Duitsland: Mountainbiker door amazone mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Duitsland: Mountainbiker door amazone mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 19:33

www.rundschau-online.de / www.bokt.nl

In Hardtwald, in Euskirchen, kreeg een mountainbiker het met een amazone aan de stok. Een amazone op een groot paard volgde de mountainbiker en wist hem van de weg te duwen, daarbij zou de vrouw gebruik gemaakt hebben van haar zweep.

Een 36-jarige mountainbiker was afgelopen zaterdagmiddag met een andere mountainbiker aan het fietsen toen ze een ruiter tegemoetkwamen. De fietsers anticipeerden daarop door van weghelft te veranderen. De amazone bedankte hen niet en ze merkte op dat ze helemaal niet op dat pad mochten rijden, echter waren de mountainbikers het daar niet mee eens. Toen de mountainbiker verder wilde fietsen had hij schijnbaar bij de amazone een gevoelige snaar geraakt. Zij achtervolgde de mountainbiker met haar paard en duwde hem van de weg af, zodat hij bijna tegen een boom reed. Bovendien zou de amazone ook nog meermaals op de mountainbiker hebben ingeslagen met haar zweep waarna ze vertrok. De mountainbiker heeft bij de politie aangifte gedaan.

leeneliefje

Re: Duitsland: Mountainbiker door amazone mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:35

Die mountainbikers zijn ook errug irritant :roll: ik zou af en toe het zelfde willen doen maar
hou toch m'n fatsoen, zou deze ruiter ook moeten doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:35

Jeetje, die wil je ook niet in het wild tegen komen dan...

Kan best dat de mountainbikers een bepaalde opmerking hebben gemaakt, maar dat geeft haar nog niet het recht hem te slaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:37

Fietsten ze op het ruiterpad? Als dat het geval is.........dan kan ik het ergens begrijpen, maar steeds slaan met de zweep kan gewoon niet.

Want de omgeving, ruimte is voor iedereen en iedereen mag en kan er gaan recreeren.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 01-12-15 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

vimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:38

ik moest hier toch wel even hardop om lachen O:).
Laatst bijgewerkt door vimer op 01-12-15 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:38

Ik ben heel benieuwd wat de amazone te vertellen heeft over dit voorval.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:39

Vjestagirl schreef:
Ik ben heel benieuwd wat de amazone te vertellen heeft over dit voorval.

Exact

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:39

Waarschijnlijk opgebouwde frustratie nav onmoetingen met eerdere mountainbikers, dus nu de spreekwoordelijke druppel.

Bovendien horen we hier maar 1 kant van het verhaal. De heren kunnen wel beweren dat ze netjes aan de kant zijn gegaan, maar misschien is juist het tegendeel waar.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:40

Ragdollcat schreef:
Fietsten ze op het ruiterpad? Als dat het geval is.........dan kan ik het ergens begrijpen, maar steeds slaan met de zweep kan gewoon niet.

Want de omgeving, ruimte is voor iedereen en iedereen mag en kan er gaan recreeren.

Echt? Op iemand inslaan met een zweep?

Ik ben benieuwd naar de andere kant van dit verhaal, maar iemand slaan met een zweep vind ik echt not done. :\

Edit: volgens mij heb je je post aangepast. :P
Laatst bijgewerkt door Niwla op 01-12-15 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Ligt een beetje aan de context. Als ze nou elke week dezelfde tegenkomt op een punt waar mountainbikers niet mogen komen... tsja.

Anoniem

Best erg, maar ook ik moest even grinniken; weer eens wat anders, dan het weerloze vrouwen verhaal, wat je over het algemeen te horen krijgt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:41

Pfffff, ik zeg toch dat ik het niet vind kunnen. Niwla@

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:41

Ik ben ook benieuwd wat de amazone te vertellen heeft.
Ik moet zeggen sommige mountainbiker zijn ook erg irritant.
Wie weet heeft ze vaker troubles gehad met mountainbikers en vond ze het nu genoeg.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:42

Tja wat is aan de kant gaan?? Je kunt idd niet door een paard heen fietsen en misschien ging het maar net goed. Ik kwam ook weleens mountainbikers tegen op het ruiterpad die zich misdroegen en ik kan me voorstellen dat iemand zich aso heeft gedragen, zowel de ruiter als de fietser maar dit kwam vast niet doordat de fietsers netjes passeerde.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:44

