PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:33

Oh wauw.

Dus iemand anders mag wel ongefundeerde claims maken over de PvdD en het eten van vlees/dierlijke producten, maar ik mag daar niet op in gaan. Nee duidelijk.

Fijn ook dat je de moeite hebt genomen om naar mijn profiel te gaan, als het goed is heb je dan ook gezien dat IK voor MIJZELF morele bezwaren heb tegen paardrijden. Dus ja, lekker de info verdraaien dan maar :o man man man.


Ik heb overigens geen reactie meer gezien op dat verhaal van dat de helft van de veganisten een B12 tekort zou hebben. Als iemand toch nog een linkje voor me heeft ben ik erg benieuwd naar het onderzoek. :)


Vroegah toen vlees nog te duur was voor veel mensen kregen ze B12 gewoon binnen uit vieze groentjes enzo. Nu zou ik niet aanraden om voortaan al het eten rechtstreeks uit de grond te eten of geen handen meer te wassen na toiletbezoek :=
Maar laten we het eens omkeren: waarom al die moeite doen om B12 te verkrijgen via dierlijke producten terwijl er ook prima pilletjes de fabriek uit rollen die in die behoefte voorzien? Ik laat elk jaar bloed trekken en heb nog nooit tekorten gehad.
Edit: sorry dit is niet waar, ik heb in de winter meestal vitamine D tekort. Maar dit geldt voor de meeste Nederlanders en dit had ik al toen ik nog elke dag grote hoeveelheden melk en kaas consumeerde

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Re: PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:53

Vitamine B12 zit niet in de grond en komt in groenten niet voor.

Loretta
Berichten: 8766
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:00

Magrathea schreef:
Oh wauw.

Dus iemand anders mag wel ongefundeerde claims maken over de PvdD en het eten van vlees/dierlijke producten, maar ik mag daar niet op in gaan. Nee duidelijk.


Natuurlijk mag jij ongefundeerde claims maken. Maar dan krijg je daar ook een reactie op.

Magrathea schreef:
Fijn ook dat je de moeite hebt genomen om naar mijn profiel te gaan, als het goed is heb je dan ook gezien dat IK voor MIJZELF morele bezwaren heb tegen paardrijden. Dus ja, lekker de info verdraaien dan maar :o man man man.


Dat heb ik niet alleen gelezen ik heb het zelfs benoemd.
Het is ook wel iets waar je een reactie op kunt verwachten op een paardenforum. Wanneer ik op een veganistenforum ga vertellen hoe lekker vlees wel niet is zal dat ook reacties opleveren.

Magrathea schreef:
Ik heb overigens geen reactie meer gezien op dat verhaal van dat de helft van de veganisten een B12 tekort zou hebben. Als iemand toch nog een linkje voor me heeft ben ik erg benieuwd naar het onderzoek. :)


https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines ... b12-tekort

Magrathea schreef:
Vroegah toen vlees nog te duur was voor veel mensen kregen ze B12 gewoon binnen uit vieze groentjes enzo. Nu zou ik niet aanraden om voortaan al het eten rechtstreeks uit de grond te eten of geen handen meer te wassen na toiletbezoek :=
Maar laten we het eens omkeren: waarom al die moeite doen om B12 te verkrijgen via dierlijke producten terwijl er ook prima pilletjes de fabriek uit rollen die in die behoefte voorzien? Ik laat elk jaar bloed trekken en heb nog nooit tekorten gehad.
Edit: sorry dit is niet waar, ik heb in de winter meestal vitamine D tekort. Maar dit geldt voor de meeste Nederlanders en dit had ik al toen ik nog elke dag grote hoeveelheden melk en kaas consumeerde


Heel verstandig om elk jaar bloed te laten trekken. Vroeger aten de mensen in ieder geval heel wat minder vlees. 1 keer per week op Zondag was heel gebruikelijk. Ik denk ook echt wel dat het goed is voor de gezondheid om stukken minder vlees te eten dan tegenwoordig gebruikelijk is. Die pilletjes is een oplossing voor veganisten en voor mensen die om medische redenen dan iets nodig hebben. Persoonlijk krijg ik mijn voedingsstoffen liever op een natuurlijke manier binnen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:16

