Paard ingeslapen na trailer ongeluk op Duitse A30

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paard ingeslapen na trailer ongeluk op Duitse A30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 15:37

stegen.net
Ongeval

Een 69-jarige Nederlander kreeg vrijdagavond op de Duitse A30 bij Salzbergen een ongeluk. Daarbij sloeg de paardentrailer achter zijn auto over de kop. Het paard in de trailer moest na het ongeluk ingeslapen worden.

De man reed rond 20.50 in de richting van de Nederlandse grens en maakte een inschattingsfout toen hij een ander voertuig wilde inhalen. Daarbij raakte hij de auto van een 20-jarige bestuurder.

Lees het volledige bericht op de site van Stegen.net.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Paard ingeslapen na trailer ongeluk op Duitse A30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:38

Heftig! :oo

Arm paard...en arme eigenaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 16:51

Ik probeer normaal niet te oordelen over nieuwsberichten, maar inhalen met een paardentrailer? :(

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:19

In Duitsland mag je met een gekeurde aanhanger 100km/h. En heuvel op in Duitsland kom je wel eens vrachtwagens/combinaties tegen die maar 70km/h gaan.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:25

Geloof het of niet.. Iker laatst ingehaald door een twee paard trailer.. Terwijl ik 120 reed.. En ja hij was compleet afgeladen (2 grote paarden)
Ik heb de bestuurster even naar het hoofd gewezen toen ze chagrijnig inhaalde.. (ik reed niet door)

Ik bedoel er mee te zeggen dat er veelal veel te hard gereden word met paard(en) op trailer.
In dld mag je Voor zover ik weet 90
Je moet je trailer daarvoor eerst tüf laten keuren met bepaalde banden eronder..(elke 2 jaar weer)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:28

Ohhh kriebels.. Ik heb deze week voor het eerst verre afstand met de trailer gedaan, 4u over 260km maar ik durfde echt niet voorbij die 90 en denk dat ik vaak 80 heb gereden achter een of andere vrachtwagen. Brrrr

Hier in België mag je ook maar 90 inderdaad.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:38

paddraigh schreef:
Geloof het of niet.. Iker laatst ingehaald door een twee paard trailer.. Terwijl ik 120 reed.. En ja hij was compleet afgeladen (2 grote paarden)
Ik heb de bestuurster even naar het hoofd gewezen toen ze chagrijnig inhaalde.. (ik reed niet door)

Ik bedoel er mee te zeggen dat er veelal veel te hard gereden word met paard(en) op trailer.
Je moet je trailer daarvoor eerst tüf laten keuren met bepaalde banden eronder..(elke 2 jaar weer)

In Duitsland mag je 80km/u tenzij gekeurd voor 100km/u :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:43

Relaxed schreef:
Ik probeer normaal niet te oordelen over nieuwsberichten, maar inhalen met een paardentrailer? :(

Ik haal ook wel in met mijn trailer als er mensen zijn die niet doorrijden. Je probeert toch met het verkeer meer te rijden en als je dat niet doet is de kans op ongelukken alleen maar groter. Daarbij vind ik het voor de paarden niet fijn als vrachtwagens ze inhalen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:16

Wat ontzettend naar om zo je paard te moeten verliezen...

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:42

Nou zeg wat een vreselijk heftigs iets, veel sterkte aan de eigenaar. Y;(

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:11

Alles moet tegenwoordig zo snel. Even gas loslaten lijkt wel iets wat we absoluut willen vermijden. Natuurlijk rijdt niemand bewust een ongeluk in, maar zo vaak ligt de schuld gewoon bij ons. Ergens nog snel tussen willen ritsen, gefrustreerd raken omdat iemand 5km/uur trager rijdt dan we eigenlijk zouden willen, etc. Het kost iedere dag weer levens.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:21

Siesjuh schreef:
paddraigh schreef:

Okay.
mijn trailer mocht met speciale(andere) banden tot 90 geen 100.
Uiteraard eerst tuf gekeurd..
Elke 2 jaar opnieuw keuren..

Ik ga overigens nooit harder dan 80 met paarden erin
Dus voor mij onbelangrijk verder :)
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 22-04-19 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:25

Katja schreef:
Relaxed schreef:

Ik haal ook wel in met mijn trailer als er mensen zijn die niet doorrijden. Je probeert toch met het verkeer meer te rijden en als je dat niet doet is de kans op ongelukken alleen maar groter. Daarbij vind ik het voor de paarden niet fijn als vrachtwagens ze inhalen.

Dat dus. Ook met 3 baans rijd ik vaak op de middelste. Of achter een traktor haal ik ook rustig in

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:57

paddraigh schreef:
Siesjuh schreef:

Okay.
mijn trailer mocht met speciale(andere) banden tot 90 geen 100.
Uiteraard eerst tuf gekeurd..
Elke 2 jaar opnieuw keuren..

Ik ga overigens nooit harder dan 80 met paarden erin
Dus voor mij onbelangrijk verder :)

Het ligt aan je combinatie hoe hard je mag. De mijne is ook op 100 gekeurd. Maar ik mag het nu niet meer rijden omdat mijn banden te oud zijn. Er hoeven dus geen speciale banden op maar een bepaald soort schokbrekers, en je banden mogen niet ouder zijn dan zo uit mijn hoofd 8 jaar. (kan ook nog 6 jaar zijn, ik mag al even niet meer zo hard rijden. Maar aangezien ik bijna nooit met de trailer rijd en deze altijd onder dak staat zijn mijn banden nog als nieuw). En keuren is voor elk voertuig elke 2 jaar, zowel auto als aanhangers.
Maar een Nederlander met NL voertuig en trailer mag sowieso alleen maar 80. Die combinaties zijn niet geTUV't voor die hogere snelheid.

Leeg wil ik ook nog wel eens wat te hard rijden, maar geladen pik ik de eerste de beste vrachtauto en ga lekker in de ontspannen haak maar aan stand.
Maar je ziet het veel, caravans trailers die je met een gang inhalen dat ik denk van, aaaaiiii als dat paard even raar doet hebben ze echt een probleem. Of als er een vieze zijwind staat.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:48

Erg verdrietig nieuws...

Ik rijd ook niet hard, maar haal bij uitzondering echt wel eens iemand in. Vooral slingerende caravans of busjes die het gas van 70 tot 100 laten fluctueren. Daar rijd ik niet graag achter, dan haal ik liever even in.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:46

wij vanmorgen, reed een auto met een paardentrailer haalde ons links in ,