Blog: De Honda Civic-theorie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geenpaardhr

Blog: De Honda Civic-theorie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 20:46

Geenpaardhaar / Bokt.nl
Afbeelding

Het duurde even, maar ik heb een degelijke businesscase voor paarden bedacht. Ik stuitte namelijk op een advertentie waarin iemand door tijdgebrek een verzorgster/bijrijdster voor haar paard zoekt. Logisch, dacht ik. Het verzorgen van een paard is tijdrovend en het is fijn als iemand je kosteloos bij kan staan, zoals:

• meisjes (of jongens) die nog geen eigen paard mogen van hun ouders;
  • mensen die niet genoeg geld, tijd of zin hebben om een paard te onderhouden;
  • mensen op zoek naar een beetje liefde.

En als je de gratis opties niet vertrouwt, dan betaal je een beetje en zoek je iemand om je paard te verzorgen. Anky van Grunsven of Pippi Langkous.

Dat leken mij de opties, maar er is nog een betere.

Je kunt namelijk geld verdienen door je paard een paar dagen per week te laten verzorgen door iemand anders. En dus kun je binnenlopen door een avond Game of Thrones te kijken met je vriend.

Dat is fantastisch, maar het roept bij mij vraagtekens op. In elke andere levenssituatie is het heel raar dat je geld uitgeeft om iemand anders zijn werk uit handen te nemen. Zo probeerde ik het deze week, zonder succes, met deze Marktplaats-advertenties.

Peter en Corrie zoeken een baasje
Wie verzorgt mijn Hollandse Smoushond Peter als ik vier weken in Marbella oude mannen aan de haak probeer te slaan. Opbod begint bij 100 euro exclusief hondenbrokjes, poepzakjes en ook wil ik graag dat je vooraf een hondencursus volgt. Peter heeft een consequente zachte hand nodig. Ook moet je ´m elke avond in slaap aaien.

Ik zoek ook voor Corrie de langharige sheltie-cavia nog een oppas, slechts 50 euro exclusief wortels, maar inclusief gekke geluidjes als je de koelkastdeur opent. Package deals zijn bespreekbaar. Een beller is sneller.

Commerciële tijger gezocht voor de koffieronde
Ben jij die commerciële tijger en wil je ervaring opdoen met de fijne kneepjes van het sales-vak? Betaal ons dan 500 euro per maand en kom bij ons de koffie brengen. Neem iets leuks mee tijdens de sollicitatieronde – hint: iets met drank – en wie weet ben jij onze nieuwe stagiaire.

PS de koffie is voor je eigen rekening.

Oppassen op Jip en Lieke
Oppas gezocht voor twee strontvervelende kinderen uit Amsterdam Oud-Zuid. We hebben ze totaal niet in de hand, ze krijgen altijd hun zin en voor 200 euro per maand mag jij twee keer per week op ze passen. Dan laten wij ons vollopen in een hippe wijnbar. Lijkt je dat leuk, stuur een berichtje en een kopie van een aantal recente bankafschriften.

Draai het om en je wordt rijk.

Laat jij je wel betalen door iemand om je paard te verzorgen of betaal je iemand om een paard te verzorgen? Dan is dat ook heel goed uit te leggen. Er is een vergelijking waar je mannen heel makkelijk mee overtuigt:

De Honda Civic-theorie
Zorg dat je vriend een paard gaat zien als een vervoermiddel. Natuurlijk wil hij best zijn Honda Civic uitlenen, maar als zijn beste vriend elk weekend het halve land doorrijdt en niet betaalt voor de benzine (het hooi), de banden (de hoeven) en de apk (dierenarts), dan duurt die vriendschap niet lang meer.

En dan vind ik het ook ineens normaal dat Jannie van verderop betaalt voor het gebruik van jouw paard.

Voor de impact zou ik adviseren om er zelf een dramatische draai aan te geven. Schreeuw de laatste zinnen, loop boos weg, sla de deur dicht, stap in zijn auto en scheur naar je paard toe. Dat is de Honda Civic-theorie.

Moet je wel hopen dat Jannie niet op jouw paard zit…

geenpaardhaar

Bhodi

Re: Blog: De Honda Civic-theorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:49

Dit had ik precies even nodig haha! Bedankt, ik ga m vanavond aan m'n vriend laten lezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:55

:')

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:58

}:0 kloppend als een bus als ik sommige advertenties lees.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:58

Heerlijk toch :p

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:59

Haha hij is leuk! Ik heb het voorrecht om zo'n gratis paard te hebben. Het enige wat ik betaal is het voer, maar ook dat hoeft niet eens maar anders voel ik me schuldig. :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:03

Geweldig! haha Klopt als een bus

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:07

Oh heerlijk zeg om dit te lezen. Vrolijkt ineens de dag meer op.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:09

:') _O- zo waar _O- := mijn verzorgster betaald ook niks maar koopt vaak cadeautjes, anders voelt ze zich schuldig :')

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:31

Geweldig om te lezen :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:53

Kijk: dit stuk vind ik wel leuk geschreven. Top, dank je wel!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:32

Haha leuk!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:38

Die van die hond is echt treffend _O-
Leuke blog deze keer!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:40

Ik had mijn twijfels bij de eerste blog maar dit vind ik wel leuk! :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:47

Een echte paardenman had het over een Lexus of een Mercedes gehad... Niemand wil graag dat zijn grote trots wordt vergeleken met een Honda Civic.....

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:40

Whahahaha, vind hem wek erg goed _O-
Hoewel ik op dit moment wel "deels schuldig" ben aan dit tafereel maar ook deels weer niet...of zoiets >;) :=

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:44

_/-\o_

Die laatste is heel fijn :D

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:39

:') :') :')

Super leuk geschreven!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:26

Leuk geschreven!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:53

Ghehe, mooie vergelijking :D
Niks leukers dan een (getunede) Honda civic.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:01

Billy schreef:
Een echte paardenman had het over een Lexus of een Mercedes gehad... Niemand wil graag dat zijn grote trots wordt vergeleken met een Honda Civic.....

Inderdaad /3

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:03

Billy schreef:

Een Audi was ook goed geweest ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:06

_sharonnn schreef:
Billy schreef:

Een Audi was ook goed geweest ;)

Of een dodge ram laremie...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:55

Billy schreef:

Er zijn paarden waarbij de Civic eigenaar diep beledigd zou zijn als dat met zijn "bolide" wordt vergeleken.

Maar nu even een andere vraag. Wat nu als de bijrijder ervoor zorgt dat jouw boerenknol met stalpoten in de subtop mag starten en het beest behoorlijk mee waard wordt?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:05

Tazzey schreef:
Billy schreef:

Er zijn paarden waarbij de Civic eigenaar diep beledigd zou zijn als dat met zijn "bolide" wordt vergeleken.

Maar nu even een andere vraag. Wat nu als de bijrijder ervoor zorgt dat jouw boerenknol met stalpoten in de subtop mag starten en het beest behoorlijk mee waard wordt?

Dan verkoop je dat kreng zo snel mogenlijk :Y)