Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Ik heb geen verstand van (vierspan) mennen. En dit is niet narrig bedoeld, maar echt voor mijn info. Een redding uitvoeren is toch -mede- een van de taken van een groom?
Het zal wel een heksenketel geweest zijn, menner op de grond, paarden er vandoor. Fijn dat het goed afgelopen is.
Ff t filmpje gekeken. WoW! Wat een nare val. Knap staaltje werk, snel onder controle.
Zit een menner niet vast op een bok? Hij heeft toch een soort riem om?
Ballard_L schreef:rien10 schreef:Ik heb geen verstand van (vierspan) mennen. En dit is niet narrig bedoeld, maar echt voor mijn info. Een redding uitvoeren is toch -mede- een van de taken van een groom?
Het zal wel een heksenketel geweest zijn, menner op de grond, paarden er vandoor. Fijn dat het goed afgelopen is.
Ff t filmpje gekeken. WoW! Wat een nare val. Knap staaltje werk, snel onder controle.
Zit een menner niet vast op een bok? Hij heeft toch een soort riem om?
Nou gelukkig zitten ze niet vastgesnoerd! Dan zouden er pas nare dingen kunnen gebeuren...
Knap gedaan van de groom! Gelukkig is het goed afgelopen
Saskia9 schreef:Zo wat knap!
En ja een groom is echt noodzakelijk. Vind mensen die gaan mennen zonder groom ook niet verstandig. Maar zelf groom geweest en al wat nare dingen gezien.
assie schreef:Eerste keer dat ik het filmpje zag had ik niet eens door dat de menner van de kar viel. Ik dacht dat het de groom was, zo snel ging de wisseling.
Echt koelbloedig gehandeld.
@rien: ja de menner houdt doorgaans de kar overeind. Maar meestal hoeft de groom niet de leidsels over te nemen
Een menner zit nooit vast op de bok. Dat is namelijk levensgevaarlijk wanneer de kar op zijn kant gaat. Wat wel mag, is een band die aan een kant vastzit, voor de menner langsgaat en dan wordt vastgehouden door de groom.
assie schreef:Eerste keer dat ik het filmpje zag had ik niet eens door dat de menner van de kar viel. Ik dacht dat het de groom was, zo snel ging de wisseling.
Echt koelbloedig gehandeld.