Citaat:
Magrathea schreef:
Ik heb overigens geen reactie meer gezien op dat verhaal van dat de helft van de veganisten een B12 tekort zou hebben. Als iemand toch nog een linkje voor me heeft ben ik erg benieuwd naar het onderzoek. :)


https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines ... b12-tekort


Ok maar heb je ook de echte bron? Ik heb hierop gereageerd gisteren:
Magrathea schreef:
Loretta schreef:
De universiteit van Maastricht heeft er onderzoek naar gedaan en de helft van de veganisten heeft een B12 tekort. Een universiteit heb ik meer vertrouwen in dan wat influencers met een Youtube kanaaltje verkondigen.

https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines ... b12-tekort

Een B12 tekort kan hele nare gevolgen hebben.

Ook ik heb meer vertrouwen in de universiteit dan in een YouTube filmpje, waar ik dan weet geen vertrouwen in heb is een wetenschappelijk onderzoek dat geciteerd wordt dat niet terug is te vinden :o

Wat ironisch is in deze is dat de eerste hit dus ik krijg bij het zoeken van deze twee namen een onderzoek krijg dat een verband suggereert tussen zuivelproducten en eierstokkanker. :o

Als weer het dan toch hebben over "klakkeloos standpunten overnemen"...



Citaat:
Magrathea schreef:
Vroegah toen vlees nog te duur was voor veel mensen kregen ze B12 gewoon binnen uit vieze groentjes enzo. Nu zou ik niet aanraden om voortaan al het eten rechtstreeks uit de grond te eten of geen handen meer te wassen na toiletbezoek :=
Maar laten we het eens omkeren: waarom al die moeite doen om B12 te verkrijgen via dierlijke producten terwijl er ook prima pilletjes de fabriek uit rollen die in die behoefte voorzien? Ik laat elk jaar bloed trekken en heb nog nooit tekorten gehad.
Edit: sorry dit is niet waar, ik heb in de winter meestal vitamine D tekort. Maar dit geldt voor de meeste Nederlanders en dit had ik al toen ik nog elke dag grote hoeveelheden melk en kaas consumeerde


Heel verstandig om elk jaar bloed te laten trekken. Vroeger aten de mensen in ieder geval heel wat minder vlees. 1 keer per week op Zondag was heel gebruikelijk. Ik denk ook echt wel dat het goed is voor de gezondheid om stukken minder vlees te eten dan tegenwoordig gebruikelijk is. Die pilletjes is een oplossing voor veganisten en voor mensen die om medische redenen dan iets nodig hebben. Persoonlijk krijg ik mijn voedingsstoffen liever op een natuurlijke manier binnen.

Dan zijn we het daarover eens :j volgens mij is het zelfs zo dat qua 'nuttige' voedingsstoffen je met 70 gram per week al aan het maximum zit, daarna krijg je vooral teveel vet binnen. Maar dat zou ik even op moeten zoeken.
Hoe we vandaag de dag met dieren / dierlijke producten omgaan kan ik echt niets natuurlijks in zien, sorry :o
Overigens komt mijn B12 uit algen :j heeel natuurlijk hoor.

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:06

Magrathea schreef:
Fijn ook dat je de moeite hebt genomen om naar mijn profiel te gaan, als het goed is heb je dan ook gezien dat IK voor MIJZELF morele bezwaren heb tegen paardrijden. Dus ja, lekker de info verdraaien dan maar :o man man man.


Wat doe je dan op een paarden forum?
Als je vegetarier bent, ga je toch ook niet op een slagersforum posten?

Ennuh, je onderschrift; een beter Bokt begint bij jezelf, of woorden van gelijke strekking?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:17

Je kan toch op andere manieren met paarden bezig zijn dan te rijden?
Paardenforum is breder dan ruitersforum.

