[UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:21

DuoPenotti schreef:
En kinderen hebben een scheerapparaat voor handen, deken voor handen, tuurlijk...

Die 2e kant mogen ze mooi voor de rechter vertellen.
Verzachtende omstandigheden, ja bij moord kan ik me die voorstellen.
Van jatten van een pony en nog vragen of ze de papieren krijgen, nee. Dan ben je een brutale vieze dief.

Ordinair, vies, aan de publieke schandpaal, ga je lekker? We leven niet meer in de middeleeuwen hoor.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:25

DuoPenotti schreef:
En kinderen hebben een scheerapparaat voor handen, deken voor handen, tuurlijk...

Die 2e kant mogen ze mooi voor de rechter vertellen.
Verzachtende omstandigheden, ja bij moord kan ik me die voorstellen.
Van jatten van een pony en nog vragen of ze de papieren krijgen, nee. Dan ben je een brutale vieze dief.



Nee je gaat echt te hard.
Eerst verhaal van twee kanten voor je mag oordelen.

Ik zeg maar iets... stel het zijn twee meisjes uit de buurt van 15 en 17 die vaak op de manege zijn. Ze zagen dagelijks die eenzame pony met vervilte vacht, slechte hoef en die nog mank liep ook (in het artikel zegt baas dat pony artrose heeft en moeilijk loopt). Ze bellen de db maar die doet niks. Daarop nemen ze de pony zelf mee, en proberen hem te verzorgen. Dekentje leggen ze op van hun eigen pony. Scheermachine mss van grote zus. Papa/mama zien dit en bellen om de pony dan maar over te kopen.

Ik zeg maar iets he... maar moet zo iemand de rest van zijn/haar leven bestempeld worden als vieze, vuile dief en aan de publieke schandpaal? Ik dacht het niet.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:27

Nee precies en omdat we daar niet meer leven jat je niet meer maar bewandel je andere manieren.

Maar als zo in hun recht stonden, zo graag de andere kant wilden laten weten.
Waarom reageren ze niet hier op bokt, facebook, omroep brabant (die is altijd in voor een smeuïg verhaal)
Maar dan is het ineens erg stil aan de overkant.

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:27

Eens met Poekkie.
De dief heeft het beste voor gehad met de pony.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:29

Poekkie en papa en mama zeggen niet tegen hun kinderen, dit kan niet?
Fijne opvoeding. Ja dan begrijp je wel dat de appel niet ver van de boom valt.

Hoe slecht je ook denkt dat die pony het heeft, je jat niet, houd hem ook geen 8 dagen achter, punt klaar.

Ik moet er toch niet aan denken dat jaren terug mijn oudje uit de wei gejat zou worden want hij liep kreupel en was mager.
Ja dat deed hij.
Kreeg medicijnen, kreeg diverse speciale voeding. Maar dat weten ze vaak niet vanaf de weg....
Echt ik zou in alle staten zijn...niet voor mezelf instaan!
En dat is waar ik aan denk!

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:32

DuoPenotti schreef:
Nee precies en omdat we daar niet meer leven jat je niet meer maar bewandel je andere manieren.

Maar als zo in hun recht stonden, zo graag de andere kant wilden laten weten.
Waarom reageren ze niet hier op bokt, facebook, omroep brabant (die is altijd in voor een smeuïg verhaal)
Maar dan is het ineens erg stil aan de overkant.


Omdat als je je verhaalt durft te vertellen, je je openbaar maakt en dan misschien wordt bestookt door een hele horde mensen die net zo gebiased denken als jij nu? Wat is er mis met de normale gang van zaken (politie, aanklacht etc) te volgen en er niet heel de media bij te halen en sinds wanneer zou dit een symbool van schuld/onschuld moeten zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:35

DuoPenotti schreef:
Nee precies en omdat we daar niet meer leven jat je niet meer maar bewandel je andere manieren.

Maar als zo in hun recht stonden, zo graag de andere kant wilden laten weten.
Waarom reageren ze niet hier op bokt, facebook, omroep brabant (die is altijd in voor een smeuïg verhaal)
Maar dan is het ineens erg stil aan de overkant.

