Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 21:30

http://www.lc.nl
Ingezonden door roxiie

Een hond heeft woensdagmiddag bij het Leeuwarder bos een pony doodgebeten en een andere verwond.

Het dier werd in het losloopgebied bij het Leeuwarder bos uitgelaten door zijn 36-jarige bazin toen hij zijn zinnen zette op de pony's. Die liepen bij een woning aan de Vierhuisterweg.

De Leeuwardense heeft de hond, een kruising tussen een staffordshire en een bulldog, door een dierenarts laten afmaken.

Anoniem

Re: Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:35

Jeetje wat erg zeg.
Krijg op deze manier steeds meer de kriebels bij de losloop gebieden :(

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:36

Ah god, wat erg voor de eigenaren van de pony's, maar ook voor de eigenaresse van de hond.

Selina

Berichten: 14364
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:37

Een hond die een pony vermoordt? Jeetje, dat verwacht je niet zo snel := Arme pony en eigenaresse

Froukje
Forever young

Berichten: 10861
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:39

Nou, als zo'n kruising ze naar de keel vliegt is het snel gebeurt.. Arme, arme pony's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:40

Bah, wat een nieuws!
Ga je lekker met de pony's wandelen, en eindigt het op deze manier..

Ook schrikken voor de eigenaar van de hond, ben benieuwd waarom hij losliep. Het is dan wel een losloopgebied, maar dat hij op de ponys afging (en nu afgemaakt is) is denk ook iets wat al in het verleden speelde :)

Desalniettemin alleen maar verliezende partijen.. voor de eigenaresses van hond en ponys veel sterkte!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:41

Wat verschrikkelijk, voor iedereen... De dieren, en beide eigenaren...

7ofhearts

Berichten: 2859
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:41

Triest verhaal dit.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:43

Jeetje wat sneu, voor beide partijen.
Het zal je maar gebeuren :(

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:43

Wat erg en wat heeft de eigenaresse van de hond correct gehandeld.

scilla123

Berichten: 669
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:48

Joaltijd schreef:
Bah, wat een nieuws!
Ga je lekker met de pony's wandelen, en eindigt het op deze manier..

Ook schrikken voor de eigenaar van de hond, ben benieuwd waarom hij losliep. Het is dan wel een losloopgebied, maar dat hij op de ponys afging (en nu afgemaakt is) is denk ook iets wat al in het verleden speelde :)

Desalniettemin alleen maar verliezende partijen.. voor de eigenaresses van hond en ponys veel sterkte!


gingen niet met pony's wandelen. Die liepen daar bij een huis

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:50

Dit had mijn pony ook kunnen overkomen als hij zelf de hond niet had doodgetrapt... Echt afschuwelijk. Je kan niets doen op zo'n moment. vreselijk.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:56

Wat verschrikkelijk, het zou je pony of hond maar zijn :(

Onwijs knap van de eigenaar dat ze haar verantwoordelijk heeft genomen door de hond te laten inslapen. Ik denk dat er best wat honden zijn die andere honden, schapen, pony's oid zouden vermoorden als het kan. Zelf zou ik er een dier niet voor laten inslapen.

RianneH

Berichten: 28288
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:58

Dus daarom was er een burgernet oproep.. Ontzettend heftig, voor alle betrokkenen. Nu klinkt het alsof de hond in een bos los liep, maar die stal was aan de rand van een woonwijk (in het Leeuwarder Bos). De hond had dus net zo goed een kind kunnen grijpen. Arme, arme pony.

Froukje
Forever young

Berichten: 10861
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:58

Geryon schreef:
Wat verschrikkelijk, het zou je pony of hond maar zijn :(

Onwijs knap van de eigenaar dat ze haar verantwoordelijk heeft genomen door de hond te laten inslapen. Ik denk dat er best wat honden zijn die andere honden, schapen, pony's oid zouden vermoorden als het kan. Zelf zou ik er een dier niet voor laten inslapen.

