Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:700.000 miljoen schuld bij de banken....betaalde hij überhaupt wel eens een rekening?
Lara_Silver schreef:NatasjavE schreef:700.000 miljoen schuld bij de banken....betaalde hij überhaupt wel eens een rekening?
3 nullen teveel hierboven!
Maar dat terzijde, ik denk dat het zich in dit soort bedrijven en situaties handelt om geldbedragen waar wij de normale burger ons moeilijk iets bij voor kunnen stellen.
Judith_VB schreef:Toen kon alles nog en aangezien een bank gekker op geld is dan een aap op nootjes en de stelling met geld maak je geld hoog in het vaandel stond werd er aan dit soort vage constructies maar al te graag geld verstrekt. Risico was toen een vies woord. Tot het fout ging en de banken opeens risico (voor zichzelf) ontdekten en de riemen opeens gingen aanhalen en werden er willens en wetens goede bedrijven de nek op gedraaid (daarmee noem ik eurocommerce geen goed bedrijf overigens) maar er zijn heel veel onnodige slachtoffers in het MKB gevallen door de plotselinge koerswijzigingen door de banken.
Zelf zijn ze overeind gehouden met ons belastinggeld om aan de andere kant ondernemers te laten verzuipen. Goed voorbeeld zijn de kwekers in het Westland oa.
Snoekiej schreef:Toch grappig, heb ruim een half jaar geleden een paper geschreven over Ger Visser en de vermeende boekhoudfraude en faillissementsfraude bij Eurocommerce. Erg leuke zaak om in te duiken! De uitspraken van mr. Visser zijn typerend voor witteboordencriminelen: De fraude wordt o.a. 'goed gepraat' door de verantwoordelijkheid te ontkennen en verschuiven (in dit geval naar de Rabobank), slachtofferschap te ontkennen (want de slachtoffers wisten wat ze deden) en het omkeren van verwijten (het is de schuld van de bank want zij hebben mij niet gestopt toen ik contracten vervalste), etc.![]()
Het komt vooral neer op eigen schuld ontkennen (en eigenlijk is mr. Visser zelfs zélf slachtoffer!) en vooral met heel veel vingertjes naar anderen te wijzenToch denk ik dat hij straks het een en ander uit te leggen heeft