Loretta
Berichten: 8766
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:18

Magrathea schreef:
Ok maar heb je ook de echte bron? Ik heb hierop gereageerd gisteren:


Helaas zijn wetenschappelijke artikelen niet zo makkelijk in te zien als eigenlijk zou moeten.
Misschien is die op de sci-hub te vinden. Ik wil zelf ook nog naar artikelen bij de bron zoeken over dit onderwerp. Maar ik moet er even een moment rustig de tijd voor hebben.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:18

Hierboven ben ik het volledig mee eens.
Magrathea, ik vind je zo irritant stug. Vandaar dat ik die opmerking maakte.
Gezondheidsplein zou geen echte bron zijn volgens jou, wat dan wel?


Dat jij B12 via pilletjes uit de fabriek binnen wilt krijgen is prima, maar als hier mensen zijn die wél gewoon van een lekker stukje vlees willen genieten moet je dat ook laten leven. Voor de dagelijkse hoeveelheid vitamine C kan ik ook 2 flinke capsules doorslikken. No thanks, ik eet liever lekker een sinaasappel en een banaantje.



En nogmaals, het gaat hier niet om ongefundeerde claims.
Het gaat erom dat terwijl het al constant compleet off topic is, je toch nog iedere keer even wilt laten weten hoe het zit in de vega wereld. Of de echte, maar of die informatie klopt betwijfel ik dan.
Maar je wilt niet een vitamine B12 topic of vega topic maken want die zijn er al genoeg.
Nu ben ik inmiddels ook compleet off topic afgedwaald. Maar ik probeer geen standpunten en principes door mensen hun strot te douwen.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:23

Magrathea schreef:
Overigens komt mijn B12 uit algen :j heeel natuurlijk hoor.

Uit algen? En die groeien in de polder ergens?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:50

:o? Omdat ik vroeger wel paard heb gereden, hier leuke contacten heb en dit forum een groot niet-paardgerelateerd deel heeft waar ik veel op post. Ik heb letterlijk ook nog nooit gezegd dat iedereen moet stoppen met paardrijden, en ik heb ook nooit gezegd dat iedereen nu moet stoppen met vlees eten, dat maak jij ervan. (Anders zou ik bijvoorbeeld de berichten van jou en Loretta kunnen zien als het opdringen van vlees eten, doordat jullie zeggen dat het gezonder en natuurlijker is.

Overigens vind ik het onterecht dat je mij nu verwijt de oorzaak te zijn van deze offtopic discussie, ik ging in de eerste paar pagina's in op posts van oa Loretta die de PvdD van vanalles beschuldigde, en later begon men onwaarheden over veganisten/vleesverlaters te strooien. Ja, sorry, maar dat wil ik dan echt even rechtzetten hoor - ik vond dan ook de insinuatie dat juist ik degene ben die met ongefundeerde claims strooit nogal ongepast, volgens mij heb ik altijd mijn standpunten onderbouwd. Zo niet dan is dat niet netjes van mij en wil ik dat graag alsnog doen als er iets niet duidelijk is voor iemand :j

Oprecht, ik ben in pagina 4 binnengekomen en toen was het al PvdD dit en paardrijden afschaffen dat. Toen zijn we via de OVP terug naar een paardrijverbod gegaan. Toen begon iemand over dat dierenactivisten niet te vertrouwen zijn en dat ze niks van de wereld snappen omdat ze van de (industriële) kippenhouderij af willen en dat zou een probleem zijn. Ik deel die zorgen niet. Verder heb ik meerdere malen gevraagd om weer ontopic te gaan, maar sommige mensen willen liever hameren op een punt waar het niet over gaat denk ik?


