Italiaans mini paardje ontvoerd, mogelijk voor losgeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Italiaans mini paardje ontvoerd, mogelijk voor losgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 10:40

http://www.bokt.nl

In Italië hebben dieven mini paardje Charlie vorige week gestolen. Tijdens de 47ste Nationale paardenshow in Città di Castello, Umbria, Italië verdween de 63cm hoge Charlie. Dat melden diverse Italiaanse media. Volgens een woordvoerder van de show is Charlie behoorlijke waardevol vanwege zijn hoogte. Hij zou het kleinste paard ter wereld zijn. Daarom denken autoriteiten dat Charlie mogelijk is ontvoerd om losgeld te vragen.

Volgens het Guinness Book of Records is echter Thumbelina met 44cm het kleinste paardje ter wereld.

De woordvoerder van de paardenshow zegt dat ze meeleven met de eigenaar. “We zijn slachtoffers van een misdaad die de hele paardenwereld vernedert. We zorgen er al jaren voor dat dit niet kan gebeuren. We leven mee met de eigenaar, een echte paardenman die van zijn dieren houdt. ”

Charlie was speciaal uitgenodigd voor de show, maar reeds voor zijn optreden verdween hij.

Eigenaar Bartolo Messina zegt dat Charlie door zijn geringe stokmaat makkelijk te verbergen is. Hij is kapot van de ontvoering. Messina op zijn Facebook: “Dit had ik van mijn leven nooit verwacht. Het is jammer genoeg wel gebeurd. (…) Ik voel mij leeg en aangetast. Help mij om Charlie te vinden. Iedereen met nieuws. Neem contact met mij op!”

Messina zegt in de media dat de ontvoering niet strak gepland is. De dieven hebben op donderdagavond een gat in de omheining gemaakt en zijn vervolgens met hem weggelopen door het naastgelegen tabaksveld. In dat veld zijn namelijk hoefafdrukken gevonden. Diezelfde avond trof Messina de weide leeg aan en direct schakelde de locale politie in.

De politie bevestigt dat ze vermoeden dat Italiaanse criminelen, mogelijk de maffia, het dier hebben ontvoerd. Via het veld zijn zij vermoedelijk met een auto weggereden. Het onderzoek is nog gaande.

Het is op dit moment nog niet bekend of er al daadwerkelijk losgeld is geëist.

Bekijk hieronder beelden van Charlie

Anoniem

Re: Italiaans mini paardje ontvoerd, mogelijk voor losgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:48

Wie jat er nou een pony :') , sorry maar dit slaat alles...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:52

de Maffia heeft ook crisis, ze zijn overgestapt om pony's te jatten :')

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:54

_O- Ach je moet wat he, wel onwijs balen voor de eigenaar!
Hoop dat ie snel weer terug is :)

Het is wel een pittig ding zeg!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:56

Dit moet een grapje zijn... wie steelt er nou een pony voor losgeld? :')

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:00

Aaaah wat een leuk ding!
Weten ze zeker dat het geen Italiaanse 'penny-meisjes' zijn geweest?
Beetje triest als dit door echte dieven is gedaan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:19

Leuk correct paardje!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:26

Heb het gedeeld op facebook. Heb een Italiaan in mijn vriedenkring met veel conecties door heel Italië

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:29

troi schreef:
Leuk correct paardje!

Die eerste wel ja, die tweede hoef ik nog niet al krijg ik geld toe

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:38

Ik heb 30 sec gezien dus bedoel de eerste!
edit die tweede met donkerder manen en staart lijkt vooral erg dik.

maar goed, is wat off topic..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:57

ligt ie niet gewoon ergens in een kofferbak?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:20

Mwoah, waarom meteen de italiaanse maffia er bij halen? Tjeej, die lui hebben écht wel wat beters te doen dan een mini-paardje 'ontvoeren' hoor. In de drugswereld gaat er een hoop meer geld om dan dat hele beestje waard is..... :roll: en omdat het toevallig in italie heeft plaats gevonden, denkt men dan maar gelijk aan 'de maffia' :O

Overigens wel heel erg vervelend voor de eigenaren.

