In de Duitse streek Wetterau is een merrie op klaarlichte dag mishandeld. Afgelopen woensdag maakte de politie bekend dat er op 6 december 2023 in de gemeente Limeshain een merrie is aangetroffen met ernstige verwondingen aan de geslachtsdelen. Deze zijn die dag, tussen 11:00 uur en 18:30 uur, toegebracht door een nog onbekende dader.
Het paard stond samen met een andere merrie in een paddock, tegenover de stallen van de eigenaar. Toen die de paarden naar de stal ging halen, vielen haar de verwondingen van deze merrie op. Het dier raakte gewond aan haar geslachtsdelen en aan de binnenkant van het dijbeen. De merrie is ter plaatse behandeld door een dierenarts en de volgende dag naar een kliniek gebracht voor een operatie. De politie is nog op zoek naar getuigen die kunnen helpen om de dader te vinden.
Tweede paard mishandeld Dit voorval roept de vraag op of er in de streek wellicht een paardenbeul actief is. Want op nieuwjaarsdag werden in Kefenrod, hemelsbreed nog geen 20 kilometer ten noordoosten van Limeshain, ook twee merries aangetroffen met verwondingen aan hun geslachtsdelen. Volgens de politie waren deze toegebracht met een stomp voorwerp. Deze beide paarden moesten in de dierenkliniek behandeld worden, een van deze merries moest ook een operatie ondergaan.
Over de zaak in Kefenrod laat de politie weten dat het is uitgesloten dat de merries zichzelf hebben beschadigd, bijvoorbeeld door het schuren langs een scherp voorwerp.
Er zijn mensen op deze planeet die ik zeer erge dingen toewens, waarvan ik zelfs zeg dat hulp niet voldoende is om ze op het rechte pad te krijgen. Dingend ie ik hier niet kan neerzetten. De dader(s) die dit soort dingen op zijn/hun geweten hebben wens ik het ergste toe...
Koper
Geplaatst: 12-01-24 14:33
koend schreef:
Het kan toch niet lang duren voor die gek een merrie tegenkomt die het recht naar het ziekenhuis trapt?
Jaren geleden toen er in Midden-Nederland een paardenbeul actief was kluisterde die de paarden gewoon. Da's reuze effectief
Afschuwelijk! En dat gewoon overdag. Bij het eerste paard dacht ik nog dat het misschien ook wel een stom ongeluk kon zijn, maar bij meer paarden op korte afstand is korte tijd is te bizar voor toeval.
Wat een gek, inderdaad hopelijk treft hij een merrie met snelle achterbenen. Zo snel dat hij met kluisteren al door de lucht vliegt.