Wat bronnen betreft, sorry, ik denk dat ik daar niet helemaal duidelijk in was. Als ik ergens zie staan 'wetenschappelijk onderzoek toont aan dat...' dan zou ik graag dat wetenschappelijke onderzoek zien. Want, zoals jullie al eerder concludeerden: niet alles wat op het internet staat is waar omdat het op het internet staat. Hoewel niet al het wetenschappelijk onderzoek openbaar is (helaas :( ) kun je 99% van de tijd wel de samenvattingen vinden via google scholar. Zo'n samenvatting bevat in ieder geval kort de methode, resultaten en conclusie, met name die eerste en laatste ben ik dan in geïnteresseerd: wat voor mensen zijn onderzocht? Wat is hun definitie van veganist/vegetariër? Is er een voldoende grote groep onderzocht (met een voldoende grote spreiding van eigenschappen) om zo'n heftige claim te maken? Zijn er andere onderzoeken zie hetzelfde of juist het tegengestelde aantonen, worden die aangehaald en in context geplaatst? Hoe zorgden ze dat de groepen voldoende op elkaar leken en dat het enige verschil het vleesvrije dieet was? (Als je gezond etende vleeseters vergelijkt met junkfood etende veganisten is dat natuurlijk appels en peren.)
Verder ben ik student aan de universiteit en een van de voordelen daarvan is dat je wanneer je op hun netwerk ingelogd bent je vrijwel alle wetenschappelijke documentatie die online staat geheel kunt lezen. Toen ik gisteren het artikel zocht van de twee aangehaalde wetenschappers was ik ingelogd op het universiteitsnetwerk, en als het bestond had ik het dus moeten vinden. Ik heb diverse zoektermen geprobeerd, diverse zoekmachines, maar niets relevants gevonden. Behalve dus het onderzoek van die twee dames naar de relatie tussen zuivel en eierstokkanker. (Dit was overigens een review, dus een literatuuronderzoek, hierbij worden alle onderzoeken naar dit onderwerp op een hoop gegooid en op basis daarvan wordt een conclusie getrokken. Ze hebben zelf dus geen patienten onderzocht / enquetes afgenomen etc., alleen gebruik gemaakt van data die andere onderzoekers verzameld hebben.)
Dat kan dus een aantal oorzaken hebben. Wellicht is het onderzoek ingetrokken omdat er fouten zijn gemaakt. Het zou kunnen dat het nog niet gepubliceerd is maar dat de gezondheidsnet-persoon dit via via heeft gehoord. Dat is overigens ook kwalijk, want voor publicatie gaat zo'n onderzoek nog door een screening heen van andere wetenschappers (peer review) om te kijken of het onderzoek wel 'waardig' is om te publiceren. Zij kijken of het onderzoek goed is uitgevoerd en of de conclusies correct zijn getrokken. Is dit niet het geval dan bestaat er een kans dat je onderzoek wordt afgewezen. Gelukkig maar, zo blijven we van slechte wetenschap bespaard :) Maar daar gaat dus tijd overheen. Voor die tijd kun je dan niet zomaar de ether in slingeren dat X en Y waar zijn.

Als bron wordt overigens de site van Maastricht University vermeld, op die site kon ik ook niets vinden (tenzij het een heeeel oud onderzoek betreft, ik ben maar tot 2015 teruggegaan aangezien het gezondheidsnetartikel uit december 2018 kwam en ik er vanuit ging dat het een recent onderzoek zou zijn). Nieuwsberichten komen overigens ook pas op de website van een universiteit wanneer het onderzoek 'officieel' gepubliceerd is, om de redenen die ik eerder al noemde. Het getuigt niet van goede wetenschap om je eigen bevindingen via de site van de instelling te gaan verkondigen omdat anderen het niet willen.

Ok heel verhaal dus maar ik hoop dat ik eea heb opgehelderd :j

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:07

Heel interessant hoe de discussie zich ontwikkelt, en naar vega/vegan gaat (met al dan niet mogelijke tekorten), maar misschien is het beter weer iets meer de focus te leggen op het nieuwsbericht; PvdD die zich hard maakt voor eenzame paarden.