Daarnaast mag het verschil tussen deze pony en Thumbelina ook wel genoemd worden, want dat Thumbelina zóoo ontzettend klein is, komt omdat het een pony met ernstige dwerggroei is.
Thumbelina:
Afbeelding

En Charlie:
Afbeelding

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:03

JoyCiej007 schreef:
Mwoah, waarom meteen de italiaanse maffia er bij halen? Tjeej, die lui hebben écht wel wat beters te doen dan een mini-paardje 'ontvoeren' hoor. In de drugswereld gaat er een hoop meer geld om dan dat hele beestje waard is..... :roll: en omdat het toevallig in italie heeft plaats gevonden, denkt men dan maar gelijk aan 'de maffia' :O

Overigens wel heel erg vervelend voor de eigenaren.

Daarnaast mag het verschil tussen deze pony en Thumbelina ook wel genoemd worden, want dat Thumbelina zóoo ontzettend klein is, komt omdat het een pony met ernstige dwerggroei is.
Thumbelina:
[ Afbeelding ]

En Charlie:
[ Afbeelding ]

Deze Charlie lijkt niet op die vh filmpje

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:10

JoyCiej007 schreef:

+ 1

In dat wereldje hebben we het over getallen waar wij allemaal van dromen :))

Het zal iemand zijn geweest die op een creatieve manier geld wilt hebben haha... Ik hoop dat ze de pony snel terug vinden. Hoop overigens wel dat die goed onderhouden word momenteel

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:08

LadyMadonna schreef:
troi schreef:
Leuk correct paardje!

Die eerste wel ja, die tweede hoef ik nog niet al krijg ik geld toe

whahaha ja en het artikel gaat om het 2de paardje
Dus?????
Ik zou die toch ook niet willen hoor :(

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:11

Niet fijn dat hier mensen zijn die het als grap beschouwen of het niet geloven. Als jullie paard/pony gestolen zou worden vinden jullie dat waarschijnlijk ook niet al te leuk en grappig ;)

Hopelijk wordt hij snel gevonden!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:56

Heleennn schreef:
Niet fijn dat hier mensen zijn die het als grap beschouwen of het niet geloven. Als jullie paard/pony gestolen zou worden vinden jullie dat waarschijnlijk ook niet al te leuk en grappig ;)

Hopelijk wordt hij snel gevonden!

Oh ik geloof wel dat'ie gestolen/'ontvoerd' is, maar het stukje waarbij men zomaar ff de italiaanse maffia er bij haalt, dáár gaat het mij om. Lijkt mij zéér overtrokken en érrug ongeloofwaardig ja, dat 'De Italiaanse Maffia' er achter zou zitten _O-
Als er hier een waardevolle pony/paard uit Nederland gestolen zou worden, zouden we toch ook niet meteen aan Willem Holleder en zijn criminele underground vriendjes denken?! _O-

Tempus schreef:
Deze Charlie lijkt niet op die vh filmpje

Toch staat die foto echt bij een nieuwsartikel over het paardje dat in Italie is gestolen/ontvoerd:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... arlie.html

Al staat er wel onder de foto: 'file photo'.

Screenshot van Charlie:
Afbeelding

In iedergeval; Thumbelina is een pony met flinke dwerggroei (dus ook niet verwonderlijk dat dat de 'kleinste pony v/d wereld' zou zijn, helaas wordt het nergens echt goed vermeld bij die bronnen), en Charlie lijkt een normale, correct gebouwde pony, igg een pony die géén dwerggroei heeft.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:42

DIe pony met die blonde manen is volgens mij idd niet Charlie. Behalve dat ie vrij groot is voor ' kleinste pony'
als je zoekt op charlie en citta die castello (waar die gestolen is) komen er vooral plaatjes van het tweede pony'tje van het filmpje (egale vosje) opduiken; die idd erg klein is (en ietwat misvormd, alhoewel die Thumbelina erger is)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 20:08