NK Dressuur dag 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

NK Dressuur dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 16:18

*Bokt.nl
Sport
Door Tezzy

Gister was de tweede dag van het NK, voor mij een vroege dag. Om 7 uur zat ik in de auto richting Ermelo, waar het toen ik aan kwam nog maar 4 graden was :brr: en wat was ik vergeten mee te nemen. Een jas :brr:

Het plan was zo veel mogelijk van de finale's mee te krijgen om een mooi verslag voor bokt te maken, dat is deels gelukt. Helaas ook deels niet -O- (wat dezelfde oorzaak heeft waardoor dit verslag er vandaag pas is).

De ochtend begon met de TopFit Horseshop Finale voor de Children in de hoofdpiste.
Het gat tussen Kebie en Maura was natuurlijk 4%, het was dus erg spannend hoe het zou gaan.
Uit eindelijk wist Maura nog wel dichtbij te komen, maar het gat net niet te dichten. Al was het verschil in de top 3 minimaal. Kebie Raaijmakers werd met Happy Feet Nederlands Kampioen, gevolgd door Veerle van Hof met Don Diablo en Maura Knipscheer met Amaretto.
Afbeelding

Afbeelding


Ondertussen werd de kleine finale Para dressuur verreden gevolgd door de Finale Provincie Gelderland Para Dressuur. En omdat ik vind dat er veel te weinig aandacht is voor deze prachtige sport heb ik hierbij wat meer foto's. Tevens ook de enige foto's want hierna ben ik wat onwel geworden (te koud, teveel tocht en daarna weer te warm met slecht eten en drinken :Y) ) en ben ik naar huis gegaan.

De titel was voor Frank Hosmar die zijn Alphaville N.O.P. fantastisch naar een eerste plaats reed.
Afbeelding


Maar op de voet gevolgd door Sanne Voets met Demantur RS2 N.O.P., Sanne reed de dag na haar verjaardag de premiere van haar nieuwe kur. De hele rit was een gigantische glimlach van oor tot oor te zien. Enorm fijn om als toeschouwer van te genieten!
Afbeelding

Zelf ben ik enorme fan van dit paard, Edison prachtig gereden door Neel Schakel-van Klei.
Afbeelding

Lotte Krijnsen met Rosenstolz
Afbeelding

De kleine finale werd in de tweede piste verreden waar helaas tijdens het baan verkennen de Friese hengst Karsten van de Oostwal van Saskia Meinema is komen te overlijden. De oorzaak lijkt een natuurlijke dood te zijn maar dit wordt volgens wedstrijd protocol nog onderzocht. Ondanks deze zwarte rand is er wel goed gereden in de kleine finale, Tessa Baaijens - van de Drie werd daar eerste met Happy Grace.
Afbeelding

Larissa Klassen reed Wispering Shadow K
Afbeelding

Demi Uijtewaal reed Winando
Afbeelding


De dag werd afgesloten met nog meer jeugdrubrieken.
Bij de Junioren werd Robin Heiden gekroond tot Nederlands Kampioen, ze reed met Gasmonkey Sanne van der Pols (Cuvanck PP) en Fleur Prinsen (Fame) voorbij.

De strijd bij de Young Riders was ook nog niet gestreden. Uiteindelijk was het Daphne van Peperstraten met Greenpoint's Cupido die de titel Nederlands Kampioen mag gaan dragen. Op de tweede plaats Marten Luiten met Fynona, gevolgd door Thalia Rockx met Golden Dancer de la Fazenda.

Als laatste werd de strijd om de U25 titel gevoerd, welke gewonnen is door Jeanine Nieuwenhuis met TC Athene. Het zilver ging naar Jasmien de Koeyer met Esperanza, het brons was voor Febe van Zwambagt met Fyeo.
Laatst bijgewerkt door JPitty op 19-09-20 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In de laatste zin resultaat van Febe aangepast.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14479
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: NK Dressuur dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:53

Wat jammer dat je de dag vroeger moest eindigen Tessa! Wel goed op jezelf letten :(:)
Wel leuk om eens wat meer para dressuur foto's te zien! En Sanne kan altijd zo onwijs lachen te paard, dat is echt genieten idd :D