Misschien zijn ze te jong en dan moeten ze het opnemen tegen mensen als jij. Dat zou ik als ouder ook niet ok vinden. Ze krijgen hun straf wel.
Ik heb moeite hoe jij ze neerzet hier, zonder dat je weet over wie het gaat.
Nee, wat ze hebben gedaan is niet goed. Maar dat is ook alles wat we weten. Ze worden door jou nog net niet gekielhaald.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:36

Nee als hun verhaal echt zéér duidelijk maakt dat dit echt wel moest, Paard zo ernstig te verduren had, meer dan wat plukje haar los.
Dan zou het verhaal anders zijn.
Maar vanaf dag 1 af aan is het heel stil.
Ze hadden met hart van Nederland/ omroep brabant meteen, desnoods anoniem de andere kant kunnen belichten.

Maar nu krijgt deze man zijn pony terug.
In goede gezondheid staat er ergens.
En vooraf de inspectie zag ook niks ernstigs.

En ja denk ik, het zal wel een grote penny actie zijn.
Van die mensen die buiten 24/7 al snel zielig vinden en 24/7 op stal met veel stro beter vinden (ja aanname)
Maar als de pony het zo erg had, kregen ze echt wel mensen mee. Maar als dat niet is...nee kunnen ze inderdaad beter stil zijn.

Voor nu ga ik uit van de informatie in de media ja :j

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:39

DuoPenotti schreef:
Poekkie en papa en mama zeggen niet tegen hun kinderen, dit kan niet?
Fijne opvoeding. Ja dan begrijp je wel dat de appel niet ver van de boom valt.

Hoe slecht je ook denkt dat die pony het heeft, je jat niet, houd hem ook geen 8 dagen achter, punt klaar.

Ik moet er toch niet aan denken dat jaren terug mijn oudje uit de wei gejat zou worden want hij liep kreupel en was mager.
Ja dat deed hij.
Kreeg medicijnen, kreeg diverse speciale voeding. Maar dat weten ze vaak niet vanaf de weg....
Echt ik zou in alle staten zijn...niet voor mezelf instaan!
En dat is waar ik aan denk!


Nou weten die misschien veel als de jongste zegt dat ze die pony hebben gekregen van iemand van stal die er niet meer voor kon zorgen. Ik verzin maar iets he.

Ik denk dat je het te veel op jezelf betrekt en even afstand moet nemen. :)
Duidelijk dat je pony je veel waard is, we zijn hier immers een forum van dierenliefhebbers, maar nu reageer je alsof iemand een zeer ernstig crimineel feit heeft gepleegd en aan de hoogste boom gehangen zou moeten worden.
Dit is geen georganiseerde misdaad, geen mishandeling, geen doorverkoop, ... alleen een klein delict. Dat mag je aanvechten, maar wettelijk gezien is dit niet meer dan dat.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:40

Mindim schreef:
DuoPenotti schreef:
Nee precies en omdat we daar niet meer leven jat je niet meer maar bewandel je andere manieren.

Maar als zo in hun recht stonden, zo graag de andere kant wilden laten weten.
Waarom reageren ze niet hier op bokt, facebook, omroep brabant (die is altijd in voor een smeuïg verhaal)
Maar dan is het ineens erg stil aan de overkant.

Misschien zijn ze te jong en dan moeten ze het opnemen tegen mensen als jij. Dat zou ik als ouder ook niet ok vinden. Ze krijgen hun straf wel.
Ik heb moeite hoe jij ze neerzet hier, zonder dat je weet over wie het gaat.
Nee, wat ze hebben gedaan is niet goed. Maar dat is ook alles wat we weten. Ze worden door jou nog net niet gekielhaald.


Dit is exact wat ik bedoel maar jij verwoordt het beter :)

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:40

Mindim schreef:
DuoPenotti schreef:
Nee precies en omdat we daar niet meer leven jat je niet meer maar bewandel je andere manieren.

Maar als zo in hun recht stonden, zo graag de andere kant wilden laten weten.
Waarom reageren ze niet hier op bokt, facebook, omroep brabant (die is altijd in voor een smeuïg verhaal)
Maar dan is het ineens erg stil aan de overkant.

