Het vernieuwde Menbewijs werd vandaag bekend gemaakt tijdens Paard&Koets.
Het boek ‘Haal je Menbewijs met plezier’ werd vers van de pers uitgereikt aan de menners Bram Chardon en Jacques Poppen. Het boek, dat opleidt tot het Menbewijs, werd overhandigd door Liesbeth Bronkhorst, hoofd Recreatiesport bij de KNHS en door Vincent Valk, Bestuurslid van de FNRS.
Na de uitreiking werd er feestelijk geproost tijdens een borrel op de lancering van het vernieuwde Menbewijs.
Nieuwsgierig geworden en niet aanwezig geweest bij Paard&Koets? Kijk dan hier en lees alles over de vernieuwing van het Menbewijs.
Ben erg benieuwd naar de nieuwe opzet en wat de verschillen zijn. Daar kom ik op de website geen wijs uit wat nu precies veranderd is. Ga morgen naar Paard&Koets dus komt mooi uit en kan ik gelijk eens informeren.
Rossfechten
Geplaatst: 02-11-14 12:29
Ben benieuwd, of je moet leren wedstrijd mennen, of juist ouderwets in het verkeer moet kunnen mennen.
Theo_V
Geplaatst: 04-11-14 16:27
In principe is er aan de cursusinhoud niet echt veel veranderd. Het traditionele gerei is uit de lesstof verdwenen, de cursus wordt in modules aangeboden, maar dat is niet verplicht. Er is wat meer aandacht voor dressuurmatig rijden. De naam Koetsiersbewijs zal verdwijnen.
Mencursus.nl
luijs
Geplaatst: 05-11-14 16:23
wat is de toegevoegde waarde nog om een menbewijs te halen? buitenom de gebieden waar het verplicht is mijn verzekering vergoed alles wat er nu bij ongevallen dekking staat. want er staat in de voorwaarde dat de langstlopende verzekering als eerste word aangesproken was de vorige regeling dan beter de WA zeg maar?
Als je de menkunst beheerst en veilig kunt in- en uitspannen niet zoveel. Ik ga ervan uit dat je alles weet van het verzorgen en mogelijke problemen met de gezondheid herkent