Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:04

Heerlijk! Love Britt en alles wat ze doet. Ik geloof dat haar kracht en succes is dat ze zo ontzettend zichzelf is, en grappig natuurlijk.

Ik vond het mooi om te zien hoe verliefd ze op hem was aan het einde van het rijden 'alsof je een ferrari rijd' en dat hij zo fijn voelde, zo moet het zijn :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:10

Echt ik kwam niet meer bij toen ze over de ballen van George begon :')

Heb het trouwens samen met mijn dochter van 9 terug gekeken die is helemaal fan.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:22

joeluna schreef:
Lindor92 schreef:
Ik heb er ook van genoten! :D hebben jullie de film al gezien? Die is wel echt Penny :+


Is de film geschikt voor 20+? :=
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd :D



Ik ging met mn dochter van 5 die vond het leuk!
Ik moest wel lachen om dat veulen die net geboren was. Hij stond op en was gelijk 3 maand en kreeg een pluk hooi die hij op at :')

Forcalquier

Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:46

ikkedus schreef:
Rivjenn schreef:
Ja leuk om naar te kijken!
Wel grappig dat hij klaarstaat met beenbescherming om de vrachtwagen op te gaan en vervolgens zonder beenbescherming erop gaat.
Britt heeft het slim gedaan om zo het paard in handen te krijgen.
Een droom van velen denk ik, misschien niet zo zeer dit paard maar negigeen heeft een droompaard wat hij/zij heel graag zo willen hebben.
Toch geweldig als je je droom zo kunt realiseren?


Dat viel mij ook op.


Tijdens lange ritten, en vooral op de vrachtwagen, is het af te raden om transportbeschermers/bandages of dekens te gebruiken.
De temperatuur loopt, ondanks ventilatoren en geopende raampjes flink op tijdens transport...helemaal wanneer je warme landen doorkruist.
De benen worden ontzettend warm wanneer deze lange tijd zijn ingepakt...wat weer onrust op de wagen veroorzaakt.
Tijdens het inladen kun je ze nog gebruiken ter bescherming maar liever kale paarden tijdens transport.
Vaak zakken de beschermers ook af of laten los...dit kan flink wat paniek veroorzaken.
Wanneer de vrachtwagen volgeladen is kun je slechts bij het hoofd en de voorbenen komen, de achterbenen is te krap en risicovol in zo'n kleine ruimte.
Wanneer er dus beschermers los zitten of afzakken kun je er simpelweg niet bij tot de eerstvolgende stop, op een rust stal, waar de paarden de wagen voor enkele uren afgaan.

Suusjepluus

Berichten: 788
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:30

Ik vind het een heerlijk programma, lekker gewoon. Wat zal zij druk zijn met van alles tegelijk zeg...

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:49

'Moet je eens naar zijn ballen kijken...'

Briiiiiiitt toch!!!! _O- _O- _O- _O- _O-

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:51

CoonArt schreef:
'Moet je eens naar zijn ballen kijken...'

Briiiiiiitt toch!!!! _O- _O- _O- _O- _O-


En dan met dat prikkende vingertje erbij. Ik vind het een geweldig programma.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:52

Britt_xxx schreef:
CoonArt schreef:
'Moet je eens naar zijn ballen kijken...'

Briiiiiiitt toch!!!! _O- _O- _O- _O- _O-


En dan met dat prikkende vingertje erbij. Ik vind het een geweldig programma.

Oh help, lig onder het buro maar dan van het lachen! :D :D

Anoniem

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:08

Ja en ze vind het zielig dat hij het niet ff zelf kan oplossen he _O-

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:10

xyzutu2 schreef:
Ik vond het een leuk inkijkje in haar leven en een geweldig gaaf paard. De meeste PRE's verliezen vaak een hoop raskenmerken in de grotere maat, maar dit is echt een PRE.

