Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:55

Ik zou daar ook niet het bos in gaan maar De heuvelrug is wel groot he. Die ritten hoeven niet perse daar te zijn natuurlijk.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:56

Contact over gehad.
Wel daar.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:32

Bizar, dat mensen rood wit lint negeren en gewoon gaan. Er worden nu hekken neergezet, omdat het écht gevaarlijk is. In dit artikel staat trouwens 9 gewonden, waarvan 2 naar ziekenhuis moesten en zijn inmiddels thuis.

Dringende oproep na noodweer: 'Kom niet naar Leersum'
https://www.nu.nl/binnenland/6140663/dr ... ersum.html

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:39

Jessix schreef:
Weet iemand hoe het met de varkens is die bij Zuylenstein in het bos lopen? Ik zag wel al foto’s van de ravage daar maar geen bericht over de dieren.


Stukje meer naar de dijk liepen de varkens nog gewoon, dat stuk waar die lopen is zo te zien net gespaard gebleven. Maar van varkens bij Zuylenstein weet ik niks (Geen ruiterpad daar, ik kom er nooit).

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:43

Sosha schreef:
Jessix schreef:
Weet iemand hoe het met de varkens is die bij Zuylenstein in het bos lopen? Ik zag wel al foto’s van de ravage daar maar geen bericht over de dieren.


Stukje meer naar de dijk liepen de varkens nog gewoon, dat stuk waar die lopen is zo te zien net gespaard gebleven. Maar van varkens bij Zuylenstein weet ik niks (Geen ruiterpad daar, ik kom er nooit).


Daar lopen op het landgoed meestal scharrelvarkens in een stukje afgezet bos. Ik meen vlees-scharrelvarkens. Wel leuk om te zien die dingen. Maar daar heb ik verder niets gehoord van schade gelukkig, niet aan de dieren iig.

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:43

Het bos rondom landgoed maarsbergen is ook gevaarlijk. Ik woon op Valkenheide tussen maarsbergen en leersum is. Daar is ook enorm veel schade. Bomen op huizen en hele wegen afgesloten. Gister gingen mensen langs de n226 gewoon hout zagen om mee te nemen terwijl dat op andere bomen hangt die op afbreken staat. En die ramptoeristen niet normaal. Komen gewoon op hun fietsje doodleuk even kijken. Of inderdaad mensen die de auto parkeren en rustig onder de loshangende takken doorlopen. Ik heb gister nog een grote tak naar beneden zien komen die los ging. Die wil je echt niet op je hoofd.

De auto van mijn moeder 100 meter van mijn huis

Afbeelding

Hier zouden we aankomende week paarden neer zetten.
Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:49

Enige advies van eigenlijk alle mensen die in deze omgeving wonen is ook echt gewoon blijf weg vooreerst.

Shettepret in Leersum, _yvonne en ik net aan de buitenrand van het getroffen gebied.

Echt, neem de waarschuwingen serieus.

Het kan maar zo gewoon goed gaan, maar je kunt ook maar zo ineens die ene instabiele boom op je kop krijgen (ik zag bij mij op 50 mter de andere kant van die schade die ik liet zien ook zo'n instabiele boom staan, en ietsje verderop nog een) Of een kruin van een boom die nu ineens dat laatste stukje balans verliest die je in je nek krijgt.

Wil je gewoon niet.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:50

@Yvonne,

Verder geen persoonlijke schade, alleen materiaal?
Nog heftig zat, dat zijn geen fijne beelden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:03

O Yvonne wat een schade.

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:46

Femke_Tweety schreef:
@Yvonne,

Verder geen persoonlijke schade, alleen materiaal?
Nog heftig zat, dat zijn geen fijne beelden.


Nee gelukkig niet. De schrik zit er wel goed in vooral bij in moeder.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:57

Kan ik me goed voorstellen.

Hier was 1 wat oudere dame in haar chalet toen er een boom op viel. Haar schuur heeft de ergste klap gebroken, waardoor de boom niet 1 1x op het chalet terecht kwam, en het chalet het gewicht van de boom aankon. Ze is verder niet gewond geraakt, maar die zat er vrijdagavond ook wel even fiks doorheen. Werd opgevangen door haar buren die ook toevallig aanwezig waren, en dat was wel even nodig ook.

