Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Supervixen schreef:Neerliggen?? Slecht vertaald zeg! Tja ik zou ook liever in zacht stro liggen dan op de harde stenen vloer...
Arabesk schreef:Paarden kunnen prima slapen zonder te gaan liggen. Hoe zouden al die 'feral' horses anders overleven? Een paard kan ook in REM slaap komen staand.
Arabesk schreef:Paarden kunnen prima slapen zonder te gaan liggen. Hoe zouden al die 'feral' horses anders overleven? Een paard kan ook in REM slaap komen staand.
Qimm schreef:Nou dat wordt dan overal een lekker dik pak stro neerleggen in de Oostervaarders plassen
xxCYNNxx schreef:Een paard dat staand in remslaap komt valt om; spieren ontspannen in remslaap, dus ook die spieren die normaal er voor zorgen dat bij een dutje de knieen niet door buigen.
Paarden kunnen inderdaad staand slapen, maar echte remslaap kan niet staand...ook niet voor een paard.
tamary schreef:[q
Hoe kan een paard dan slaaptekort oplopen? Want de erfelijke gevallen uitgezonderd komt narcolepsie bij paarden niet voor en toch vallen sommige paarden tijdens het soezen om. In alle gevallen is er een reden waarom deze dieren niet willen/kunnen liggen om te slapen. Dat kan tot 2-3 maanden goed gaan, maar dan beginnen de gezondheidsproblemen en het vallen.
SophievdV schreef:Een voorspelbare uitkomst lijkt mij zo..
MarlindeRooz schreef:Serieus bokt? 38 paarden en het presenteren als een "onderzoek"
Sizzle schreef:SophievdV schreef:Een voorspelbare uitkomst lijkt mij zo..
Absoluut niet.
Kijk maar eens op bokt hoeveel mensen het normaal vinden om harde matten neer te leggen of zelfs hun paard op beton laten liggen.
De meest bijzondere die ik hier ben tegengekomen had haar paarden 24/7 op een betegeld plaatsje. Er werd beweerd dat de paarden het prima vonden want ze lagen er gewoon op en galoppeerden er ook overheen. Genoeg bokkers waren het met haar eens dat zo'n tegelplaats zonder zachte bodem of zand nog altijd beter was dan een stal........