Paarden & pony's in beslag genomen in Aalten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Paarden & pony's in beslag genomen in Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 12:47

112 Achterhoek Nieuws
Algemeen
Ingezonden door suffie

Afbeelding
Foto: Marjo


Aalten -De politie heeft vrijdagavond verwaarloosd vee in beslag genomen bij Aalten. Volgens de politie kregen de dieren te weinig zorg van de eigenaren.

De inbeslagname vond plaats bij een boerderij aan de Gendingseweg in Aalten. De politie trof magere geiten, paarden, pony’s en een schaap aan op de locatie. Over het aantal inbeslaggenomen dieren kon de politie nog niks zeggen. De bewoner gaf aan het niet eens te zijn met de actie van de politie.

In totaal waren er twee voertuigen aanwezig bij de inbeslagname. Ook de dierenpolitie werd opgeroepen. Hoe de politie bij de locatie terecht is gekomen is onduidelijk. Eerder werd op dezelfde locatie een wietplantage aangetroffen.

Elisa2

Berichten: 37152
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:49

Hier heb ik een tijdje terug een pony vandaan gehaald...van wat ik begreep is het voornamelijk "snelle" handel en komen de paarden en pony's overal vandaan. Toen wij er waren zagen de meeste paarden er niet slecht uit en hadden ze allemaal hooi. Wel stonden er echt heel veel paarden en hebben wij niet alles gezien. Kan me wel voorstellen gezien de hoeveelheid paarden dat die niet allemaal de individuele zorg krijgen die je graag zou willen.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Paarden & pony's in beslag genomen in Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:14

Ze hebben net vorige maand een vergunning gekregen tot het bouwen van een paardenstal. Mensen wonen er ook nog niet zolang, stond in 2017 nog te koop.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Paarden & pony's in beslag genomen in Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:01

Waar worden deze dieren nu naar toe gebracht ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:50

_Mir schreef:
Waar worden deze dieren nu naar toe gebracht ?


Volgens mij zijn er voor paarden een soort van geheime opvang locaties ofzo? Tenminste heb ooit eens een filmpje gezien van een vrouw waarvan haar paarden ook in beslag zijn genomen. Die wist niet waar ze waren. Eind stand beide waren ingeslapen en geslacht dacht ik. Terwijl die er niet eens zo slecht aan toe waren. Puur de locatie was niet helemaal ideaal te noemen

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:25

Marije_1997 schreef:
_Mir schreef:
Waar worden deze dieren nu naar toe gebracht ?


Volgens mij zijn er voor paarden een soort van geheime opvang locaties ofzo? Tenminste heb ooit eens een filmpje gezien van een vrouw waarvan haar paarden ook in beslag zijn genomen. Die wist niet waar ze waren. Eind stand beide waren ingeslapen en geslacht dacht ik. Terwijl die er niet eens zo slecht aan toe waren. Puur de locatie was niet helemaal ideaal te noemen


Ingeslapen en geslacht? Bedoel je niet 'of'

WaldemarB
Berichten: 25
Geregistreerd: 19-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:31

Citaat:
Ingeslapen en geslacht? Bedoel je niet 'of'


Ging om meerdere paarden. Dus misschien de geschikt-voor-consumptie geslacht en de rest geeuthaniseerd.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:57

WaldemarB schreef:
Citaat:
Ingeslapen en geslacht? Bedoel je niet 'of'


Ging om meerdere paarden. Dus misschien de geschikt-voor-consumptie geslacht en de rest geeuthaniseerd.


Dit ging over een andere casus

Citaat:
Eind stand beide waren ingeslapen en geslacht dacht ik

Zebraatje
Berichten: 138
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:40

Marije_1997 schreef:
_Mir schreef:
Waar worden deze dieren nu naar toe gebracht ?


Volgens mij zijn er voor paarden een soort van geheime opvang locaties ofzo? Tenminste heb ooit eens een filmpje gezien van een vrouw waarvan haar paarden ook in beslag zijn genomen. Die wist niet waar ze waren. Eind stand beide waren ingeslapen en geslacht dacht ik. Terwijl die er niet eens zo slecht aan toe waren. Puur de locatie was niet helemaal ideaal te noemen


In beslag genomen paarden worden naar een geheime opvanglocatie gebracht.
Ze worden alleen ingeslapen als dat de enige oplossing is en ze er zeer erg aan toe zijn.
Naar de slacht gaan ze sowieso niet direct vanuit de opvang. Na een tijdje worden ze verkocht/herplaatst.