Nederlands dressuurteam derde in Nations Cup Denemarken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Nederlands dressuurteam derde in Nations Cup Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 19:23

knhs
Dressuur

Afbeelding
Emmelie Scholtens en Apache. Foto door aniek1985

Het Nederlandse dressuurteam is in de FEI Nations Cup in Denemarken op de derde plaats geëindigd achter Zweden en Denemarken. Emmelie Scholtens en de hengst Apache deden het uitstekend met een tweede plaats in de Grand Prix en de derde plaats in de Grand Prix Special. “Mijn drie amazones hebben goed gepresteerd en in de Special zelfs nog beter dan in de Grand Prix, dus ik ben tevreden”, vertelt bondscoach Rien van der Schaft.

Anders dan in de Nations Cup vorige week in Frankrijk reden alle deelnemers dit keer de Grand Prix en de Grand Prix Special en werden de percentages van de drie beste combinaties per land opgeteld voor het landenklassement. Nederland had na het uitvallen van Madeleine Witte-Vrees, wiens paard Wynton niet fit was tijdens de veterinaire keuring voorafgaand aan de wedstrijd, geen eventueel streepresultaat en moest alle resultaten van Emmelie Scholtens, Danielle Heijkoop en Thamar Zweistra meetellen.

“Jammer dat we door het uitvallen van Wynton geen streepresultaat hadden”, begint Van der Schaft. “Dat werkt niet in je voordeel. Door de bank genomen ben ik tevreden. Mijn drie amazones hebben goed gepresteerd en in de Special zelfs nog beter dan in de Grand Prix. Emmelie Scholtens en Apache reden twee hele goede proeven.”

In het Scandinavische dressuurgeweld gaf Emmelie Scholtens het beste partij met een tweede plaats in de Grand Prix en de derde plaats in de Special met uitstekende percentages boven de 73 procent met haar expressieve hengst Apache.
Danielle Heijkoop verbeterde het resultaat van de Grand Prix, waarin haar paard Bardari een keer schrok van de drukte om de ring, in de Special met ruim drie procent.
Thamar Zweistra en haar hengst Hexagon’s Double Dutch zorgen voor het tweede Nederlandse resultaat in de Grand Prix en het derde in de Special.

De volgende FEI Nations Cup dressuur is tijdens het CHIO Rotterdam van 21 tot en met 24 juni, dat tevens een observatiewedstrijd is voor de Nederlandse combinaties met het oog op de Wereldruiterspelen in september in Tryon (USA).

Uitslag FEI Nations Cup CDIO4* Uggerhalne (Denemarken)
1. Zweden, 432.418
2. Denemarken, 429.033
3. Nederland, 424.377
Emmelie Scholtens (Gorinchem), Apache (v.UB 40), 73.870 + 74.681
Danielle Heijkoop (Rotterdam), Badari (v.Gribaldi), 67.522 + 70.723
Thamar Zweistra (Schore), Hexagon’s Double Dutch (v.Johnson), 68.283 + 69.234
4. Finland, 405.134

Klik hier voor de volledige uitslag.