Voor hetzelfde geld raakte de amazone de fietser enkel aan met de zweep en is het door de mountainbiker overdreven. Ik heb ook wel eens iemand "per ongeluk" met de zweep aangeraakt. Zodra iemand mij voorbij wilt steek ik mijn zweep uit. Ruim op tijd overigens. Als je er dan tegenaan rijd zit je gewoon te dicht op me. Vaak zat gehad met wielrenners op de weg of auto's...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:45

Ik ben ook benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
Ik heb zo'n vermoeden dat die mountainbikers ook niet heel vriendelijk zijn geweest. Je gaat geen mensen een mep verkopen met de zweep als diegene netjes zegt 'ik ben het er niet mee eens, fijne middag nog'.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:46

Dat sommige dit goed vinden :wow:
Slaan doe je (in dit geval) niet. Zo simpel is dat.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:47

Ik snap de frustratie, maar dit gaat echt te ver hoor :n vind het hooguit kinderachtig om zo met elkaar om te gaan, we zijn toch geen kinderen van 10 meer of wel soms :o

Maar ik ken de andere kant van het verhaal natuurlijk niet, je gaat natuurlijk niet zomaar door het lint... Maar goedkeuren? No way

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:48

Ik heb laatst ook een moutainbiker mishandeld.Ik ga netjes aan de kant staan met mijn honden naast me,één hond gaat voor me zitten en hij rijd zo over zijn staart heen.Ik had een flexlijn in mijn hand en heb die op zijn rug gegooid(eigenlijk gooide ik uit toeval raak).Hij stopte en wilde beginnen te roepen alleen begon opdat moment mijn grote reu tegen hem te blaffen hij kon ineens heel hard fietsen.

Ook tijdens het wandelen met de paarden was er een mountainbiker die rondjes rond ons ging fietsen en de pas af sneed voor ons ging remmen en zo.Even later deed hij het wat verder op bij een meisje met een fjord,waarop de fjord volop uithaalt en hem van zijn fiets trapt.Zelf mankeerde hij niks,maar van zijn fiets was niet veel meer heel.Wij hebben gedaan of we niks gezien hebben.
Mountainbikers,niet allemaal ,maar een grootdeel is toch een pest.Dus ik kan me haar frustratie's voorstellen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:49

beatje schreef:
Ik heb laatst ook een moutainbiker mishandeld.Ik ga netjes aan de kant staan met mijn honden naast me,één hond gaat voor me zitten en hij rijd zo over zijn staart heen.Ik had een flexlijn in mijn hand en heb die op zijn rug gegooid(eigenlijk gooide ik uit toeval raak).Hij stopte en wilde beginnen te roepen alleen begon opdat moment mijn grote reu tegen hem te blaffen hij kon ineens heel hard fietsen.

Ook tijdens het wandelen met de paarden was er een mountainbiker die rondjes rond ons ging fietsen en de pas af sneed voor ons ging remmen en zo.Even later deed hij het wat verder op bij een meisje met een fjord,waarop de fjord volop uithaalt en hem van zijn fiets trapt.Zelf mankeerde hij niks,maar van zijn fiets was niet veel meer heel.Wij hebben gedaan of we niks gezien hebben.
Mountainbikers,niet allemaal ,maar een grootdeel is toch een pest.Dus ik kan me haar frustratie's voorstellen.

haha, karma is a ..... 8-)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:57

vimer schreef:
ik moest hier toch wel even hardop om lachen O:).

Ja echt grappig als iemand mishandeld word. Die vrouw is niet goed in d'r bovenkamer. Dit hoort op geen enkele manier goed te worden gepraat.

Bewijs van hoe hypocriet bokt is. Als het omgekeerd was, zijn alle mountainbikers vuile honden. En nu zijn er mensen die durven die vrouw begrijpen?? Ik schaam mij wederom dat ik een 'paardenmens' ben.

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:01

moest de titel een paar keer opnieuw lezen :') ik had eerder gedacht: mountainbiker mishandelt amazone

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:01

Ragdollcat schreef:

Hier mag er gewoon op gewandeld en gefietst worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:03

Die amazone zal wel helemaal gaar zijn geweest, en dit is waarschijnlijk een zoveelste voorval geweest in een hele opsomming met voorvallen met mountainbikers.
In groepen zijn ze vaak ook aso en niet bereid om rekening te houden met anderen. De wereld is dan van hen. Met tweeen of alleen zijn ze stukken redelijker.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:04

Hihi die man is bang geweest zit je daar op zo een fietsje wordt je achtervolgd door een groot paard