Misschien zijn ze te jong en dan moeten ze het opnemen tegen mensen als jij. Dat zou ik als ouder ook niet ok vinden. Ze krijgen hun straf wel.
Ik heb moeite hoe jij ze neerzet hier, zonder dat je weet over wie het gaat.
Nee, wat ze hebben gedaan is niet goed. Maar dat is ook alles wat we weten. Ze worden door jou nog net niet gekielhaald.

Ik zou ze ook niet kielhalen als het heel duidelijk is pure noodzaak zou zijn.

Nu moeten we het doen met dat de inspectie de eigenaar in gelijk stelt.
En ja dan vind ik het brutale vieze dieven.

En nogmaals, ik denk dat aan mijn oudje, die ik soms blij was dat hij een deken op had dat als er fietsers voorbij kwamen er geen vragen over kwamen.
Dierenarts zei alleen, hij is niet echt ziek, wel oud (had wel ppid dus was wel ziek)
Moet je voorstellen dat andere dan ff gaan jatten. Die denken het beter te weten. Bah!

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:41

je fantaseert wel heel veel Poekkie

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:42

Ik probeer gewoon mogelijke dingen te schetsen.

Jij legt ze eveneens vanalles in de mond die net zo goed 100% assumpties zijn. Probeer het iets te nuanceren, je gaat echt te hard nu.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:44

Ik vind het echt te bizar voor woorden dat mensen hier de dieven verdedigen. Nu is het een pony, straks is het een kind. Je blijft met je tengels van andermans eigendommen af.

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:44

Ik ben eigenlijk juist benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
Ben juist benieuwd wat hun heeft doen besluiten om de pony mee te nemen en te scheren.
Maar ook waarom vinden dat de pony bij hun beter af is dan bij zijn eigenaar.
Misschien zit er ergens in hun verhaal wel een kern van waarheid of begrijpen we beter waarom ze de pony meenamen.
Neemt natuurlijk niet weg dat het oke is wat ze hebben gedaan en valt nooit goed te praten.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:46

Caira schreef:
Ik vind het echt te bizar voor woorden dat mensen hier de dieven verdedigen. Nu is het een pony, straks is het een kind. Je blijft met je tengels van andermans eigendommen af.


Ja en straks schieten ze de president van amerika ook nog neer. Laten we ze daarvoor ook alvast maar veroordelen :roll:

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:49

AmyJamess schreef:
Ik ben eigenlijk juist benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
Ben juist benieuwd wat hun heeft doen besluiten om de pony mee te nemen en te scheren.
Maar ook waarom vinden dat de pony bij hun beter af is dan bij zijn eigenaar.
Misschien zit er ergens in hun verhaal wel een kern van waarheid of begrijpen we beter waarom ze de pony meenamen.
Neemt natuurlijk niet weg dat het oke is wat ze hebben gedaan en valt nooit goed te praten.

Waarom geven ze dan geen tegengeluid?
Als ze dat direct hadden gedaan was het verhaal vast anders gaan lopen.
Misschien werd er dan ook wel gekeken naar de andere pony's van die man.
Want dat is dan vast ook wel nodig.

Maar het is muisstil aan de overkant.

En 114 heeft voor en na d diefstal de pony gezien....

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:56

Nogmaals, 114 gaat na of de pony eten, en water heeft, en erge pijn leidt of gewond is. Verder gaan ze hier in mijn omgeving niet. Alles daartussen is een grijs gebied.

Tegengeluid geven mag, maar is niemand verplicht. Dat ze niet mochten stelen en daarop aangepakt zouden worden is voor iedereen duidelijk he :)

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:00

Maar als hij niet gewond was... wat was er dan zo mis?
een vervilte vacht kan voor wonden geven, maar 144 heeft het niet gezien.
Maar de daders wel?
Erge pijn, ook daar heeft 144 niet op gereageerd. Is dat er dan wel?

Als dat allemaal wel zo duidelijk aanwezig was dan is dat toch in beeld te brengen door de daders.
Maar die zijn nu al een maand stil.

