media spelen. Of sla je handen in een met andere dierenorganisaties.
Volledig mee eens. Ik denk idd dat het donatiegeld besteed moet worden aan de paarden en als daar goed zicht op komt zullen er ook meer donaties komen. Momenteel is het mij te onduidelijk waar het geld precies aan besteed wordt. Dat is nergens terug te vinden.
SincereQ schreef:Even voordat het topic ontspoord, er staat procederen tegen de overheid. Niet tegen adoptanten![]()
Met als doel dus dierenwelzijn verbeteren, zorgen dat de overheid sneller en beter ingrijpt.
Art_Ificious schreef:Kleine update,
De zaak rond mijn paard is bij deze afgerond. Ik heb schriftelijk toestemming gekregen tot euthanasie mits een verklaring van een dierenarts verstuurd kan worden.
Dreamboy schreef:Art_Ificious schreef:Kleine update,
De zaak rond mijn paard is bij deze afgerond. Ik heb schriftelijk toestemming gekregen tot euthanasie mits een verklaring van een dierenarts verstuurd kan worden.
Goed nieuws! Aan de andere kant belachelijk dat het nodig is. Er is geen dierenarts die een gezond paard laat inslapen dus een kopie van de rekening zou genoeg moeten zijn. En wie betaald het inslapen dan? Het is tenslotte hun paard.
Art_Ificious schreef:Kleine update,
Art_Ificious schreef:Die kosten neem ik wel op mij.
Vind het trouwens ook jammer dat ze nooit reageerden op de mails die ik in 2022 nog gestuurd heb (augustus en november). Eén bevatte zelfs foto's van hem en hoe de stand van zijn benen verergerd is.
Anyway. Ik ga een dierenarts contacteren later vandaag.
Earth schreef:Wacht even, waarom is dit? Kan iemand dit uitleggen? Ervaringen uit eerste hand mogen toch altijd op bokt?