Claim van 36 miljoen voor Eurocommerce-eigenaren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Claim van 36 miljoen voor Eurocommerce-eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 19:22

http://www.omroepgelderland.nl

Het Openbaar Ministerie heeft een claim van 36 miljoen euro ingediend tegen de Gorsselse vastgoedfamilie Visser. Dat bleek maandag bij een regiezitting in de rechtbank in Almelo. Algemeen directeur Ger Visser van Eurocommerce wordt verdacht van faillissementsfraude. Hij zou schuldeisers op diverse manieren benadeeld hebben toen het al slecht ging met zijn bedrijf.

De directeur verdiende tientallen jaren geld als water door met geleend geld van banken enorme kantoorgebouwen te bouwen, om die vervolgens met huurders en al voor nóg meer geld door te verkopen. Na het faillissement van Eurocommerce in 2012 willen alle grote banken samen ruim 700 miljoen euro zien. Huisbankier Rabobank is de grootste schuldeiser: 300 miljoen euro.

Het hele gezin van Ger Visser is bij de zaak betrokken. Justitie legt 23 miljoen euro aan claims neer bij de zoon, 5 miljoen bij de dochter en de rest bij Ger Visser zelf. Het hele gezin was maandag ook bij de regiezitting aanwezig.

Bij de regiezitting werd ook duidelijk dat de rechter-commissaris de komende tijd 32 getuigen wil horen. Op 18 april 2016 gaat de rechtszaak verder.

Zie ook:
[VN] Artrose bij Glock's London niet gemeld tijdens verkoop

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:05

"Bij de regiezitting werd ook duidelijk dat de rechter-commissaris de komende tijd 32 getuigen wil horen".

-------------
Dat wordt weer een zaak waar vele nu al angstig beginnen te zweten..zoals de zaak Hubert Möllenkamp (Rochdale)
De verduisterende paarden zullen ook de aandacht krijgen. :j

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:48

ceasario schreef:

Klinkt heel spannend "verduisterende paarden". Ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:50

estja schreef:
ceasario schreef:

:') _O- Briljant!

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:05

estja schreef:
ceasario schreef:

Zullen "onzichtbaar" verzorgd worden.... :')

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:07

Meestal..als er een gaat zingen volgt een heel koor. *\o/*

Justitie legt 23 miljoen euro aan claims neer bij de zoon

NatasjavE

Re: Claim van 36 miljoen voor Eurocommerce-eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:39

700.000 miljoen schuld bij de banken....betaalde hij überhaupt wel eens een rekening? :\

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:41

NatasjavE schreef:
700.000 miljoen schuld bij de banken....betaalde hij überhaupt wel eens een rekening? :\

3 nullen teveel hierboven! ;)

Maar dat terzijde, ik denk dat het zich in dit soort bedrijven en situaties handelt om geldbedragen waar wij de normale burger ons moeilijk iets bij voor kunnen stellen.

Judith68

Re: Claim van 36 miljoen voor Eurocommerce-eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:15

De banken hebben anders ook wel zitten slapen zeg!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:26

Lara_Silver schreef:
NatasjavE schreef:

3 nullen teveel hierboven! ;)

Maar dat terzijde, ik denk dat het zich in dit soort bedrijven en situaties handelt om geldbedragen waar wij de normale burger ons moeilijk iets bij voor kunnen stellen.

Woeps....ja sorry,...het duizelde me gewoon even :+

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:04

Toen kon alles nog en aangezien een bank gekker op geld is dan een aap op nootjes en de stelling met geld maak je geld hoog in het vaandel stond werd er aan dit soort vage constructies maar al te graag geld verstrekt. Risico was toen een vies woord. Tot het fout ging en de banken opeens risico (voor zichzelf) ontdekten en de riemen opeens gingen aanhalen en werden er willens en wetens goede bedrijven de nek op gedraaid (daarmee noem ik eurocommerce geen goed bedrijf overigens) maar er zijn heel veel onnodige slachtoffers in het MKB gevallen door de plotselinge koerswijzigingen door de banken.
Zelf zijn ze overeind gehouden met ons belastinggeld om aan de andere kant ondernemers te laten verzuipen. Goed voorbeeld zijn de kwekers in het Westland oa.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:21

Judith_VB schreef:
Toen kon alles nog en aangezien een bank gekker op geld is dan een aap op nootjes en de stelling met geld maak je geld hoog in het vaandel stond werd er aan dit soort vage constructies maar al te graag geld verstrekt. Risico was toen een vies woord. Tot het fout ging en de banken opeens risico (voor zichzelf) ontdekten en de riemen opeens gingen aanhalen en werden er willens en wetens goede bedrijven de nek op gedraaid (daarmee noem ik eurocommerce geen goed bedrijf overigens) maar er zijn heel veel onnodige slachtoffers in het MKB gevallen door de plotselinge koerswijzigingen door de banken.
Zelf zijn ze overeind gehouden met ons belastinggeld om aan de andere kant ondernemers te laten verzuipen. Goed voorbeeld zijn de kwekers in het Westland oa.

AMEN!!!! _/-\o_

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:32

Is het onversneden bluf of heeft Ger Visser werkelijk nog een paar troefkaarten achter de hand die hij straks kan uitspelen? Feit is dat de voormalige vastgoedondernemer opmerkelijk stoïcijns blijft onder de ontnemingsvordering die Justitie begin deze week bij de rechtbank in Almelo tegen hem indiende

.....Een paar mensen zal het dun door de broek gaan lopen, dat kan ik u verzekeren.'.....

http://www.faillissementsdossier.nl/nie ... skoud.aspx?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:51

estja schreef:
ceasario schreef:

You just made my day!!! _/-\o_

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:13

Toch grappig, heb ruim een half jaar geleden een paper geschreven over Ger Visser en de vermeende boekhoudfraude en faillissementsfraude bij Eurocommerce. Erg leuke zaak om in te duiken! De uitspraken van mr. Visser zijn typerend voor witteboordencriminelen: De fraude wordt o.a. 'goed gepraat' door de verantwoordelijkheid te ontkennen en verschuiven (in dit geval naar de Rabobank), slachtofferschap te ontkennen (want de slachtoffers wisten wat ze deden) en het omkeren van verwijten (het is de schuld van de bank want zij hebben mij niet gestopt toen ik contracten vervalste), etc. :Y)
Het komt vooral neer op eigen schuld ontkennen (en eigenlijk is mr. Visser zelfs zélf slachtoffer!) en vooral met heel veel vingertjes naar anderen te wijzen :+ Toch denk ik dat hij straks het een en ander uit te leggen heeft :=

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:46

Snoekiej schreef:
Toch grappig, heb ruim een half jaar geleden een paper geschreven over Ger Visser en de vermeende boekhoudfraude en faillissementsfraude bij Eurocommerce. Erg leuke zaak om in te duiken! De uitspraken van mr. Visser zijn typerend voor witteboordencriminelen: De fraude wordt o.a. 'goed gepraat' door de verantwoordelijkheid te ontkennen en verschuiven (in dit geval naar de Rabobank), slachtofferschap te ontkennen (want de slachtoffers wisten wat ze deden) en het omkeren van verwijten (het is de schuld van de bank want zij hebben mij niet gestopt toen ik contracten vervalste), etc. :Y)
Het komt vooral neer op eigen schuld ontkennen (en eigenlijk is mr. Visser zelfs zélf slachtoffer!) en vooral met heel veel vingertjes naar anderen te wijzen :+ Toch denk ik dat hij straks het een en ander uit te leggen heeft :=

tjah het begrip "Retorica" kent mr Visser wel ;)