De andere 3 chalets die echt heel zwaar beschadigd geraakt zijn, daar was gelukkig niemand. Wat echt wel mazzel mazzel is, want vr-za-zo-ma zijn hier meestal de drukste dagen.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 20-06-21 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:57

Ramptoerisme... ik begrijp het niet en ik zal het ook nooit begrijpen. Misschien maar goed ook.

Wat een schrik Yvonne! Goed dat er geen gewonden zijn, maar je hebt er wel gedoe van.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:59

Al weer ritten? Die zijn gek! Ik wacht de berichten wel af voor ik mijn en m'n paards leven ga wagen. Daarnaast is de oproep er niet voor niets, ook om hulpdiensten de ruimte te geven....

Die foto's zijn echt bizar. Wat een schade.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:03

Wooh, heeft er iemand nog meer foto's?

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:05

Heb er een stel gemaakt vanochtend, maar heb ruzie met het overzetten van de foto's. Vanavond nog een poging, nu eerst richting paard.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:18


Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:27

Femke_Tweety schreef:
Sosha schreef:

Stukje meer naar de dijk liepen de varkens nog gewoon, dat stuk waar die lopen is zo te zien net gespaard gebleven. Maar van varkens bij Zuylenstein weet ik niks (Geen ruiterpad daar, ik kom er nooit).


Daar lopen op het landgoed meestal scharrelvarkens in een stukje afgezet bos. Ik meen vlees-scharrelvarkens. Wel leuk om te zien die dingen. Maar daar heb ik verder niets gehoord van schade gelukkig, niet aan de dieren iig.

Klopt, zijn voor het vlees, maar worden rondom het landhuis in stukken afgezet bos gehouden. Ik heb foto's gezien van de schade daar, dat is zo ver ik kan zien ook waar de varkens lopen. Maar heb inderdaad nergens gelezen of gehoord of ze het goed maken.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:30

Wat erg _Yvonne! Gelukkig dat je je paarden er nog niet had staan. En dat jullie zelf niets hebben... Maar dit is al erg genoeg. Ik heb een paar jaar terug met de herfst stormen een paar keer een boom op mijn houten omheining gehad en kon de derde keer dat het gebeurde ook wel janken. Wat een ellende en een puinhoop heb je er van... Sterkte ermee. Snap ook heel erg jullie schrik.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:41

Ik woon ook in Leersum en ons huis is er vrij erg aan toe. Het huis dat overal de voorpagina haalt is ons huis en de boom lag in mijn slaapkamer. Aan alle mensen die twijfelen of ze hier deze week of volgende week weer in de bossen kunnen rijden zou ik willen zeggen blijf alsjeblieft thuis en geef de hulpdiensten de tijd en ruimte om de chaos zoveel mogelijk op te ruimen. Er wordt dag en nacht keihard gewerkt en dan hebben mensen van buitenaf hier echt helemaal niets te zoeken als je het mij vraagt, zeker niet als het om iets als een bosritje gaat. Je loopt/fietst/rijdt alleen maar in de weg en het bos opruimen zodat mensen weer kunnen rijden heeft gek genoeg even geen prioriteit op dit moment. Het ramptoerisme in het dorp is op dit moment ook echt niet normaal. Er kwamen gewoon mensen bij ons huis kijken die van die scooters gehuurd hadden. Het is echt niet normaal en om verdrietig van te worden. Blijf gewoon thuis alsjeblieft.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:43

Wat erg... veel sterkte voor jullie.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:45

Femke_Tweety schreef:
Contact over gehad.
Wel daar.

Nou lekker eigenwijz dan!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:52

Heel veel sterkte BlijNijn, lijkt me verschrikkelijk zo iets mee te moeten maken.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:55

Bedankt. Het is echt niet te bevatten. We zijn letterlijk in een klap dakloos. Het belangrijkste is dat we ongedeerd zijn en het bij gewonden is gebleven. Wij hebben zelf niks en onze dieren zijn ook ongedeerd, dus daar zijn we de engeltjes op onze schouder heel erg dankbaar voor.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:55

Wordt waarschijnlijk toch ruim vergoed door de verzekering.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:58

Blussem schreef:
Wordt waarschijnlijk toch ruim vergoed door de verzekering.


Daar heb je nu niks aan als je halve huis weg is gevaagd.
En de schrik is er ook niet minder om.