Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninette schreef:Kwam deze vandaag op facebook tegen...jammer dat er geen foto van de man is gemaakt....
https://www.facebook.com/esmeralda.kok/ ... 07?fref=nf
flappie28 schreef:Misschien dat het nu echt eens tijd word om te stoppen er aandacht aan te geven op internet. Wat voegt het toe verder, behalve dat misschien "de beul" het leest en er op kickt om weer extra aandacht te krijgen of andere op ideeën te brengen en dat andere paardeneigenaren er weer extra angst door krijgen? Er is toch weinig tegen te doen om hem/haar te weren en iedereen zal wel extra op letten nu door het hele land lijkt me.
flappie28 schreef:Misschien dat het nu echt eens tijd word om te stoppen er aandacht aan te geven op internet. Wat voegt het toe verder, behalve dat misschien "de beul" het leest en er op kickt om weer extra aandacht te krijgen of andere op ideeën te brengen en dat andere paardeneigenaren er weer extra angst door krijgen? Er is toch weinig tegen te doen om hem/haar te weren en iedereen zal wel extra op letten nu door het hele land lijkt me.
martine0503 schreef:Ik heb geen idee wat er al bekend is en wat niet bij de politie. Wel denk ik dat ze zoveel mogelijk op de hoogte moeten worden gehouden. Idem de mensen met paarden in de omgeving waar ze zich bevinden. Dat is alleen te verspreiden via social media. Of de daders daarop kicken of niet. Ja ik spreek over daders, daar ik niet kan geloven dat dit maar 1 persoon is.
Liever 10 meldingen teveel dan 1 te weinig. Het zal je merrie maar zijn.
Pluizebolpum schreef:Dit appje kreeg ik van een kennisje die hem weer van een ander had, met de mededeling het zoveel mogelijk te delen. Leek me, gezien het in dit topic om een paard in Almere gaat en ook in Dronten al melding is gemaakt van iets dergelijks, misschien wel handig om het hier ook te melden aangezien het ook al op FB staat en dus al erg openbaar is:
"Heb net weer contact gehad met mensen, er is een burger wacht opgezet, zijn die gasten op het spoor, er is een man van rond de 52jr, met snor, bij, rijdt rond op een fiets die hij vervoerd met een witte dichte bus.. Er is ook een man gezien die te voet soms met een bruine middelgrote hond erbij, de boel verkend, ook wordt er gesproken over een zilveren bestel auto, ze hebben verstand van paarden en werken alleen, maar het is sowieso een groep van 12 weten ze al,.. Ze zijn door heel Flevoland en daarbuiten gezien, zelfs bij kinderboerderijen, hij heeft Lelystad ook verkend aldus de politie, meisjes hebben foto's gemaakt, maar mogen nog niet verspreid worden, in Biddinghuizen wordt er met de politie om tafel gezeten, er wordt een avond georganiseerd, maar dat hoor ik allemaal nog.."
Helaas een erg summiere beschrijving van twee mogelijke daders en het is uit de tweede of derde hand maar dat er met de politie om de tafel is gezeten, er wat meer bekend raakt en er waarschijnlijk een avond wordt georganiseerd klinkt hoopvol.
Dat de foto's nog niet verspreidt mogen worden kan ik me ergens wel voorstellen. Politie zit, denk ik, niet te wachten op een kudde woedende paardenliefhebbers die met mestvorken achter de mogelijke daders aan gaan, iets waar je in dit geval gewoon op kan wachten als men eenmaal weet hoe ze er precies uitzien. Logisch, dat dan weer wel. Ik denk zomaar dat ik niet de enige ben die wel 101 leuke experimentjes weet om met dat soort perverselingen uit te proberen...