Het enige wat ik zoals anderen hier jammer vond was dat ze suggereerde dat George in de binnenbak bang van haar was omdat hij vast zoals andere paarden geslagen werd. Elk paard met een beetje gevoeligheid en intelligentie wordt bang als iemand met op de grond zo weinig zelfbeheersing over lichaamstaal, stemhoogte en stemvolume voor het eerst op ze af komt stormen. Het komt allemaal superschattig en lief over, iemand die met een hoge kirrende stem een nieuw paard om de hals valt, maar dat doe je alleen voor jezelf en niet voor het paard. Of als je paard voor het eerst bij jou van/naar de vrachtwagen moet gaan gillen en er al half op af rennen omdat jij het zo spannend vindt terwijl hij braaf van de laadklep loopt en nog niet valt - van dat soort gehyper worden gevoelige paarden zoals Andalusiers en Volbloeden inderdaad bang als je ze ermee overvalt, daar hoeven ze echt geen 'traumatisch verleden' voor te hebben.
Ik snap dus helemaal dat George even ietwat overprikkeld raakte van zo'n hyperactief mens aan zijn lijn in de bak en vind het eigenlijk een wonder dat hij haar al zo snel heeft leren te negeren, dat zegt wel wat over zijn karakter en goede opvoeding, iets waar een echt bang door mishandeling-paard veel en veel meer tijd voor nodig zou hebben.

Amen! Ik vind haar leuk maar dat hoge gegil bij een (gevoelig) paard en ook naar de oude stal een lelijke sneer. Maar wel penny om een paard te redden natuurlijk.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:11

Hanafubuki schreef:
Ja en ze vind het zielig dat hij het niet ff zelf kan oplossen he _O-


Toen dacht ik nog, heb je hem wel eens bestudeerd als hij lekker in het zonnetje staat te pierewaaien :')

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:19

Britt die een prijs wint, eerst houdt ze het ding verkeerd om, daarna staat ze te juichen en laat ze haar telefoon op de grond vallen...heerlijk! En je ziet haar zó genieten, het is haar gegund!

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 23:28

Ik zit het nu in de herhaling te kijken, geen straf want vind Britt echt hilarisch en haar dankbare levenshouding bewonderingswaardig. Alleen heb echt een schurfthekel aan die voice-over en weet weer helemaal waarom ik normaal geen SBS kijk.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 08:50

Gisteravond ook de herhaling gekeken.. Ik vond het een leuke aflevering en ondanks dat ze soms ondoordacht over komt heeft ze het toch slim aangepakt. Wie doet dit haar na?

Haar Engels is wel echt grappig _O- En dan over dat jonge meisje waar ze tegen begon te praten 'ja toen ik die leeftijd had sprak ik ook nog geen Engels' :=

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:11

xyzutu2 schreef:
Ik vond het een leuk inkijkje in haar leven en een geweldig gaaf paard. De meeste PRE's verliezen vaak een hoop raskenmerken in de grotere maat, maar dit is echt een PRE.

Het enige wat ik zoals anderen hier jammer vond was dat ze suggereerde dat George in de binnenbak bang van haar was omdat hij vast zoals andere paarden geslagen werd. Elk paard met een beetje gevoeligheid en intelligentie wordt bang als iemand met op de grond zo weinig zelfbeheersing over lichaamstaal, stemhoogte en stemvolume voor het eerst op ze af komt stormen. Het komt allemaal superschattig en lief over, iemand die met een hoge kirrende stem een nieuw paard om de hals valt, maar dat doe je alleen voor jezelf en niet voor het paard. Of als je paard voor het eerst bij jou van/naar de vrachtwagen moet gaan gillen en er al half op af rennen omdat jij het zo spannend vindt terwijl hij braaf van de laadklep loopt en nog niet valt - van dat soort gehyper worden gevoelige paarden zoals Andalusiers en Volbloeden inderdaad bang als je ze ermee overvalt, daar hoeven ze echt geen 'traumatisch verleden' voor te hebben.
Ik snap dus helemaal dat George even ietwat overprikkeld raakte van zo'n hyperactief mens aan zijn lijn in de bak en vind het eigenlijk een wonder dat hij haar al zo snel heeft leren te negeren, dat zegt wel wat over zijn karakter en goede opvoeding, iets waar een echt bang door mishandeling-paard veel en veel meer tijd voor nodig zou hebben.

Precies.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:59

xyzutu2 schreef:
Ik snap dus helemaal dat George even ietwat overprikkeld raakte van zo'n hyperactief mens aan zijn lijn in de bak en vind het eigenlijk een wonder dat hij haar al zo snel heeft leren te negeren, dat zegt wel wat over zijn karakter en goede opvoeding, iets waar een echt bang door mishandeling-paard veel en veel meer tijd voor nodig zou hebben.


