Over de regenboog: juni 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Over de regenboog: juni 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 17:35

* Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Schilderij en foto door janouk.

Over de regenboog is een nieuwe rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Banjer en Bellatrix zullen Over de regenboog gaan verzorgen.

Joy
Afbeelding
Joy.

Rhona55 schreef:
Joy. Lieve, kleine Joy. Nog maar 3 jaar oud, zo abrupt van ons weggenomen.

Je hebt ons zoveel liefde gegeven, je was altijd zo enthousiast over alles. Huppelend in de stal om naar buiten te mogen, en alle paarden galoppeerde je voorbij om als eerst een aai te krijgen en naar binnen te mogen. Zo voorzichtig met rijden, wat deed je het goed.

Zo’n kleine pony, zoveel humor en karakter.

Je hebt heel hard gevochten. Gevochten tegen de stuiptrekkingen, het constante vallen en altijd weer opstaan. Maar dat hoeft niet meer. Je was ook zo moe.

Ik ga je lieve hinnikje zo missen. En dat je altijd je neusje in mijn nek legde. Dat ik altijd zocht, en nog steeds zoek, naar dat kleine silhouet in de weide als ik kwam kijken.

Rust zacht, Joy. Je was zo lief.

De tweeling van Laleentje
Afbeelding
Het bruine merrieveulen.

Afbeelding
Het zwarte merrieveulen.

Laleentje schreef:
09-06-2021, op dag 351 begint de bevalling, het verloopt goed en er wordt een mooi bruin merrieveulen geboren, de merrie blijft liggen en na een paar minuten begint ze weer te persen, ik dacht nog; fijn dat de nageboorte gelijk meekomt. Maar na nog een keertje goed kijken, zien we dat het nog een veulen is. We hebben snel het vlies gebroken en we zijn nogal verbaasd dat ook deze ademt, we bellen direct de dierenarts. Veulen nummer 2 is een mooi zwart merrie veulen maar wel erg klein.

De schrik en hectiek zitten er goed in, de moeder staat gelukkig weer op haar benen en laat het allemaal gebeuren. Het zwarte veulen, heeft moeite met ademhalen, ze krijgt hiervoor medicijnen. We starten met melken en geven de veulens de biest m.b.v. de fles. De veulens drinken en we regelen extra biest en melk. Allebei de veulens lijken te bekomen en komen wat in de benen, we moeten ze wel ondersteunen.

De eerste 24 uur zijn we goed doorgekomen, daarna zie je het bruine veulen langzaam achteruit gaan, ze krijgt nog infuus maar naar 30 uur intensieve zorg stopt haar hartje met kloppen. Het zwarte veulentje heeft nog hulp nodig met opstaan, maar drinkt ondertussen zelfstandig en loopt al rustig door de wei. Ze is erg klein maar verder doet ze het goed. Richting de avond zien we haar ademhaling versnellen, na 44 uur stopt ook haar hartje met kloppen.

De moeder neemt afscheid en is rustig. Helaas heeft het niet zo mogen zijn, met hulp van iedereen hebben er alles aan gedaan om het tot een mooi einde te brengen. Met de moeder gaat het gelukkig goed, ze mag bijkomen van alles, maar voorlopig even geen veulens meer voor ons..

Joep
Afbeelding
Joep en Isabel.

Isabel_k schreef:
De afgelopen 3 jaar waren fantastisch en vaak ingewikkeld. Samen hebben we heel wat overwonnen en gedaan maar niet alles is te overleven. Zelfs niet voor Joep. Hij heeft gedaan wat hij kon en uiteindelijk zelf beslissingen genomen die ik niet voor hem kon maken - en daar ben ik heel trots op. Lieve bokkers, bedankt voor alle leuke gesprekken, adviezen en gezelligheid. Ik heb genoten van alles wat er is gebeurd <3
Laatst bijgewerkt door JPitty op 03-07-21 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmaak rechtgetrokken.

Froukje_J

Re: Over de regenboog: juni 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:53

Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed;)Afbeelding

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:21

Och allemaal verdrietig, de veulens raken me echt. Geen eerlijke kans om te leven. -O-
Voor de betrokken bokkers, heel veel sterkte met dit zware verlies.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:35

Heel veel sterkte voor de eigenaren.

Leven en dood liggen helaas soms zo dicht bij elkaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:02

Wat erg... heel veel sterkte aan deze bokkers :knuffel:

En ook even Janouk feliciteren met haar schilderij, had gelijk tranen in de ogen als je er even goed naar kijkt, knap.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:06

Heel veel sterkte met het verlies allemaal.

Wij hebben begin juni helaas ook afscheid moeten nemen van 1 van onze toppers.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:02

Oh wat erg Renske :( zag er een prachtveulen uit. Sterkte.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 05:43

AMCM schreef:
En ook even Janouk feliciteren met haar schilderij, had gelijk tranen in de ogen als je er even goed naar kijkt, knap.

Dank je wel. <3 Voor mij is tekenen een manier om mijn verdriet over het verlies van Janouk te verwerken. Heel wat tranen gevloeid bij het maken van deze tekening

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 05:44

Afbeelding

Heel veel sterkte, afscheid nemen doet pijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:49

Afbeelding

Alleen bij het bovenste stukje is dit zo maar leest niet heel handig.

Veel sterkte gewenst voor de eigenaren Y;(

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:29

Op 5-7-2021 heb ik afscheid genomen van mijn merrie Skye.
We hebben helaas de strijd tegen developmental orthopedie disease verloren.
Skye ( my guilty pleasures 09-05-2020 Y;( 05-07-2021

Afbeelding