Als die mij nu een gewonde pony laten zien wil ik mijn mening best veranderen.
Maar ik heb deze gebaseerd op 2x een 144 melding die eten en drinken zag, maar blijkbaar ook geen pijnlijke pony. En geven de pony dus terug, na de wettelijk termijn van 2 weken waar daders bezwaar kunnen maken. Dus bezwaar ook ongegrond verklaart denk ik dan.
Ja dat geeft mij een (felle) mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:01

Caira schreef:
Ik vind het echt te bizar voor woorden dat mensen hier de dieven verdedigen. Nu is het een pony, straks is het een kind. Je blijft met je tengels van andermans eigendommen af.

Misschien moet jij eens beter lezen, hoe vaak moet iemand neerpennen dat diefstal niet goedgekeurd wordt.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:03

Mindim schreef:
Caira schreef:
Ik vind het echt te bizar voor woorden dat mensen hier de dieven verdedigen. Nu is het een pony, straks is het een kind. Je blijft met je tengels van andermans eigendommen af.

Misschien moet jij eens beter lezen, hoe vaak moet iemand neerpennen dat diefstal niet goedgekeurd wordt.

Maar telkens komt er een maar..... achteraan.
Wat ze dan wel weer goed praat.

Je kan niet in 1 bericht zeggen diefstel is niet goed maar ze zullen wel een goede reden hebben gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:05

DuoPenotti schreef:
Maar als hij niet gewond was... wat was er dan zo mis?
een vervilte vacht kan voor wonden geven, maar 144 heeft het niet gezien.
Maar de daders wel?
Erge pijn, ook daar heeft 144 niet op gereageerd. Is dat er dan wel?

Als dat allemaal wel zo duidelijk aanwezig was dan is dat toch in beeld te brengen door de daders.
Maar die zijn nu al een maand stil.

Als die mij nu een gewonde pony laten zien wil ik mijn mening best veranderen.
Maar ik heb deze gebaseerd op 2x een 144 melding die eten en drinken zag, maar blijkbaar ook geen pijnlijke pony. En geven de pony dus terug, na de wettelijk termijn van 2 weken waar daders bezwaar kunnen maken. Dus bezwaar ook ongegrond verklaart denk ik dan.
Ja dat geeft mij een (felle) mening.


114 keurt dingen goed waarvan ik denk, serieus joh >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:08

DuoPenotti schreef:
Maar telkens komt er een maar..... achteraan.
Wat ze dan wel weer goed praat.

Je kan niet in 1 bericht zeggen diefstel is niet goed maar ze zullen wel een goede reden hebben gehad.


Doe ik ook niet, ik zeg enkel dat ik vind dat jij je qua strafmaat en uitlatingen wel erg middeleeuws opstelt.

De "maar' is er enkel omdat ik geen flauw benul heb over het wie en waarom en ik daarom dan ook niet gelijk een oordeel wil vellen. Maar diefstal keur ik daarom niet goed?

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:09

De combinatie van die hoef + eigenaar die zelf zegt dat pony moeilijk loopt door artrose zou voor mij wel voldoende zijn om te stellen dat de pony op zijn minst steeds enige mate van pijn zal ervaren.

Als hier iemand een topic opent met die info en dat er geen ondersteunend supplement gegeven wordt, dan kan ik mij niet voorstellen dat iemand opteert dat de pony vast pijnvrij is.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:11

Mindim,
Dat zal zeker hoor :j

Maar dan breng je met duidelijk beeldmateriaal toch naar buiten waarom je tot die diefstal over bent gegaan? En je echt geen andere oplossing zag.
Niet nu de pony alweer terug is.
Als het dier zo duidelijk verwaarloosd is krijg je zeker medestanders, ja zelfs mij ook :+
Dan zie ik al een petitie op gang komen red Enterprice.
Red alle ponys van die man.

Pony heeft de minimale 2 weken in de opvang gestaan voor het bezwaar. Daar zal ook een onafhankelijk dierenarts er naar gekeken hebben, ook die geeft blijkbaar aan pony mag terug.

Ja met alleen deze info maak ik deze conclusie.
En andere kant van het verhaal had al een maand kunnen komen.
Beetje mosterd na de maaltijd als dat nu nog zou komen.


Maar ik ga ontstippen, draaien in rondjes.
Mijn mening staat.
Fijne dag nog allemaal :)