Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Vind het vooral erg zielig voor dat arme ponytje zelf...
Sanet schreef:Wat houdt niet geborgd met de grond in?
tienus63 schreef:Link naar de petitie tegen afsluiting ruiterpaden Veluwezoom is tegen de bokt regels in dit topic.
Dat hoort volgens de regels in onderschrift of op een apart gedeelte op het forum.
Om bij de omgeving, zuidwest Drenthe/DFW, van dit topic te blijven; het gebied rond Appelscha is in januari 2019 aangewezen als vestigingsgebied voor roedel wolven.
Ik denk dat deze status het gemakkelijk maakt voor voor oa SBB en natuurmonumenten besluiten over toegankelijkheid van bepaalde gebieden en het toestaan van evenementen.
En het stikstof verhaal is dan soms verrekte handig om afgelasting daarop te gooien.
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR675101
tienus63 schreef:De stukken zijn in het kader van het IPO, interprovinciaal overleg, ondertekend door GS van Friesland.
Ik hoop dat jij gelijk hebt Pillow.
Schapenwol schreef:tienus63 schreef:De stukken zijn in het kader van het IPO, interprovinciaal overleg, ondertekend door GS van Friesland.
Ik hoop dat jij gelijk hebt Pillow.
Maar wat betekent dat dan? Als ik het stuk lees (en ik werk veel voor overheidsdiensten) dan lees ik daarin dat ze het gebied waar wolven zich al bewezen gevestigd hebben (!) ook officieel zo willen markeren zodat er subsidie kan komen voor dierhouders in die gebieden. Deze toewijzing is geen bord met een pijltje voor de wolf: ga daar maar wonen, mag van ons! Toewijzing moet je lezen als 'categorisering'. Dit komt ten gunste van de dierhouders zoals ik het lees.
Of mis ik iets Tienus?
tienus63 schreef:Vanmiddag zijn er vijf wolven tegelijk gezien omgeving Diever.
Zullen dat jongen geweest zijn? Zou er een drachtige wolvin tussen gelopen hebben, of trekt die zich inmiddels al terug in het hol, klaar voor de volgende worp?
tienus63 schreef:Vanmiddag zijn er vijf wolven tegelijk gezien omgeving Diever.
Zullen dat jongen geweest zijn? Zou er een drachtige wolvin tussen gelopen hebben, of trekt die zich inmiddels al terug in het hol, klaar voor de volgende worp?
tienus63 schreef:@schapenwol, ik heb het ongelukkig geformuleerd.
Ik bedoel dat het daardoor gemakkelijker wordt om evenementen niet door te laten gaan en het gemakkelijker wordt om te besluiten dan gebieden al dan niet tijdelijk afgesloten worden.
Wbt IPO heb je gelijk.
Ik plaatste dit omdat andere bokker meldde dat se provincie Friesland tegen de wolf is.