Merrie mishandeld in Almere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Merrie mishandeld in Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 17:47

http://www.bokt.nl / http://www.omroepflevoland.nl

Aan de Meentweg in Almere is in de nacht van maandag op dinsdag een merrie mishandeld. Dat meldt de politie.

Een dierenarts heeft onderzoek gedaan en geconstateerd, dat er met een scherp voorwerp opzettelijk verwondingen zijn toegebracht bij de geslachtsdelen van de merrie.

In verschillende delen van Nederland worden al langere tijd paarden mishandeld.
Onlangs waren nog twee paarden bij een manege aan de Roggebotweg in Dronten het slachtoffer. Het is niet duidelijk of die mishandelingen door dezelfde dader of daders worden gepleegd. De politie heeft tot nu toe nog geen verdachten kunnen aanhouden.

Joscaa

Re: Merrie mishandeld in Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:47

Heb er geen vertrouwen in dat deze mishandelingen nog gaan stoppen..... -O-

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:02

Alweer?! :\

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:04

Word tijd dat ie is een flinke trap van een paard krijgt

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:11

Alweer... hoop dat ie snel gepakt word!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:24

Misschien dat het nu echt eens tijd word om te stoppen er aandacht aan te geven op internet. Wat voegt het toe verder, behalve dat misschien "de beul" het leest en er op kickt om weer extra aandacht te krijgen of andere op ideeën te brengen en dat andere paardeneigenaren er weer extra angst door krijgen? Er is toch weinig tegen te doen om hem/haar te weren en iedereen zal wel extra op letten nu door het hele land lijkt me.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:31

Daar ben ik het mee eens flappie28
Ik denk ook niet dat ze hem zo 1..2..3.. pakken.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:35

Aan de andere kant. Juist door deze meldingen te blijven doen, blijven mensen zich er van bewust dat het nog steeds gaande is. En dus waarschijnlijk ook alerter.

Hoop vooralsnog dat het echt een keer gaat stoppen, ik moet hem/haar/hen in ieder geval niet tegen komen... -:(-

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:38

Helaas zijn er mensen die erop *kicken* in de media aandacht te zijn

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:10

Jawel hoor! Laat mij hem maar tegen komen. Heb een lege gierput onder m'n huis. Lijkt me een prima oplossing!

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:23

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:35

Gatverjakkes, komt nu veel te dicht bij. Laat 'm maar niet ons weiland opzoeken want dan mag ie blij zijn als de hond hem het eerste te pakken krijgt...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:28

Ninette schreef:
Kwam deze vandaag op facebook tegen...jammer dat er geen foto van de man is gemaakt....
https://www.facebook.com/esmeralda.kok/ ... 07?fref=nf

En wat ik dan niet snap, is dat ze niet gelijk de politie belt op het moment dat ze het signaleerd en hij nog in de wei is. Dan uit zicht gaan en wachten op de politie....

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:33

Smerige beestenbeul!!! Hij moet eens zelf een paard zijn die mishandeld wordt, leert hij zijn lesje ook een x . Hopelijk wordt hij snel gevonden en gearresteerd. Lang leve de hoop

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:36

flappie28 schreef:
Misschien dat het nu echt eens tijd word om te stoppen er aandacht aan te geven op internet. Wat voegt het toe verder, behalve dat misschien "de beul" het leest en er op kickt om weer extra aandacht te krijgen of andere op ideeën te brengen en dat andere paardeneigenaren er weer extra angst door krijgen? Er is toch weinig tegen te doen om hem/haar te weren en iedereen zal wel extra op letten nu door het hele land lijkt me.

Idd maakt mij ook alleen maar extra nerveus ik hoop niet dat die nog meer dingen gaat doen... Maar, hoop dat het ooit een x stopt.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:22

flappie28 schreef:

Nou ik wil wel erg graag weten waar ie zich ophoudt.voor mij is het erg dichtbij allemaal. Ik heb wel een ruin maar genoeg vriendinnen een merrie. Dus graag geen struisvogel politiek.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:01

Voor mij is het ook dichtbij geweest (lees 2 stallen verder waar mijn paard staat) voor wie niet inmiddels? := De volgende keer is het weer op een totaal andere plek in het land en als het er meer zijn en je pakt er 1 ben je er nog niet helaas...

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:22

Ik heb geen idee wat er al bekend is en wat niet bij de politie. Wel denk ik dat ze zoveel mogelijk op de hoogte moeten worden gehouden. Idem de mensen met paarden in de omgeving waar ze zich bevinden. Dat is alleen te verspreiden via social media. Of de daders daarop kicken of niet. Ja ik spreek over daders, daar ik niet kan geloven dat dit maar 1 persoon is.

Liever 10 meldingen teveel dan 1 te weinig. Het zal je merrie maar zijn.

