Bij een brand op Gestüt Erlenhof van de familie Rothenberger in Bad Homburg zijn meerdere paarden omgekomen. Ook zijn verschillende paarden het bos ingevlucht. Twee mensen liepen rookvergiftiging op. De schade is enorm meldt de Duitse website Hessenschau. De Rothenbergers zijn zelf op concours in Lier.
Volgens een woordvoerder van de politie brak vanmorgen om 6.15 uur de brand uit, het vuur was in de rijhal ontstaan. Verschillende paarden stierven in de vlammen. Twee mensen die probeerden de paarden te redden, liepen vergiftigingsverschijnselen op.
Inmiddels is bekend geworden dat er vier paarden zijn omgekomen bij de brand op Gestüt Erlenhof in Bad Homburg. De eigenaren hebben laten weten dat zij het grootste deel van hun levenswerk zijn kwijtgeraakt. De schade loopt in de miljoenen. Olympiade-paard Cosmo kon worden gered.
In totaal waren er volgens een familielid ongeveer 35 paarden in de schuur, ze proberen nog steeds een overzicht te krijgen. De meeste dieren konden door medewerkers worden gered en in de paddocks worden gezet. Drie paarden werden met verwondingen naar een dierenkliniek gebracht. Een paard werd 's ochtends gezien in het nabijgelegen Friedrichsdorf.
Mark Krause, een zwager van dressuurruiter Sven Rothenberger, was er kort na het uitbreken van de brand in de ochtend. "Voor mij is het het ergste wat ik ooit heb gezien in mijn leven," zei hij. "Dit is een ongelooflijk slechte situatie." De dressuurruiters Sven en Semmieke Rothenberger waren op het moment van de brand in België.
Jeetje... wat verschrikkelijk. Ga je op CC en heb je gewoon ‘niks’ meer om nog naar terug te komen... veel sterkte aan alle getroffene!
Getup
Geplaatst: 28-02-19 12:02
Verschrikkelijk! Of je er nu wel of niet zelf bij bent,je kunt het niet tegenhouden. Maar het feit,dat je ook nog eens weg bent,maakt het volgens mij nog erger.
Edit: lees,dat Sönke en Sanneke thuis waren,en laatstgenoemde in t zh ligt met rookvergiftiging.
Vier paarden overleden, eentje nog vermist in het bos. Klein aantal paarden voor een brand van deze omvang, er hebben er zich gelukkig veel in veiligheid kunnen brengen.
khirshanta
Geplaatst: 28-02-19 12:28
Oh wat verschrikkelijk... die arme paarden, en hun eigenaren. De materiële schade is al heel erg, maar dat blijft 'maar materiaal'.
Hopelijk vinden ze het vermiste paard snel en in goede gezondheid.
Overigens; hulde aan degenen die de andere paarden hebben kunnen redden!