Quirine de K., de vrouw die eerder werd veroordeeld voor het verwaarlozen van twee paarden aan de Loolaan in Voorburg, stond maandag in Den Haag terecht voor het verwaarlozen van haar katten. Eén van de dieren was er zo slecht aan toe, dat een pootje moest worden afgezet. Dat meldt RTV West. Het OM heeft in hoger beroep vrijspraak geëist tegen de dierenverzamelaarster. Eerder was zij veroordeeld tot zestig uur werkstraf waarvan dertig voorwaardelijk.
De K. kreeg begin dit jaar een voorwaardelijke celstraf van twee weken opgelegd voor het verwaarlozen van paarden. Die stonden in een drassig weiland aan de Loolaan.
Buurtbewoners hebben de dierenmishandeling meerdere keren gemeld, waarna twee paarden in beslag werden genomen. Een houdverbod voor de overige dieren kreeg de vrouw niet opgelegd, tot teleurstelling van de Haagse Dierenbescherming.
Kort daarna werd bekend dat de vrouw ook haar honden en katten zou verwaarlozen. De dierenambulance nam ruim tien honden in beslag.
Waarom heeft het OM in hoger beroep vrijspraak geëist!?
zwanepol
Geplaatst: 04-10-10 20:17
Stoof
Geplaatst: 04-10-10 20:17
Ze zouden nu toch al moeten weten dat dat mens geen dieren moet houden.
Kitten84
Geplaatst: 04-10-10 20:23
Houd dat nou nooit een keer op met die troela? Drollen daar in Den Haag.........op meer manieren dan 1
nattetas
Geplaatst: 04-10-10 21:05
hoop dat ze er nu eens overeens zijn dat deze vrouw geen dieren meer mag hebben. verder zeg ik er maar niks over want wat er nu in mij op komt is niet zo netjes om hier te schrijven.
imd
Geplaatst: 04-10-10 21:07
janderegelaa schreef:
Waarom heeft het OM in hoger beroep vrijspraak geëist!?
Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar.. Jammer dat het bericht zo onvolledig is..
Ze willen haar dus vrijspreken omdat ze te weinig bewijs hebben. Op die site staat ook een foto waar de paarden hebben gestaan, hm meer bewijs hoef je toch niet te hebben lijkt mij
Kijk, met dit soort rechtspraken hebben we zelfs aan 50.000 dierenagenten helemaal niets! Het is te hopen dat als die 500 er gaan komen dat ook het rechtssysteem wat betreft dierenwelzijn zal worden aangepast.
tassie73
Geplaatst: 05-10-10 06:51
Hoe vaak moet het nu nog gebeuren voordat de ogen eens geopend worden
Daarom roep ik ook de hele tijd dat de wet aangepast moet worden! Ik ken mensen bij de AID die wéken in een onderzoek/proces verbaal hebben zitten, úren bij een rechtbank moeten komen, waarvan dan nog de houder vrijgesproken wordt en zijn dieren terugkrijgt! Da's pas frustrerend, wel het leed zien en wetende dat die persoon gewoon weer door kan gaan. Natuurlijk ben ik voor een dierenpolitie, AID of DB maar ze moeten wél aan mogen pakken.
jes_sira
Geplaatst: 05-10-10 10:42
Inderdaad, het rechtsysteem moet aangepast worden zodat dit soort mensen ook gestraft kunnen worden.
Ik vraag me trouwens af hoe het nu is afgelopen met de paarden die er weggehaald door "onbekenden" Zijn deze ooit nog terrecht gekomen?
Degene die zich afvragen waar die paarden zijn gebleven moeten dat mischien maar aan Marlene vragen , zij die stellig ontkende niks er van af te weten , weet nu wel erg veel te vertellen over deze paarden.