Meerdere paarden verwond in Overijssel en Drenthe

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Meerdere paarden verwond in Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 23:59

http://www.rtvdrenthe.nl


Afbeelding

De reeks aan paardenmishandelingen in Noord-Nederland lijkt niet te stoppen. Gistermiddag zijn opnieuw twee paarden mishandeld. Dit keer bij een boerderij in het Overijsselse Nieuwleusen, vlak bij Meppel.

Een van de paarden heeft een inwendige wond aan haar geslachtsdeel. Het andere had verwondingen aan een been. Een dierenarts heeft de paarden onderzocht en behandeld aan hun verwondingen.

Ook in Drenthe zijn de afgelopen tijd meerdere paarden mishandeld, in onder meer Zwartemeer en Eext. De dieren worden steeds met scherpe voorwerpen bewerkt rond de geslachtsdelen.

De politie liet half april weten dat het onderzoek naar de paardenmishandelingen in het Noorden nog vastzit en dat ze nog geen dader op het spoor zijn. De politie is daarom nog steeds op zoek naar tips, ook na de melding van gisteren in Nieuwleusen. In de buurt waar de mishandeling plaatsvond zou een grijze Mercedes zijn gezien. De politie wil graag weten wie de bestuurder van die personenauto is.

De eigenaresse van de merries meldt via Facebook: "Voor iedereen om te weten en te delen. Vanavond is gebleken dat mijn twee merries zijn mishandeld in onze wei aan de Westerveen in Nieuwleusen. Het is waarschijnlijk rond half 6 gebeurd. Ik heb de paarden om 18:00 uur binnen gezet en de wonden waren toen nog vers en bloedend. Volgens twee jongens, die aan het werk waren schuin tegenover onze wei, heeft er rond kwart over 5 een zilvergrijze Mercedes bij ons aan de weg stilgestaan. Het is onvoorstelbaar dat iemand dit doet en hier plezier aan beleeft"

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Meerdere paarden verwond in Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:02

Da's best vlakbij hier. Als ik die man (of vrouw) toch eens betrap... _-:(

Ilse_123

Berichten: 3792
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:04

Niet dat ik niet vind dat de politie niet goed bezig is... maar toch, er zijn zoveel gevallen, en er is gewoon nog niemand opgepakt of ook maar verdacht. Zijn deze mensen dan zo 'goed' in het ontwijken van de politie of is het beleid gewoon nog niet goed?

btw... een grijze mercedes is een beetje een vage beschrijving, ze hadden op zn minst nog kunnen zeggen of het ging om een stationwagen, een busje of een sedan ofzo. Als iemand zo goed heeft gekeken dat ze weten dat het een mercedes is dan weten ze dat ook wel.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:07

Ilse_123 schreef:
Niet dat ik niet vind dat de politie niet goed bezig is... maar toch, er zijn zoveel gevallen, en er is gewoon nog niemand opgepakt of ook maar verdacht. Zijn deze mensen dan zo 'goed' in het ontwijken van de politie of is het beleid gewoon nog niet goed?

btw... een grijze mercedes is een beetje een vage beschrijving, ze hadden op zn minst nog kunnen zeggen of het ging om een stationwagen, een busje of een sedan ofzo. Als iemand zo goed heeft gekeken dat ze weten dat het een mercedes is dan weten ze dat ook wel.


Eens.

Ik rij overigens ook in een grijze Mercedes :')

Ilse_123

Berichten: 3792
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:08

Thesserd schreef:
Ilse_123 schreef:
Niet dat ik niet vind dat de politie niet goed bezig is... maar toch, er zijn zoveel gevallen, en er is gewoon nog niemand opgepakt of ook maar verdacht. Zijn deze mensen dan zo 'goed' in het ontwijken van de politie of is het beleid gewoon nog niet goed?

btw... een grijze mercedes is een beetje een vage beschrijving, ze hadden op zn minst nog kunnen zeggen of het ging om een stationwagen, een busje of een sedan ofzo. Als iemand zo goed heeft gekeken dat ze weten dat het een mercedes is dan weten ze dat ook wel.


Eens.

Ik rij overigens ook in een grijze Mercedes :')


VERDACHT!

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Re: Meerdere paarden verwond in Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:43


Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 06:59

Ilse_123 schreef:
Niet dat ik niet vind dat de politie niet goed bezig is... maar toch, er zijn zoveel gevallen, en er is gewoon nog niemand opgepakt of ook maar verdacht. Zijn deze mensen dan zo 'goed' in het ontwijken van de politie of is het beleid gewoon nog niet goed?

btw... een grijze mercedes is een beetje een vage beschrijving, ze hadden op zn minst nog kunnen zeggen of het ging om een stationwagen, een busje of een sedan ofzo. Als iemand zo goed heeft gekeken dat ze weten dat het een mercedes is dan weten ze dat ook wel.

is het ook niet zo dat negen van de tien mishandelingen plaatsvinden in de nacht of iig op tijden dat er zo min mogelijk getuigen zijn?

