Community

Adidas Running na een bosritje.
De verschillende appstores staan er vol mee; applicaties waarmee je via je mobiele telefoon je sportactiviteit kan bijhouden. Hoeveel km je afgelegd hebt, waar je langs bent geweest, hoeveel calorieën je hebt verbrand, hoe snel je gemiddeld was, wat je hoogste of laagste snelheid is geweest en noem maar op. Veel bokkers gebruiken deze apps om hun buitenritten mee te tracken. Leuk om routes terug te zien, hoeveel km je totaal met je paard hebt afgelegd en je kan vaak de routes van vrienden bekijken. Bij mij op stal maken we op dit moment gebruik van Endomondo. Een app die alle bovenstaande dingen mogelijk maakt, maar ook de functie heeft dat je elkaar kunt tracken onderweg. Als er iemand in het bos is met de app aan, kan ik thuis precies zien waar diegene zich bevindt in het bos. Ideaal als er wat gebeurt. Ook worden er onderling via de bokkers veel uitdagingen georganiseerd door middel van Endomondo. Wie legt binnen een bepaalde tijd de meeste kilometers af?
En toen werd het topic [MWS] Goede vervanger voor Endomondo sportapp geopend. Onze favoriete sportapp gaat verdwijnen. Geen endomondo-challenges meer, niet meer elkaar volgen op buitenrit en niet alles meer terug kunnen zien. Bokt dook in de verschillende appstores en vond meerdere applicaties die bijna hetzelfde zouden bieden. Tijd om de voors en tegens eens in een lijstje te zetten! In het onderstaande lijstje heb ik alleen apps toegevoegd die de mogelijkheid hebben om hem op paardrijden te zetten.
MapMyRun: Deze wordt aangeraden door Endomondo zelf. Je gegevens zijn over te zetten, wat erg fijn is! Je routes kun je dus gewoon bewaren. Wil je hem (ook) voor fietsen gebruiken? Download dan MapMyRide. Hiermee kan je ook paardrijden!
Pluspunten:
+ Gegevens van Endomondo zijn over te zetten
+ Live tracking van vrienden mogelijk bij een premium account
+ Keus uit heel veel sporten
+ Met hetzelfde account in te loggen bij MapMyRide en MapMyFitness
Minpunten:
- Challenges/uitdagingen duren maximaal een maand
- Geen optie om een speciale paardrij-challenge aan te maken
- Gegevens overzetten gaat niet heel gemakkelijk en duurt vrij lang
Equilab: Een speciale app voor het paardrijden. Je kunt verschillende paarden toevoegen en hij geeft ook aan in welke gang je gaat.
Pluspunten:
+ Speciaal voor paardrijden
+ Meerdere paarden-profielen aan te maken
+ Live tracking van vrienden mogelijk bij een premium account
Minpunten:
- Niet bij iedereen even nauwkeurig in het herkennen van de gereden gang
- Niet heel nauwkeurig in het route tracken

Equilab
Adidas Running: Vroeger heette dit Runtastic. Nu Adidas Running, maar ondanks de naam is dit een app die zeker meer kan tracken dan alleen hardlopen! Wel is het vooral ingesteld op hardlopen: overal zijn hardloopdoelen, -statistieken, -blogs en -schema's te vinden.
Pluspunten:
+ Routes van vrienden zijn te bekijken
+ Live-tracking zonder premium account
+ Nauwkeurige GPS, ook in het bos bij weinig bereik
Minpunten:
- Er staan in de app veel dingen die niet heel relevant zijn als je niet hardloopt; denk aan blogs, schema's etc.
- Niet heel overzichtelijk om je trainingen terug te vinden, veel irrelevante dingen in je nieuwsfeed.
- De live-tracking doet het niet heel snel, het duurt even voor je je vrienden kan zien
Sportractive: Een app die op het eerste gezicht overzichtelijk en makkelijk te gebruiken lijkt.
Pluspunten:
+ Overzichtelijk in gebruik
+ GPS volgt nauwkeurig
+ Veel informatie wordt bijgehouden
Minpunten:
- Ik heb even moeten zoeken waar ik mijn gereden routes terug kon vinden
- Mogelijkheid tot vrienden toevoegen is onbekend
- Live-tracking onbekend
- Niet voor telefoons van Apple
Sportstracker: Een app die je veel informatie geeft over je training. Hoogtes, rondetijden etc. lijken allemaal nauwkeurig en kloppend!
Pluspunten:
+ Heel veel sporten mogelijk
+ Veel informatie
+ Routes zijn vooraf in te plannen
+ Auto-pauze is een mogelijkheid
Minpunten:
- Live-tracking onbekend
- Uitdagingen onbekend
- GPS niet altijd even goed
- Nauwkeurigheid lijkt te verschillen per telefoon of plaats
Relive: Hoe leuk! In deze app kan je een 3D video maken van je route. Ook zijn je gegevens vanuit Endomondo te importeren, zodat je deze kunt bewaren.
Pluspunten:
+ Je kunt een 3D video maken van je rit. Hierbij is het toevoegen van foto's en een muziekje mogelijk
+ Vrij veel keus uit sporten
+ Je kunt routes kiezen om te volgen over de hele wereld
+ Gegevens van Endomondo zijn te importeren. Net als van andere apps
+ Eigen profiel geeft heel duidelijk je gereden routes weer
+ GPS is nauwkeurig
Minpunten:
- Geïmporteerde gegevens zet de app op fietsen. Het lukt me nog niet dit om te zetten naar paardrijden
- Minder informatie. Rondetijden worden bijvoorbeeld niet aangegeven.
- Veel suggesties om personen te volgen in je feed.
- Live-tracking niet mogelijk
- De app stuurt heel veel mails naar je mailbox
- Het duurt wat langer om na de training je route op te slaan
Heb jij aanvullingen op het bovenstaand lijstje? Of wil je meedenken in de zoektocht naar een goede sportapp? Reageren kan in dit topic!