De internationale welzijnsorganisatie voor paarden ‘Highveld Horse Care’, gesitueerd in Afrika, kreeg onlangs klachten over ernstige mishandeling op een bekende Hackney stoeterij in de provincie Noord-Kaap. De paarden en pony’s zouden urenlang strak met touwtjes vastgebonden staan om de halsspier te ontwikkelen. Ook werd de nek dik ingepakt om het paard op deze plaats te laten zweten en zo verkeerde spierontwikkeling tegen te gaan.
Horse Care besloot een inspectie uit te voeren en stuitte inderdaad op praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen. Een trainer van de stoeterij verklaarde dat de paarden dagelijks twee uur strak werden opgebonden met de kin op de borst. Vervolgens werd er een korte pauze ingelast en daarna moesten de paarden opnieuw strak in de houding staan. De inspecteurs ontdeden een van de paarden van zijn ‘optoming’ en ontdekten diepe aanbindwonden.
Er is aangifte gedaan tegen de dierenmishandeling. De zaak wordt in samenwerking met de politie onderzocht.
Kijk hier voor foto's. Let op! Foto's kunnen als schokkend worden ervaren.
Ik heb er spijt van dat ik de foto's heb bekeken, dat er mensen in staat zijn om dieren zo te kwellen en te mishandelen, vreselijk!
liekiej20
Geplaatst: 24-02-12 14:04
WAT EEN FUCKING IDOTEN WAAROM DOEN ZE DIT?
ikbencarmen
Geplaatst: 24-02-12 14:04
Te erg voor woorden!
Lau
Geplaatst: 24-02-12 14:05
Jeetje, het moet echt niet gekker worden.
pompom
Geplaatst: 24-02-12 14:05
Zweten gebeurt idd wel vaker bij o.a showpaarden......(vind ik al niets) maar mijn god wat gruwlijk zijn de fotoos van het opbinden. Iedere keer als ik denk nu heb ik alles wel gezien.......bedenkt een idioot weer iets nieuws. Arme arme paarden......ongelooflijk dat er mensen bestaan die serieus dit soort methodes bedenken,toepassen en dat schijnbaar rechtvaardigen. Heel verdietig dit........
Ragdollcat
Geplaatst: 24-02-12 14:06
Oh ware hel voor deze dieren, zulke mensen verdienen het om de levenslange gevangenis te krijgen.
Hoe kunnen ze? ongelooflijk dit, ik hoop dat deze bedrijf voor altijd gesloten blijft en failiet gaat.
flashdance4
Geplaatst: 24-02-12 14:06
wat een idioten zeg eht niet normaal dat dit gebeurd!!
Agossie
Geplaatst: 24-02-12 14:07
Ik heb laatst foto's en filmpjes gezien van "soring" bij paarden in Amerika, met name de Walking Horses. Ik ben blij dat ik dit èn de walking horses niet in levende lijve zie gebeuren, ik zou niet voor mijzelf instaan en er moet dan gezorgd worden dat er geen knuppels of koevoeten bij mij in de buurt zijn.
mbkaatje
Geplaatst: 24-02-12 14:07
Wat ontzettend sneu voor die beestjes!! De foto's zijn inderdaad schokkend. Goed dat ze gepakt zijn, maar ik ben alleen bang dat zulke praktijken vaker voorkomen.
Bah. Ik begrijp gewoon niet dat als je niets om beesten geeft, dat je zo'n bedrijf opzet. Walgelijk gewoon. Zal wel met geld te maken hebben.
ashley1
Geplaatst: 24-02-12 14:08
Afschuwelijk!! Die arme, arme dieren... Wat een schoften zijn het toch, zo ga je toch niet met dieren om? Ik zou het niet eens kunnen Godzijdank zijn ze er nu achter gekomen.
Zoals ik net in een andere reactie las op die site: I hope these people rot in hell.
makkie79
Geplaatst: 24-02-12 14:10
kan me niet voorstellen dat mensen tot zulke dingen in staat zijn!!!! echt verschrikkelijk... waarom vraag ik me af....
nickynicole
Geplaatst: 24-02-12 14:11
Geen woorden voor.
Maar wat een hel voor die paarden. Ik kan me niet voorstellen dat je als levend wezen op deze manier afhankelijk ben van de mensheid.
En wat hebben mijn paardjes het dan goed! En dat zou eigenlijk voor alle paarden moeten gelden!
Ragdollcat
Geplaatst: 24-02-12 14:12
Wat doen ze dan met die amerikaanse paarden "soring"?
Ik vind het echt onvoorstelbaar met die touwen om de onderkaak, ik kan me wel voorstellen dat ze er enorme halzen van krijgen, door constant te moeten inspannen om niet in de mond gesneden te worden de hals zo te houden, bah, zulke gemene dunne strotouwen.
Sharani
Geplaatst: 24-02-12 14:12
Schokkend, ik ben alleen bang dat deze manier van "trainen" misschien ook wel op andere stallen wordt gebruikt.
Sjors
Geplaatst: 24-02-12 14:13
wat hebben ze dan op de ena laatste foto om de hals gedaan?
Zinzi_jewel
Geplaatst: 24-02-12 14:18
soms staat er dat het als schokkend ervaren kan worden en dan valt het wel mee ... Dit is wel te walgelijk voor woorden ..
NienSCHaap
Geplaatst: 24-02-12 14:19
Dit is gewoon gekken werk niet normaal.
De paarden en pony’s zouden urenlang strak met touwtjes vastgebonden staan om de halsspier te ontwikkelen. Ook werd de nek dik ingepakt om het paard op deze plaats te laten zweten en zo verkeerde spierontwikkeling tegen te gaan.