Hopen dat de paarden snel weer oké zijn.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Meerdere paarden verwond in Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:06

Word er daar niet zoals hier in n-h bergen e.o een burgerwacht gehouden? Wij rijden met een aantal paarden eigenaren rond in auto,s langs alle paarden weides om te controleren.

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:30

NathalietjeB schreef:
Word er daar niet zoals hier in n-h bergen e.o een burgerwacht gehouden? Wij rijden met een aantal paarden eigenaren rond in auto,s langs alle paarden weides om te controleren.

Nee, er word hier (Nieuwleusen) geen burgerwacht gehouden. Is ook pas de eerste keer dat er zoiets in de buurt gebeurt.

Gelukkig las ik net (fb eigenaresse) dat het met de paarden (Nieuwleusen) nu wel goed gaat :j

Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:35

NathalietjeB schreef:
Word er daar niet zoals hier in n-h bergen e.o een burgerwacht gehouden? Wij rijden met een aantal paarden eigenaren rond in auto,s langs alle paarden weides om te controleren.


Goed dat dat bij jullie gebeurd!
Maar het is natuurlijk van de zotte dat het nodig is... Als jullie de dader toevallig in actie zien mag je zo goed als niks doen.
Het politie optreden in deze zaken is wat mij betreft zeer matig te noemen. Moet je eens zien hoe ze optreden bij voetbalwedstrijden. Maar mishandelde paarden....

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Meerdere paarden verwond in Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:43

Palmera t is ook van de zotte dat t nodig is toch? Bedoel t gebeurt momenteel weer overal, maar ook over dag en dat maakt t zo idioot en ook ergens eng.
Want de dader/s lijken gewoon te kicken op de adrenaline, door steeds vroeger op de dag toe te slaan alsof ze gepakt/gezien willen worden.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Meerdere paarden verwond in Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:46

Jemig is dit nog steeds bezig! Durf me paard snachts net buiten te zetten zo. Stel gekken lopen er rond

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:18

Onvoorstelbaar dat dit al zo lang aan de gang is. Hoe kan dat dat moeten hele gewiekste gasten zijn, want heel paarden minnend Nederland is toch alert. En het gaat maar door. Die van ons staan binnen snachts maar je zou als ze 24/7 buiten staan toch haast een camera op hangen. De gedachte dat mensen erop uit zijn om een dier te verwonden vind ik beangstigend. Dit moet een gestoorde geest zijn, of erger nog meerdere gestoorde geesten want dit kun je toch haast niet in je eentje doen. En dat al zo lang kunnen doen zonder gesnapt te worden. Hoop zo dat er een doorbraak komt. Kan toch niet anders of dat moet toch vroeg of laat gebeuren??!

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Re: Meerdere paarden verwond in Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:23

Wat is het nu dichtbij zeg ga toch maar beter opletten denk ik.Die man
/vrouw(en) moeten gepakt worden

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:32

Palmera schreef:
NathalietjeB schreef:
Word er daar niet zoals hier in n-h bergen e.o een burgerwacht gehouden? Wij rijden met een aantal paarden eigenaren rond in auto,s langs alle paarden weides om te controleren.


Goed dat dat bij jullie gebeurd!
Maar het is natuurlijk van de zotte dat het nodig is... Als jullie de dader toevallig in actie zien mag je zo goed als niks doen.
Het politie optreden in deze zaken is wat mij betreft zeer matig te noemen. Moet je eens zien hoe ze optreden bij voetbalwedstrijden. Maar mishandelde paarden....

Nou daar heb ik maling aan.. geen idee waarom deze vrouw of man zo is toegetakeld.. echt geen idee

Blue_flower
Berichten: 1950
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Meerdere paarden verwond in Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:35

Ik ben erg benieuwd naar wat voor Mercedes.

BigOne
Berichten: 38697
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Meerdere paarden verwond in Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:04

Iedereen op bokt heeft het over de mishandelingen maar een mens die niets met paarden heeft kijkt echt niet alert naar mensen die bij paarden staan. Daarom zou een oproep van de politie goed zijn om vooral niet paardenmensen hier op te attenderen. Inmiddels gaat het zover dat het mij niet meer uitmaakt indien mensen die nergens iets mee te maken hebben een bezoekje nav een melding krijgen, als er maar opgelet word, juist door alle en niet alleen paardenmensen.