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:57

martine0503 schreef:
Ik heb geen idee wat er al bekend is en wat niet bij de politie. Wel denk ik dat ze zoveel mogelijk op de hoogte moeten worden gehouden. Idem de mensen met paarden in de omgeving waar ze zich bevinden. Dat is alleen te verspreiden via social media. Of de daders daarop kicken of niet. Ja ik spreek over daders, daar ik niet kan geloven dat dit maar 1 persoon is.

Liever 10 meldingen teveel dan 1 te weinig. Het zal je merrie maar zijn.

Idd als ie persoon op bokt zit en dit leest wens ik hem veel sterkte!!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:46

Dit appje kreeg ik van een kennisje die hem weer van een ander had, met de mededeling het zoveel mogelijk te delen. Leek me, gezien het in dit topic om een paard in Almere gaat en ook in Dronten al melding is gemaakt van iets dergelijks, misschien wel handig om het hier ook te melden aangezien het ook al op FB staat en dus al erg openbaar is:

"Heb net weer contact gehad met mensen, er is een burger wacht opgezet, zijn die gasten op het spoor, er is een man van rond de 52jr, met snor, bij, rijdt rond op een fiets die hij vervoerd met een witte dichte bus.. Er is ook een man gezien die te voet soms met een bruine middelgrote hond erbij, de boel verkend, ook wordt er gesproken over een zilveren bestel auto, ze hebben verstand van paarden en werken alleen, maar het is sowieso een groep van 12 weten ze al,.. Ze zijn door heel Flevoland en daarbuiten gezien, zelfs bij kinderboerderijen, hij heeft Lelystad ook verkend aldus de politie, meisjes hebben foto's gemaakt, maar mogen nog niet verspreid worden, in Biddinghuizen wordt er met de politie om tafel gezeten, er wordt een avond georganiseerd, maar dat hoor ik allemaal nog.."

Helaas een erg summiere beschrijving van twee mogelijke daders en het is uit de tweede of derde hand maar dat er met de politie om de tafel is gezeten, er wat meer bekend raakt en er waarschijnlijk een avond wordt georganiseerd klinkt hoopvol.

Dat de foto's nog niet verspreidt mogen worden kan ik me ergens wel voorstellen. Politie zit, denk ik, niet te wachten op een kudde woedende paardenliefhebbers die met mestvorken achter de mogelijke daders aan gaan, iets waar je in dit geval gewoon op kan wachten als men eenmaal weet hoe ze er precies uitzien. Logisch, dat dan weer wel. Ik denk zomaar dat ik niet de enige ben die wel 101 leuke experimentjes weet om met dat soort perverselingen uit te proberen...

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:09

Pluizebolpum schreef:
Dit appje kreeg ik van een kennisje die hem weer van een ander had, met de mededeling het zoveel mogelijk te delen. Leek me, gezien het in dit topic om een paard in Almere gaat en ook in Dronten al melding is gemaakt van iets dergelijks, misschien wel handig om het hier ook te melden aangezien het ook al op FB staat en dus al erg openbaar is:

"Heb net weer contact gehad met mensen, er is een burger wacht opgezet, zijn die gasten op het spoor, er is een man van rond de 52jr, met snor, bij, rijdt rond op een fiets die hij vervoerd met een witte dichte bus.. Er is ook een man gezien die te voet soms met een bruine middelgrote hond erbij, de boel verkend, ook wordt er gesproken over een zilveren bestel auto, ze hebben verstand van paarden en werken alleen, maar het is sowieso een groep van 12 weten ze al,.. Ze zijn door heel Flevoland en daarbuiten gezien, zelfs bij kinderboerderijen, hij heeft Lelystad ook verkend aldus de politie, meisjes hebben foto's gemaakt, maar mogen nog niet verspreid worden, in Biddinghuizen wordt er met de politie om tafel gezeten, er wordt een avond georganiseerd, maar dat hoor ik allemaal nog.."

Helaas een erg summiere beschrijving van twee mogelijke daders en het is uit de tweede of derde hand maar dat er met de politie om de tafel is gezeten, er wat meer bekend raakt en er waarschijnlijk een avond wordt georganiseerd klinkt hoopvol.

Dat de foto's nog niet verspreidt mogen worden kan ik me ergens wel voorstellen. Politie zit, denk ik, niet te wachten op een kudde woedende paardenliefhebbers die met mestvorken achter de mogelijke daders aan gaan, iets waar je in dit geval gewoon op kan wachten als men eenmaal weet hoe ze er precies uitzien. Logisch, dat dan weer wel. Ik denk zomaar dat ik niet de enige ben die wel 101 leuke experimentjes weet om met dat soort perverselingen uit te proberen...

Bij ons is er al 1 opgepakt maar dat is van vorig jaar die krijgt 5 jaar cel + 1 jaar taakstraf