Ook afgelasting KFPS regiovergadering Noord te Drachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Ook afgelasting KFPS regiovergadering Noord te Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-25 15:08

KFPS
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Op woensdag 26 november jl. heeft het bestuur van het KFPS het besluit genomen de regiovergadering in Ederveen van die avond af te gelasten. De reden hiervoor is dat het bestuur te maken kreeg met een ernstige situatie van onrust en onveiligheid binnen de vereniging.

Ook werd deze woensdag bekend dat Piet Bergsma, voorzitter van de Hengstenkeuringscommissie en lid van de inspectie, met onmiddellijke ingang is gestopt.

Hierdoor is er een kritieke situatie ontstaan binnen de vereniging. Bestuur en directie moeten nu alle tijd en aandacht richten op het beheersen van deze crisis. Het is vooral belangrijk om rust, orde en veilige werkomstandigheden terug te brengen. Daarnaast moet de eerste bezichtiging van de jonge hengsten, die maandag in Harich begint, goed worden georganiseerd en beoordeeld.

Om al deze redenen heeft het bestuur het besluit genomen ook de regiovergadering van donderdag 27 november a.s.in Van der Valk Drachten af te gelasten.

Voor de doorgang van de regiovergadering van 8 december a.s. in regio Zuid is nog geen besluit genomen. Maandag 1 december a.s vindt een bestuursvergadering plaats, waarna het bestuur verwacht kort daarna een besluit hierover bekend te maken.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:25

Daar gáán we weer! :')

Er worden daar zulke smerige spelletjes gespeeld met verdwenen geld... Wie het onderste uit de kan wil halen om het boven te halen krijgt het telkens zwaar te verduren en stapt op.

Kabayo

Re: Ook afgelasting KFPS regiovergadering Noord te Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:54

Ik begin het ras steeds minder leuk te vinden al kan het Friese paard daar zelf niks aan doen… -O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:38

Ik weet niet wat er speelt, maar inderdaad Kabayo, het paard kan er niets aan doen. Maar voor nu ben ik blij dat ik niet in een stamboekvereniging zit.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:52

Ik ben er gewoon een beetje verdrietig over. Wat een ellende om iets wat juist zou moeten verbinden, de liefhebberij en liefde voor het ras.. ;(

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 23:20

Kabayo, dat is niet alleen bij de friezen. Ook over andere stamboeken zijn genoeg verhalen te vertellen waar er ook vieze spelletjes zijn gespeelt.
En van een enkele heb ik dat van dichtbij "mogen" ervaren waardoor ik niets meer met verenigingsleven te maken wil hebben. Het liegen en bedriegen is aan de orde van de dag en alleen maar vanwege de centen, het heeft vaak niets meer te maken met liefde voor het ras

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 08:25

Ik heb ook dingen meegemaakt binnen het kwpn hoor. Vroeger, en dan heb ik het over 20 jaar terug organiseerden ze beoordelingswedstrijden in bepaalde regio's. Het was op een gegeven moment de bedoeling dat de winnaar door kon stromen naar de 'opleiding' om jurylid te worden. Je raadt al wie het toen won, maar ik had geen achtergrond van fokkerij of zelf goede paarden (ik had op dat moment net een jaarling in het bezit), maar nee, ik kon toch geen jurylid worden. Ook al had ik al een paar jaar achter elkaar gewonnen of bij de top 3 gezeten met die beoordelingswedstrijden. Dat geeft aan dat ik er wel kijk op had, maar ja, je naam in het wereldje was kennelijk ook belangrijk.

Dit gaat dan misschien niet over geld, maar geeft wel aan dat het niet altijd klopt.

Is overigens niet alleen binnen de paardensport het geval. Ik kan nog een sportorganisatie noemen waar roddel en achterklap belangrijker is.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 11:11

Het is iedere keer ellende binnen het KFPS. Wat is er nu weer aan de hand dan.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 12:13

pillow schreef:
Het is iedere keer ellende binnen het KFPS. Wat is er nu weer aan de hand dan.

Het is al jaren ellende, ben blij dat ik niet meer lid ben.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:05

Bijzonder bericht dit..
“De reden hiervoor is dat het bestuur te maken kreeg met een ernstige situatie van onrust en onveiligheid binnen de vereniging” “ crisis beheersen” klinkt alsof er eentje met een pistool rondgezwaaid heeft.. en waar hebben we het over.. juist ja..een stamboek vereniging.
Ik vond Friezen altijd fijne paarden en heb er vroeger (30 jaar terug) veel gereden. Ze hebben helaas een zooitje van de fokkerij gemaakt en nu is het bonje.