Paard dood en automobilist zwaargewond na botsing met trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paard dood en automobilist zwaargewond na botsing met trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 22:32

OmroepBrabant
Algemeen
Ingezonden door meerdere bokkers

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

Op een spoorwegovergang in Boxtel is een losgeschoten paardentrailer donderdagavond door een trein geraakt. De bestuurder van de auto is daarbij zwaargewond geraakt. Een van de twee paarden in de trailer is overleden. De verwondingen van de man waren zo ernstig dat een traumahelikopter werd opgeroepen.

De auto met de paardentrailer stak over op een spoorwegovergang bij de Boxtelse wijk Tongeren. De paardentrailer schoot plots los midden op de spoorwegovergang. De bestuurder stapte uit de auto en probeerde de paarden uit de trailer te krijgen, maar op dat moment werd de trailer door een trein geraakt.

De man raakte zwaargewond. Een van de twee paarden is ter plaatse overleden. Het andere paard is ongedeerd gebleven omdat dat paard tijdig uit de trailer wist te vluchten.

Geen treinverkeer meer
Door de botsing rijden er de rest van de avond en nacht geen treinen meer op het traject. De trein die de trailer raakte is met een wiel van het spoor geraakt. Het gaat daarom even duren om de trein weg te krijgen. Ongeveer 300 reizigers die in die trein zaten zijn rond kwart voor acht uit de trein gehaald en in een andere trein gezet. De NS hoopt dat de treinen op het spoor morgen weer rijden.

Eerder meldde de NS dat het spoor tot zeker kwart voor elf 's avonds dicht zou zijn.

Coco4life

Re: Paard dood en automobilist zwaargewond na botsing met trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:35

Sterkte naar de eigenaren van het paard, en de personen die de zwaargewonde lief hebben. Ik hoop dat hij er snel bovenop komt Y;(

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:36

Jeetje, wat een nachtmerrie! Veel sterkte voor de betrokkenen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:40

Wat een afschuwelijk ongeluk...

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:42

Oh vreselijk zeg ;(

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:46

Vreselijk.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:47

Zo heftig! Wat een trauma.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:48

Oh bah wat een naar iets.
Hoop dat Henk er bovenop komt.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:52

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:53

Ik hoor net bij 112vandaag dat er zelfs een trauma helikopter voor de man is opgeroepen. Vreselijk dit, ik duim dat deze beste man er goed bovenop komt!

Alleen maar verliezers. Heel veel sterkte voor een ieder die hier mee te maken heeft.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:55

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:14

Wat een vreselijk ongeluk. Las het al op Omroep Brabant. De beste man heeft het geprobeerd, ik hoop zo dat hij het mag overleven. Wat verdrietig voor het andere paard...

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:19

Pfff wat heftig dit.. Je paard eruit willen halen terwijl de trein nadert, wat een nachtmerrie. Hopelijk komt de eigenaar er boven op zowel fysiek en daarna mentaal.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:21

Wat een verschrikkelijk ongeluk. Trailer losgekomen van de auto :? -O- wow hoe kan dat in hemelsnaam gebeuren!?
Ontzettend triest dit, sterkte voor alle betrokkenen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:36

xDenies schreef:
Ik hoor net bij 112vandaag dat er zelfs een trauma helikopter voor de man is opgeroepen. Vreselijk dit, ik duim dat deze beste man er goed bovenop komt!

Alleen maar verliezers. Heel veel sterkte voor een ieder die hier mee te maken heeft.

Dat van de heli staat ook in het artikel.
Maar waar komt de naam Henk die hier genoemd wordt vandaan.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:52

Verschrikkelijk, heel veel sterkte gewenst voor alle betrokkenen.

@paars Trailer kan los komen als deze niet goed gekoppeld is bijvoorbeeld. Dan zit t pijltje niet in t groene vlak. Altijd een keer hard optrekken en hard remmen voor vertrek. Het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben, dat er iets stuk is gegaan tijdens de rit. Hoe dan ook het is verschrikkelijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:57

Ik heb gehoord van een kennis van deze meneer, dat hij al 49 jaar deze route met zijn paarden in de trailer reed. Het is dus zeker geen onervaren trailerrijder.
Ik hoop oprecht dat het goedkomt met hem...

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 00:06

onpaard schreef:

@paars Trailer kan los komen als deze niet goed gekoppeld is bijvoorbeeld. Dan zit t pijltje niet in t groene vlak. Altijd een keer hard optrekken en hard remmen voor vertrek. Het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben, dat er iets stuk is gegaan tijdens de rit. Hoe dan ook het is verschrikkelijk.

Zodra je hebt aangekoppeld altijd weer op het neuswiel omhoog draaien. Komt de auto mee omhoog dan zit de koppeling goed om de kogel.

De overwegen liggen daar in een bolling. Op het moment dat de auto omlaag knikt ten opzichte van de aanhanger komt aanhanger los als die niet goed zit aangekoppeld. Idem dito bij een uitrit of drempel.

Het groene pijltje zegt bij veel paardentrailers helemaal niets! De meesten worden nauwelijks gebruikt en kan als gevolg van roest of corrosie een verkeerd beeld worden getoond.

Aankoppelen en opdraaien is de enige 100% betrouwbare controle.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 00:09

Zo iets kan gebeuren, een soort 'perfect storm', waar alles samen komt en een heel dramatische afloop heeft. Voor hetzelfde geld gebeurt het op je oprit, dat ie los komt en kom je met de schrik vrij.

Heel heel verdrietig. Ben er echt naar van, zeg. Verschrikkelijk.
Hoop dat de man er weer boven op komt, fysiek en mentaal.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 00:17

Allergrootste nachtmerrie dat je trailer loskomt van de auto

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 00:27

onpaard schreef:

Ik mag toch hopen dat je dat doet voor de paarden er in staan.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 00:49

Dreamboy schreef:
onpaard schreef:

Dat je dat je serieus afvraagt. Denk niet dat ze dan de volgende keer nog de trailer oplopen. Ik haal de trailer altijd uit de schuur voordat ik ga laden.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 01:03

Floortje_NL schreef:
Aankoppelen en opdraaien is de enige 100% betrouwbare controle.

Dat doe ik ook regelmatig. Voortaan maar altijd doen. Dit wil niemand meemaken.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 01:07

onpaard schreef:
Dreamboy schreef:

Dat je dat je serieus afvraagt. Denk niet dat ze dan de volgende keer nog de trailer oplopen. Ik haal de trailer altijd uit de schuur voordat ik ga laden.[/quote]

Ik vraag me dat niet serieus af maar was even aan het beelddenken.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 01:58

Wat een vreselijk ongeval.

Wat Floortje_NL zegt klopt.Als de trailer niet goed aangekoppeld is of het pinnetje van de dissel dat tegen de trekhaak klemt,versleten is dan schiet de trailer los op het moment dat de auto naar beneden gaat bij een bolling of drempel.

Jaren geleden heb ik het zelf zien gebeuren bij de vader van een lid van de ponyclub waar ik zelf achter reed naar training.

Op het moment dat zijn auto van de verkeersdrempel rijd,schiet de trailer los,bolt verder en knalt achterop een geparkeerde wagen met 2 D-pony's erop.

In België wordt dit jaarlijks getest op de keuring.Ik weet niet hoe dat in Nederland zit.
Later bleek dat die vader zijn trailer al lang niet meer gekeurd was.