Sport

Vanavond heeft Charlotte Dujardin via haar Facebookpagina bekend gemaakt dat Gio (bijnaam Pumpkin) vanaf heden eigendom is van Junior amazone Annabella Pidgley. Eerder dit jaar behaalde Dujardin nog twee bronzen medailles met deze nakomeling van Apache op de Olympische Spelen.
"Het is met bitterzoete emoties dat ik jullie mededeel dat de prachtige Pumpkin nu eigendom is van Junior amazone Annabella Pidgley.
Zoals velen van jullie weten die paarden bezitten, stallen runnen en wedstrijden rijden, is dit zeker niet altijd een gemakkelijke sport en gaat het samen met vele hoogte- en dieptepunten waarbij de paarden ongelooflijke levellers zijn.
Om een positie in de sport te behouden, met name op hoog niveau, moeten er soms moeilijke beslissingen genomen worden. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik dit niet vaak hoef te doen, omdat het altijd moeilijk is om dieren die we als lid van onze familie zien, los te laten.
Het mooie hiervan is dat Pumpkin zijn reis onder de Britse vlag zal voortzetten met een ruiter en familie die ik al vele jaren ken. Annabella is een van de meest veelbelovende ruiters in ons land en werkt zo hard om zichzelf en haar paarden te ontwikkelen, dat terwijl ze de paarden niets anders dan vijfsterrenzorg geeft. Ik zal de combinatie gaan trainen, dus ik ben verheugd dat onze dierbare Pumpkin in mijn leven zal blijven en ik hem nog regelmatig zal zien.
Annabella heeft dit jaar een ongelooflijk seizoen achter de rug, met het behalen van de eerste individuele medailles van Groot-Brittannië op het niveau van de Europees Kampioenschappen Junioren en nadat ik de tijd heb genomen om haar Pumpkin te zien rijden en net zoveel voor hem te vallen als wij, weet ik dat er een prachtig nieuw hoofdstuk op hem wacht. Ik hoop dat jullie dit geliefde paard blijven steunen en ik kijk uit naar alles wat daarna voor hem komt."