Dan hoop ik van ganse harte dat je je verantwoordelijkheid neemt zodat ie de kans niet krijgt om te moorden. Anders vind ik het ontzettend egoïstisch.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:00

Wat erg! Wel goed dat de eigenaar de hond heeft laten inslapen. Zoiets hoor je niet vaak. Ik vraag me wel af of de hond eerder iets gedaan heeft of niet. Omdat ze de hond heeft laten inslapen komt ze op mij over als verantwoordelijk, maar de hond liep wel los. Lijkt me dat ze de hond dan vertrouwde... Of ze is een baasje dat wel weet dat haar hond 'jaagt'/niet betrouwbaar is maar er lak aan had. Vraag me af welke. In het eerste geval zou ik het ook heel sneu vinden voor de eigenaar van de hond.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:05

Froukje schreef:
Geryon schreef:
Wat verschrikkelijk, het zou je pony of hond maar zijn :(

Onwijs knap van de eigenaar dat ze haar verantwoordelijk heeft genomen door de hond te laten inslapen. Ik denk dat er best wat honden zijn die andere honden, schapen, pony's oid zouden vermoorden als het kan. Zelf zou ik er een dier niet voor laten inslapen.

Dan hoop ik van ganse harte dat je je verantwoordelijkheid neemt zodat ie de kans niet krijgt om te moorden. Anders vind ik het ontzettend egoïstisch.


Natuurlijk.. Ik denk dat er veel meer van dat soort honden en dus eigenaren die ze van bepaalde dieren weg moeten houden, zijn dan je denkt.

quintusgl

Berichten: 4461
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:06

Wat ontzettend sneu.....ik moet er niet aan denken dat je paard afgemaakt wordt door een hond...
Sterkte voor alle betrokkenen.

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:06

maar...wat mij altijd verbaast dan weer is dat katten blijkbaar alles mogen vermoorden wat los en vast zit,óók huisdieren van mensen welke veilig in eigen tuin zitten....daar wordt nooit om geroepen dat de kat dan maar meteen dood moet ..

kijk ik praat het doden van de pony niet goed,het is afschuwelijk ,maar ik vind het nét zo afschuwelijk als een kat die een vogel/konijn of koikarper uit een vijver vist uit iemand anders zijn tuin.

en een hond die een dier dood bijt ,is geen mensenbijter,wanneer gaan mensen nu eens leren dat dieren en mensen óók voor honden verschillende zaken zijn.

ook een hond = jager ,nét als onze huistijgers waar het dan wel van geaccepteerd wordt dat die alles maar vermoorden wat er voor hun smoel komt ,sterker nog zijn hele topics waarin mensen trots vertellen wat hun tijgert wel niet afgeslacht hebben....

dit verhaal kent alleen maar verliezers...

EngeltjeS

Berichten: 16652
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:08

Gatsie, jakkes!!!
Wat sneu zeg...

Ik wens de eigenaren (beide) veel sterkte komende tijd... Y;(

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:09

Kimmie, open daarover fijn een ander topic ;) is niet relevant namelijk.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:13

Bah wat naar voor alle betrokkenen partijen :(:)
Ik zou er niet aan moeten denken dat me pony gegrepen zou worden door een hond of juist dat de hond een paard/dier of kind grijpt.
Brrr krijg er de rillingen van over me lijf ;( wat ontzettend sneu, sterkte voor de betrokkene

santusha
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Renkum

Re: Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:22

Menssen dit is verschrikelijk voor die pony's maar niet gelijk zeggen van het is zon bulldog bla bla onzin elke hond kan een pony dood bijten maar deze had ze niet moeten laten los lopen

Froukje
Forever young

Berichten: 10861
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:24

santusha schreef:
Menssen dit is verschrikelijk voor die pony's maar niet gelijk zeggen van het is zon bulldog bla bla onzin elke hond kan een pony dood bijten maar deze had ze niet moeten laten los lopen

Wie heeft het daar over dan? :? Al was het een jack russel geweest, had ik het ook een rot hond gevonden.

Duhelo

Berichten: 28613
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:31

Dit is zo jammerlijk voor alle partijen ...

Ik moet eerlijk zijn dat ik er mijn hond ook niet voor zou afmaken. Jagen is gewoon hun instinct, dat kan je er niet altijd uit halen ...
Ik weet echter dat mijn hond een behoorlijk hoge jachtdrift heeft (ze,springt vaak bij mijn cavies in en doet ze op zich geen kwaad, maar als ze de kans krijgt gaat ze wel achter vee of wild aan. Zou ze pakken om te moorden, ik denk het niet. Maar ik geef haar de kans niet. Hond is ten allen tijde aangelijnd...)
Als je weet dat je hond jaagt hou je hem aan de leiband. Echter moet er altijd een eerste keer zijn voor dat je het weet. Wie weet stond deze hond normaal onder appél, maar was ze nu net te laat ...