In het Duitse Ahaus-Ottenstein is dinsdagmorgen 27 mei 2024 een paard zwaargewond aangetroffen. De zwarte, tweejarige Deutsches Reitpferdmerrie, had een steekwond in de borst. Na onderzoek bleken de verwondingen zo ernstig, dat het paard is geëuthanaseerd. De steekwond bleek zo’n 30 centimeter diep, en ook een long van het paard was geraakt.
Hoewel het paard door een hek was gebroken, is de verwonding hierdoor niet veroorzaakt, zo blijkt tot nu toe uit onderzoek. De politie en de eigenaar hebben meerdere uren gezocht naar bloedsporen op de omheining en naar andere scherpe voorwerpen, maar dit had geen resultaat. Er werd niets gevonden. De dierenarts gaat er vanuit dat het paard eerst is gestoken, waarna het dier in paniek door de omheining is gegaan. Toen de merrie werd gevonden, was de wond nog vers. Dit betekent dat het vermeende misdrijf volgens de politie tussen maandagavond en dinsdagmorgen moet hebben plaatsgevonden. De recherche van Ahaus heeft de zaak in onderzoek en is op zoek naar getuigen die iets verdachts hebben gezien bij de paardenweide, of andere informatie kunnen verstrekken.
Hier ook ooit een wond 20 cm diep... Niets gezien, geen bloed, geen sporen niets... Maar weken later vonden we een stuk staal van de grasschudder in het land...dat was waarschijnlijk de oorzaak.
Oh my Jolliegirl! Hoe is dat afgelopen met het paard? Wat een nare ongelukken…
Jolliegirl
Geplaatst: 30-05-24 13:59
paars schreef:
Oh my Jolliegirl! Hoe is dat afgelopen met het paard? Wat een nare ongelukken…
Flinke revalidatie,maar geen ernstig onderhuids letsel, precies door een spier, pezen en bot nog heel.
Jet
Geplaatst: 30-05-24 15:30
Heftig hoor! In de laatste link staan wat foto's van het paard, de laatste laat de grootte van de wond zien ( niet de diepte). Ik vind dat er uitzien als een flinke snijwond, eigenlijk kaarsrecht met "mooie" scherpe wondranden.
Jolliegirl, zat die wond ook zo voor op de borst van dat paard bij jou? Als zo'n prikker van zo'n schudder als ik in gedachten heb een paardenlichaam zo'n eind in gaat, dan vind ik het wel vreemd dat het er ook weer uit raakt zonder dat iemand die eruit trekt. En zou dat dan ook zo'n groot stuk los vel geven? Wel fijn en gelukkig dat het paard bij jou het wel gered heeft!
Geen los vel, gewoon een ronde diepe wond. Op zijn schouder/been. Pin lag ergens in de dikke klei waarschijnlijk uitgegleden erin. Is weken later met slepen van het land omhoog gekomen.
paars
Geplaatst: 30-05-24 20:46
Sjemig ik zie foto in de link nu…wat een enorme snee. Geen 30cm diep maar 30cm lang volgens het artikel. En diep want de long is geraakt…een ongelukje lijkt me hier minder waarschijnlijk. Maar goed. Weer erg sneu. Ik lees teveel over nare ongelukken hier.
Gelukkig goedgekomen Jolliegirl, je schrikt je toch kapot!
OT…Konden ze maar praten… Ooit een Black Mirror aflevering gezien waarbij ze de beelden die de huisdieren hadden gezien konden ‘downloaden’. Zou in zulke gevallen handig zijn. Mss over tig jaar.