Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Colway schreef:Fijn hoor, maar wie gaat dat betalen? Juist, uiteindelijk de rest van de bevolking. Zet zo'n straf gewoon op in celstraf en sluit zo iemand op.
Sette schreef:Ik weet niet hoeveel grond en zijn boerderij waard ismaar ik vind de straf wel heel moeilijk haalbaar, dat wordt idd kaalplukken tot ze dood zijn
assie schreef:Ik geloof dat bedrag van 1,5 miljoen pond dat de RSPCA noemt niet zo eigenlijk. Hoe kun je nu voor 115 paarden 1,5 miljoen pond kwijt zijn? Dat is 13000 pond per paard. Veterinaire kosten 2000 pond per paard, ruim stalgeld van 500 pond per maand (inclusief voeding), dan kun je die paarden alsnog elk 22 maanden houden.
Dusse... dat bedrag geloof ik niet zo.
Los daarvan is het natuurlijk vreselijk wat die vent heeft gedaan en vind ik het terecht dat hij straf krijgt. Ben alleen benieuwd of ze dat geld ooit écht gaan zien. Van een kale kip kun je niet plukken tenslotte.
wolter schreef:Word de RSPCA ook aangeklaagd/beboet wegens falend toezicht?
xnicotina schreef:wolter schreef:Word de RSPCA ook aangeklaagd/beboet wegens falend toezicht?
Ik denk niet dat het voor de RSPCA echt haalbaar is om iedere dieren houder te controleren. Dieren beschermings
instanties zijn toch afhankelijk van meldingen door oplettende burgers. En aan de hand van een melding kunnen zij
gaan controleren en ingrijpen.
In amerika zijn eigenaren soms ontwetend in de verzorging, en krijgen dan vervolgens ook controle en hulp bij het
verzorgen van hun paarden en andere dieren.
Ik zeg... goed werk. Ze hebben toch mooi ff de boel stil gelegd daar.