Loretta
Berichten: 8766
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:13

Magrathea schreef:
:o? Omdat ik vroeger wel paard heb gereden, hier leuke contacten heb en dit forum een groot niet-paardgerelateerd deel heeft waar ik veel op post. Ik heb letterlijk ook nog nooit gezegd dat iedereen moet stoppen met paardrijden, en ik heb ook nooit gezegd dat iedereen nu moet stoppen met vlees eten, dat maak jij ervan. (Anders zou ik bijvoorbeeld de berichten van jou en Loretta kunnen zien als het opdringen van vlees eten, doordat jullie zeggen dat het gezonder en natuurlijker is.

Overigens vind ik het onterecht dat je mij nu verwijt de oorzaak te zijn van deze offtopic discussie, ik ging in de eerste paar pagina's in op posts van oa Loretta die de PvdD van vanalles beschuldigde, en later begon men onwaarheden over veganisten/vleesverlaters te strooien. Ja, sorry, maar dat wil ik dan echt even rechtzetten hoor - ik vond dan ook de insinuatie dat juist ik degene ben die met ongefundeerde claims strooit nogal ongepast, volgens mij heb ik altijd mijn standpunten onderbouwd. Zo niet dan is dat niet netjes van mij en wil ik dat graag alsnog doen als er iets niet duidelijk is voor iemand :j

Oprecht, ik ben in pagina 4 binnengekomen en toen was het al PvdD dit en paardrijden afschaffen dat. Toen zijn we via de OVP terug naar een paardrijverbod gegaan. Toen begon iemand over dat dierenactivisten niet te vertrouwen zijn en dat ze niks van de wereld snappen omdat ze van de (industriële) kippenhouderij af willen en dat zou een probleem zijn. Ik deel die zorgen niet. Verder heb ik meerdere malen gevraagd om weer ontopic te gaan, maar sommige mensen willen liever hameren op een punt waar het niet over gaat denk ik?


Wat bronnen betreft, sorry, ik denk dat ik daar niet helemaal duidelijk in was. Als ik ergens zie staan 'wetenschappelijk onderzoek toont aan dat...' dan zou ik graag dat wetenschappelijke onderzoek zien. Want, zoals jullie al eerder concludeerden: niet alles wat op het internet staat is waar omdat het op het internet staat. Hoewel niet al het wetenschappelijk onderzoek openbaar is (helaas :( ) kun je 99% van de tijd wel de samenvattingen vinden via google scholar. Zo'n samenvatting bevat in ieder geval kort de methode, resultaten en conclusie, met name die eerste en laatste ben ik dan in geïnteresseerd: wat voor mensen zijn onderzocht? Wat is hun definitie van veganist/vegetariër? Is er een voldoende grote groep onderzocht (met een voldoende grote spreiding van eigenschappen) om zo'n heftige claim te maken? Zijn er andere onderzoeken zie hetzelfde of juist het tegengestelde aantonen, worden die aangehaald en in context geplaatst? Hoe zorgden ze dat de groepen voldoende op elkaar leken en dat het enige verschil het vleesvrije dieet was? (Als je gezond etende vleeseters vergelijkt met junkfood etende veganisten is dat natuurlijk appels en peren.)
Verder ben ik student aan de universiteit en een van de voordelen daarvan is dat je wanneer je op hun netwerk ingelogd bent je vrijwel alle wetenschappelijke documentatie die online staat geheel kunt lezen. Toen ik gisteren het artikel zocht van de twee aangehaalde wetenschappers was ik ingelogd op het universiteitsnetwerk, en als het bestond had ik het dus moeten vinden. Ik heb diverse zoektermen geprobeerd, diverse zoekmachines, maar niets relevants gevonden. Behalve dus het onderzoek van die twee dames naar de relatie tussen zuivel en eierstokkanker. (Dit was overigens een review, dus een literatuuronderzoek, hierbij worden alle onderzoeken naar dit onderwerp op een hoop gegooid en op basis daarvan wordt een conclusie getrokken. Ze hebben zelf dus geen patienten onderzocht / enquetes afgenomen etc., alleen gebruik gemaakt van data die andere onderzoekers verzameld hebben.)
Dat kan dus een aantal oorzaken hebben. Wellicht is het onderzoek ingetrokken omdat er fouten zijn gemaakt. Het zou kunnen dat het nog niet gepubliceerd is maar dat de gezondheidsnet-persoon dit via via heeft gehoord. Dat is overigens ook kwalijk, want voor publicatie gaat zo'n onderzoek nog door een screening heen van andere wetenschappers (peer review) om te kijken of het onderzoek wel 'waardig' is om te publiceren. Zij kijken of het onderzoek goed is uitgevoerd en of de conclusies correct zijn getrokken. Is dit niet het geval dan bestaat er een kans dat je onderzoek wordt afgewezen. Gelukkig maar, zo blijven we van slechte wetenschap bespaard :) Maar daar gaat dus tijd overheen. Voor die tijd kun je dan niet zomaar de ether in slingeren dat X en Y waar zijn.