Of hij haar heeft leren negeren, weet ik niet. George is gevoelig en dus voelt hij al vrij snel aan dat Britt een goed baasje is voor hem met een royaal warm hart. Ook al is ze wellicht af en toe wat luidruchtig waar hij in het begin van verschoot.

Brit heeft nooit ook maar ergens gesuggereerd of geïnsinueerd dat George mishandeld zou zijn. Het enige wat ze aangaf, was dat ze in Spanje vaak wat steviger met hengsten omgaan als in Nederland. Althans zo heb ik het begrepen.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:02

Ze hadden het er wel zeker over, dat ze dachten dat hij geslagen werd omdat hij zo mega schichtig met het hoofd reageerde toen ze hun handen omhoog deden. Had ze het met haar vriendin Liz(s?) over. En toen zei ze ook: Je gaat van mij alleen maar liefde krijgen. Dus dat insinueerde die twee wel degelijk.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:12

Dat heb ik ook gehoord, maar het woord mishandeling is niet gesuggereerd of in de mond genomen. Dat vind ik zo flauw. Het ging over een hardere aanpak als wij hier doen in Nederland en meer ga ik er niet over zeggen, omdat ik vind dat het heel erg uit de context wordt gehaald en teveel in het negatieve wordt getrokken.
Brit is een flapuit en dan zeg je wel eens dingen die harder overkomen als bedoeld.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:17

Ik lag er verder ook niet wakker van, maar het werd imo wel geïnsinueerd ja.

Ik heb gewoon echt genoten van deze aflevering en kijk al uit naar de volgende.
Vind het toch knap dat ze alles weet te combineren in haar leven. Alles wat ze voor TV doet en dan toch willen meedingen op hoog niveau. Vraag me echt af hoe ze dat klaar gespeeld krijgt met trainen met George. Niet perse voor George, want die zal wel een bijrijder hebben of krijgen om op niveau te blijven, maar meer voor haarzelf, om mee te blijven komen qua niveau, als je het zo druk hebt nog met andere dingen.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:32

Ik lig toch ziek op de bank, dus ben even gaan kijken omdat mensen hier zo positief zijn. Anders had ik niet gekeken, maar moet eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk wel leuk vond.

Britt zit bij het zien van haar droompaard helemaal in de adrenaline natuurlijk. Logisch. Paard reageert daar op. Ik kreeg ook al jeuk van de hoge stem. Denk dat Britt na haar eerste euforische momenten gewoon heeft leren omgaan met zijn temperament. Neemt niet weg dat ik niet denk dat George een mishandelde pennyhengst is :+ , welke nu gered is door Britt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:39

Heb mijn dochter later op de avond nog even uit mogen leggen wat nu toch die ballen zijn :))

Schrikken van een luidruchtig persoon als je dat niet gewend ben kan natuurlijk heel goed. Wij hebben vorig jaar ook een heel gevoelig paard gekocht. Mijn man is van zichzelf heel druk. Nu mijn man voor het paard veel rustiger is geworden merken we zoveel verschil. Heeft ervoor gezorgd dat het paard ons durfde te gaan vertrouwen. Rust is zo belangrijk :j . Ik vond haar juf ook heel fijn daardoor. Die zei imo precies de goede dingen.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:48

Ik vond het leuk om te kijken en ik vind Britt een leuk mens. Ik vind George een lief dier met een groot hart want ondanks dat Britt best wel hieperdepiep was deed hij toch wat er van hem verwacht werd! Ik denk dat ze heel veel van hem kan leren en ik hoop dat ze ver gaan komen samen.

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:49

Lys_PPA schreef:
Gisteravond ook de herhaling gekeken.. Ik vond het een leuke aflevering en ondanks dat ze soms ondoordacht over komt heeft ze het toch slim aangepakt. Wie doet dit haar na?

Haar Engels is wel echt grappig _O- En dan over dat jonge meisje waar ze tegen begon te praten 'ja toen ik die leeftijd had sprak ik ook nog geen Engels' :=


Toen moest ik ook even lachen, met haar steenkolenengels :+

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:58

Ik ben zo benieuwd naar die chocopasta als wenkies volgende keer, echt ik ging stuk in dat voorstukje, hoe verzín je het _O- _O- _O-

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:03

Hanafubuki schreef:
Ja en ze vind het zielig dat hij het niet ff zelf kan oplossen he _O-
An sich snap ik dat best wel :')