Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
Little_Gift schreef:Als mijn huis-tuin-keukenpaard hierop getraind is en perfect kan blijven stilstaan op zo'n moment, kan een politiepaard dat zéker.
Bovendien staat paard al betrekkelijk stil gedurende de hele aanval, afstappen en die hond grijpen, was dus zéker mogelijk.
ALs het mij lukt, dan lukt het een getraind politiepaard én agent zeker.
Kuggur schreef:moonfish13 schreef:En taser had goed op zijn plek geweest ter bescherming van dat arme paard!
Strak plan, een hond taseren die in een paard hangt, dan taser je het paard ook, en als het meezit krijgt de ruiter óók een klap...drie voor de prijs van één!
denisesilver schreef:Lijkt me een vrij hersendood paard, als die gewoon blijft staan wanneer het actief wordt gebeten door een agressieve hond. Dan heb je echt alle natuurlijke instincten eruit "getraind".
Little_Gift schreef:Afstappen gevaarlijk... Nou paard kon even goed aan de kletter gaan met ruiter erop of ruiter eraf gooien en aan de kletter gaan... Paard deed dit niet dus zou dit na het afstappen ook niet gedaan hebben...
Little_Gift schreef:Aan iedereen die valt over mijn opmerking betreffende de agent:
Als honden onderling elkaar willen aanvallen, wordt er ook tussen gekomen, of toch tenminste hier.
Er wordt hier niet gevochten.
Dus als er een hond op die van mij afstormt, dan wordt de roedel door mij beschermd.
Geen hond die 1 van mijn honden moet grijpen en geen van mijn honden die een andere hond zal grijpen op dat ogenblik.
Ik hou de aanvallende hond zélf op afstand.
Dat kon die agent dus ook gedaan hebben.
Gewoon op je paard blijven zitten en niets doen, is gewoon passief.
Als mijn paard aangevallen wordt op een simpele buitenrit, dan stijg ik ook af en onderschep die hond en geef hem een enkeltje retour richting baas of hou die vast.
Is daar risico bij dat ik zelf gebeten word? Uiteraard, maar liever dat dan mijn paard aan zijn lot overlaten.
Little_Gift schreef:Als mijn huis-tuin-keukenpaard hierop getraind is en perfect kan blijven stilstaan op zo'n moment, kan een politiepaard dat zéker.
Bovendien staat paard al betrekkelijk stil gedurende de hele aanval, afstappen en die hond grijpen, was dus zéker mogelijk.
ALs het mij lukt, dan lukt het een getraind politiepaard én agent zeker.
denisesilver schreef:Lijkt me een vrij hersendood paard, als die gewoon blijft staan wanneer het actief wordt gebeten door een agressieve hond. Dan heb je echt alle natuurlijke instincten eruit "getraind".
Little_Gift schreef:Tja mijn mening veranderd je niet hoor. Val er lekker over, mij niet gelaten maar ervaring leert je voldoende.
Little_Gift schreef:De meeste die hier toeteren en blazen zijn er die duidelijk nog nooit uit een piste geweest zijn.
Als je dagdagelijkse verkeerssituaties en gekke toestanden door medemensen en andere dieren meemaakt te paard, dan weet je gauw genoeg dat je soms dingen moet doen die je in een piste niet voor mogelijk houdt.
Little_Gift schreef:Ikzelf ben nog van die stempel dat dat ook geldt voor de dieren die jij beslist onder je hoede te nemen.
Op zo'n moment bescherm je je dier, op elke mogelijke manier, ook als dat gevaar betekent voor jezelf.
Dat is voor mij een eed die in steen gehakt staat.
Fly_high schreef:@Ibbel ik zou het wel lüllig vinden voor het paard in kwestie, zijn schuld niet dan zijn baasje een zeer ernstig geval betweter is
Een daadwerkelijk aanvallende hond is iig heel wat anders dan ene of andere blaffende mormel die niets doet behalve een grote bek hebben, die kunnen meeste paarden sowieso prima negeren
Gebruikers op dit forum: agesus, Danij, Googlebot, marte_kandia, SentiBot en 9 bezoekers