Als bron wordt overigens de site van Maastricht University vermeld, op die site kon ik ook niets vinden (tenzij het een heeeel oud onderzoek betreft, ik ben maar tot 2015 teruggegaan aangezien het gezondheidsnetartikel uit december 2018 kwam en ik er vanuit ging dat het een recent onderzoek zou zijn). Nieuwsberichten komen overigens ook pas op de website van een universiteit wanneer het onderzoek 'officieel' gepubliceerd is, om de redenen die ik eerder al noemde. Het getuigt niet van goede wetenschap om je eigen bevindingen via de site van de instelling te gaan verkondigen omdat anderen het niet willen.

Ok heel verhaal dus maar ik hoop dat ik eea heb opgehelderd :j


Er zijn nog wel meer onderzoeken die soortgelijke conclusies trekken. Ik zal eens kijken op de sci hub. Maar zoals jezelf wel weet wordt de sci hub aan alle kanten tegen gewerkt dus soms is het een heel gedoe om het werkend te krijgen.

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Re: PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:14

Ik verschil compleet van mening met Margathea, maar ik vind haar juist helemaal niet doordrammen of irritant stug.

En alles iedereen van bokt.nl af moet die niet meer op een paard zit met regelmaat..........dan kan het weleens bar stil worden :D

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:23

Magrathea schreef:
:o? Omdat ik vroeger wel paard heb gereden, hier leuke contacten heb en dit forum een groot niet-paardgerelateerd deel heeft waar ik veel op post. Ik heb letterlijk ook nog nooit gezegd dat iedereen moet stoppen met paardrijden, en ik heb ook nooit gezegd dat iedereen nu moet stoppen met vlees eten, dat maak jij ervan. (Anders zou ik bijvoorbeeld de berichten van jou en Loretta kunnen zien als het opdringen van vlees eten, doordat jullie zeggen dat het gezonder en natuurlijker is.


Ik heb nooit gezegd dat vlees eten gezonder is dan geen vlees eten.


Magrathea schreef:
Overigens vind ik het onterecht dat je mij nu verwijt de oorzaak te zijn van deze offtopic discussie, ik ging in de eerste paar pagina's in op posts van oa Loretta die de PvdD van vanalles beschuldigde, en later begon men onwaarheden over veganisten/vleesverlaters te strooien. Ja, sorry, maar dat wil ik dan echt even rechtzetten hoor - ik vond dan ook de insinuatie dat juist ik degene ben die met ongefundeerde claims strooit nogal ongepast, volgens mij heb ik altijd mijn standpunten onderbouwd. Zo niet dan is dat niet netjes van mij en wil ik dat graag alsnog doen als er iets niet duidelijk is voor iemand :j


Zoals ik al vaker heb gezegd, praten over de PVDD is niet offtopic. De PVDD voert hier campagne en is dus gewoon bij het topic betrokken, zelfs de topic titel geeft dat aan. Dus wanneer er over standpunten van de PVDD gesproken word is dat gewoon on topic. Veel hier vinden de PVDD geen leuke partij, maar dat kan jij niet zo goed hebben krijg ik het idee.

