België: drie pony's overleden bij aanrijding op de E40

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

België: drie pony's overleden bij aanrijding op de E40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 09:50

http://www.de morgen.be
Ingezonden door papagroom

De E40 richting Oostende is vannacht een tijdlang afgesloten geweest door loslopende pony's. Drie dieren werden aangereden en overleefden de klap niet, zegt de Oost-Vlaamse wegpolitie. Intussen kan het verkeer weer door.

Het incident gebeurde iets over half één 's nachts tussen Aalst en Erpe-Mere, net voor de afrit Erpe-Mere. Zeven pony's liepen op de E40, drie dieren werden aangereden en overleefden de klap niet. Omwille van de gevaarlijke situatie besloot de Oost-Vlaamse wegpolitie om de snelweg tijdelijk af te sluiten. De vier resterende dieren werden naar de carpoolparking van Erpe-Mere gedreven. Na ongeveer een half uur werden twee van de drie rijstroken opnieuw geopend.

Er raakte niemand gewond, één voertuig is wel beschadigd. De brandweer van Aalst en de federale wegpolitie kwamen ter plaatse. Er wordt uitgezocht van wie de dieren zijn.

Laibadji

Re: België: drie pony's overleden bij aanrijding op de E40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:54

Ohhhh brrr dat is niet zo ver van bij mij.... Zo erg! Laatste tijd zijn er meldingen in die buurt van paarden die 's nachts losgelaten worden door vreemden.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:03

Oh my god ze vermoeden dat de pony's van een vrachtwagen gevallen zijn en dat de chauffeur niks vermoed heeft! In godsnaam wie verliest er nu 7 pony's al rijdend??? Onbegrijpelijk!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:05

Van hln.be
Vrachtwagen verliest zeven pony's op E40

© Koen Moreau.

Het verkeer op de E40 richting Oostende werd vannacht iets na half één korte tijd volledig stilgelegd nadat vlak voor de afrit Erpe-Mere zeven pony's op de snelweg terecht kwamen. "We vermoeden dat die dieren uit een vrachtwagen gevallen zijn en dat de chauffeur dat niet gemerkt heeft", klinkt het bij de wegpolitie.

De dieren veroorzaakten flink wat chaos en een wagen liep lichte schade op bij een aanrijding. "Drie dieren werden aangereden en twee overleefden dat niet. Het derde dier bleek gewond en werd na een kalmerende injectie weggebracht." Vier andere pony's bleven ongedeerd. Zij werden te voet van de autosnelweg naar een weide geleid om tot rust te komen.

© Koen Moreau.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:15

Van de vrachtwagen gevallen........hoe is het mogelijk??

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:17

Nu ja naar dat ongedeerd ben ik ook al benieuwd want als je van een vrachtwagen "valt" aan 80/90km/u ....

Schijnt van iemand die heeft geholpen met de overige pony's van de weg halen dat er getuigen waren die zeiden dat de chauffeur even zou gestopt zijn en terug doorgereden en dat de pony's niet gechipt waren.
Nu dat is maar een "roddel" tot het bevestigd wordt neemt niet weg dat dit zeer triest is voor die pony's ;(

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:00

RaafSmits schreef:
Van de vrachtwagen gevallen........hoe is het mogelijk??

Nou dat kan blijkbaar wel eens gebeuren ik meen dat dit jaar nog een paard van zangersheide uit een rijdende vracht wagen is gevallen.
Blijkt toch te kunnen gebeuren.

Ik ga verder niet speculeren wat er is gebeurt maar wens alle betrokken sterke.
wat een naar bericht.

Edit: bericht van dat ander incident opgezocht.
[VN] Paard valt uit vrachtwagen op snelweg

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:19

Brrrr arme beestjes ;(
Als ze daadwerkelijk uit de vrachtwagen gevallen zijn en niet gechipt...moet niet vragen om wat voor '' transport '' dit dan weer gaat.... :x

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:28

Idd ik had ook gelezen van de vrachtwagen.
Alleen stond daar dat er 2 pony's dood zijn en de 3e gewond en dat die kalmeringsmiddelen gekregen heeft.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:55

Wat een horrorverhaal. Vond de foto's op nos.nl ook heel naar, arme pony's.
Ik vraag me wel af wat nou de ware toedracht is, je merkt het toch wel als je wagen 7 pony's lichter is.