Magrathea schreef:
Oprecht, ik ben in pagina 4 binnengekomen en toen was het al PvdD dit en paardrijden afschaffen dat. Toen zijn we via de OVP terug naar een paardrijverbod gegaan. Toen begon iemand over dat dierenactivisten niet te vertrouwen zijn en dat ze niks van de wereld snappen omdat ze van de (industriële) kippenhouderij af willen en dat zou een probleem zijn. Ik deel die zorgen niet. Verder heb ik meerdere malen gevraagd om weer ontopic te gaan, maar sommige mensen willen liever hameren op een punt waar het niet over gaat denk ik?


Ik werd ook niet gehoord toen ik ontopic wilde gaan |( |(

Magrathea schreef:
Wat bronnen betreft, sorry, ik denk dat ik daar niet helemaal duidelijk in was. Als ik ergens zie staan 'wetenschappelijk onderzoek toont aan dat...' dan zou ik graag dat wetenschappelijke onderzoek zien. Want, zoals jullie al eerder concludeerden: niet alles wat op het internet staat is waar omdat het op het internet staat. Hoewel niet al het wetenschappelijk onderzoek openbaar is (helaas :( ) kun je 99% van de tijd wel de samenvattingen vinden via google scholar. Zo'n samenvatting bevat in ieder geval kort de methode, resultaten en conclusie, met name die eerste en laatste ben ik dan in geïnteresseerd: wat voor mensen zijn onderzocht? Wat is hun definitie van veganist/vegetariër? Is er een voldoende grote groep onderzocht (met een voldoende grote spreiding van eigenschappen) om zo'n heftige claim te maken? Zijn er andere onderzoeken zie hetzelfde of juist het tegengestelde aantonen, worden die aangehaald en in context geplaatst? Hoe zorgden ze dat de groepen voldoende op elkaar leken en dat het enige verschil het vleesvrije dieet was? (Als je gezond etende vleeseters vergelijkt met junkfood etende veganisten is dat natuurlijk appels en peren.)


Wat betreft die bronnen, ik vertrouw een bron zoals gezondheidsplein en voedingscentrum wel. Waarom? Omdat dit sites en systemen zijn die zich gespecialiseerd hebben in voeding en gezondheid en daarnaast is voedingscentrum een volledig gesubsidieerde instelling die niet zomaar klakkeloos informatie rondbazuinen. Gezondheidsplein bestaat al ongeveer zo'n 20 jaar en werkt met huisartsen, medisch specialisten, fysiotherapeuten, tandartsen, chirurgen, diëtisten, psychologen en dermatologen.
Dat jij die niet vertrouwt betekent niet dat de informatie die daar te vinden is ook niet klopt. Maar ik heb constant het idee dat wanneer een bron niet de informatie vertelt die in jou straatje past je die bron als ongeldig of fake nieuws beschouwt.

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:31

de discussie is wel enigszins ontspoord.... :')

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:31

Shaggy09 schreef:
MamAppelsap schreef:
En de PvdD.


De PVDD heeft gewoon met het topic te maken. Zij voeren namelijk campagne. Dat niet iedereen het eens is met elkaars meningen betekent niet dat het niet in het topic past.


Maar niet elke scheet van die partij en hun hele partijprogramma heeft met één voorstel te maken. En voor sommige mensen is dat onderscheid blijkbaar te lastig te maken, dus dan lijkt het me handiger op het voorstel te focussen en niet op de PvdD

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:19

Nee klopt, maar elke scheet was ook niet echt waar het in eerste instantie om ging. Het ging vooral om de standpunten wat betreft paarden houden en paardrijden. Dat lijkt me op de goede plek hier.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:39

Vermakelijk topic geworden :=

Ontopic dan: wat is er mis met een bewustwordingscampagne over paarden die geen soortgenoten om zich heen hebben? Nee ze hoeven niet bij elkaar in de wei, maar zicht op een soortgenootje binnen 8 meter moet toch lukken??