Wedstrijdverbod 6 maanden GP-amazone wegens mishandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Wedstrijdverbod 6 maanden GP-amazone wegens mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 13:16

http://www.dehoefslag.nl

In september 2011 werden er serieuze aanklachten ingediend tegen een internationaal startende Oostenrijkse dressuuramazone. Volgens oud-werknemers zou Ulrike P. haar paarden martelen tijdens het rijden. Hiervoor gebruikte ze tijdens trainingen en wedstrijden steentjes onder de neusriem, stroomstoten en zelfs punaises om de dieren beter te laten presteren. Daarnaast werden de paarden hard geschopt en geslagen wanneer ze door angst fouten maakten.

Het tribunaal van de Tiroler paardensportbond heeft nu besloten om het wedstrijdverbod van de amazone te verlengen. P. kreeg op 6 november 2011 al een startbod van drie maanden opgelegd, maar tijdens de rechtszaak op 20 december 2011 verklaarde een veterinair dat de paarden tijdens het onderzoek geen tekenen van mishandeling vertoonden.

Het tribunaal heeft echter toch besloten dat het wedstrijdverbod nogmaals met drie maanden moet worden verlengd. Een startverbod van zes maanden is volgens de wet het uiterste dat men een ruiter kan opleggen en deze kan dan ook niet nogmaals worden verlengd. Tijdens dit verbod zal men het onderzoek vervolgen omdat het vermoeden bestaat dat de betreffende mevrouw deze praktijken in de toekomst zou kunnen herhalen.
Laatst bijgewerkt door Siets op 09-02-12 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:20

Alleen een wedstrijdverbod? Dus mevrouw kan gewoon doorrijden thuis? Dat heeft toch geen zin?!? Verbod op het houden van dieren moet ze krijgen!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:20

Pff en dit is 1 van de honderden verhalen hoe het gaat..
Dat is nou dé sport.. waar we zo trots op zijn.
Harmonie? Niks dus.

(Dit gaat overigens niet over iedereen ,maar zeker zo'n 60% gok ik!)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:21

Zieke geest :n
Paarden afpakken, deze vrouw mag helemaal geen paarden houden als je er zo mee omgaat... bah

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:25

Die moet wel meer dan alleen een startverbod hebben. TBS met dwangverpleging ofzo.
Moet niet gekker worden. Dat zo iemand nog paarden mag houden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:48

ON>VN

Een eigen mening erbij plaatsen op VN/ON is niet nodig. :) Dat is alleen op NM.

Bijinn

Re: Wedstrijdverbod 6 maanden GP-amazone wegens mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:53

Dit soort dingen kom je in praktijk helaas wel vaker tegen :n

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:06

Wat?! Steentjes onder de neusriem, punaises? Wat gaat er verder nog in je hoofd om als je dat soort dingen doet om je paarden "beter te laten presteren." :n

aurora12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:11

nou, dat zal r leren! een startverbod van 6 maanden, sjonge......heet dit straf? :Z

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:12

Is dit niet dezelfde 'mevrouw' (heks/feeks zou beter bij d'r passen) die laatst ook met een link naar een filmpje hier op bokt stond?

Edit: oh nee dat was een andere trut die in -ik meen- duitsland geen paarden meer mag houden wegens mishandeling en hier in 1 van de scandinavische landen toch mee doorgaat en met een verborgen camera werdt gefilmd... ook zo'n misselijk figuur.

Maar, dat zo'n 'dame' uberhaupt nog inkomensten heeft...? Ze mag tenslotte al geen wedstrijden meer rijden, zou ze dan nog andere inkomsten hebben, bijv. rijden voor eigenaren of lesgeven? Je zou toch niet met zo'n figuur geassocieërd willen worden :n

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:13

In hoeverre kun je er van uitgaan dat dit waar is.... oud werknemers doen de aanklacht en door dierenarts geen tekenen van mishandeling gevonden... het is en blijft topsport waarin iedereen elkaar maar wat graag wil dwarsliggen...

Maar als het waar is.. nouja zal ik maar niks over zeggen :o

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:15

Als de aantijgingen inderdaad waar zijn, zou deze vrouw wat mij betreft nooit meer paarden (en andere dieren) mogen houden.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:19

Nou ja wat een straf 8)7
Beter is "een verbod op paarden houden" voor deze mevrouw.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:23

Daphne__ schreef:
In hoeverre kun je er van uitgaan dat dit waar is.... oud werknemers doen de aanklacht en door dierenarts geen tekenen van mishandeling gevonden... het is en blijft topsport waarin iedereen elkaar maar wat graag wil dwarsliggen...

Precies, wie zegt dat het geen 'wraak' is van de oud werknemers?
Als het echt zo erg is als dat zij doen voorkomen, dan moet je daar toch ook sporen van kunnen zien?

Mocht het wel waar zijn, dan vind ik dat zo iemand geen paard waardig is.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:26

Daphne__ schreef:

Volgens mij stond er destijds een video op internet waarop de mishandeling te zien was.

cp112

ashley1 schreef:
Is dit niet dezelfde 'mevrouw' (heks/feeks zou beter bij d'r passen) die laatst ook met een link naar een filmpje hier op bokt stond?

Edit: oh nee dat was een andere trut die in -ik meen- duitsland geen paarden meer mag houden wegens mishandeling en hier in 1 van de scandinavische landen toch mee doorgaat en met een verborgen camera werdt gefilmd... ook zo'n misselijk figuur.

Maar, dat zo'n 'dame' uberhaupt nog inkomensten heeft...? Ze mag tenslotte al geen wedstrijden meer rijden, zou ze dan nog andere inkomsten hebben, bijv. rijden voor eigenaren of lesgeven? Je zou toch niet met zo'n figuur geassocieërd willen worden :n

Daar dacht ik ook gelijk aan ja, maar dat was volgens mij een andere inderdaad. Dat is ook al wat langer geleden.

Tja, laat eerst maar eens aangetoond worden dat dit waar is. De DA's konden geen tekenen vinden. Misschien is het wel een rel van haar voormalig medewerkers tegen haar. Je weet het niet.

Dus voordat we allemaal gaan schreeuwen dat die vrouw een mishandelaar is en geen paarden meer mag houden. Eerst even zorgen dat alle feiten op een rijtje staan. Er is nog niet aangetoond dat dit waar is.

cp112

The_Stig schreef:
Daphne__ schreef:

Volgens mij stond er destijds een video op internet waarop de mishandeling te zien was.

Dat was dus iemand anders. Een duitse mevrouw

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:27

Nou ja dan is of de oudwerknemer knettergek, of de amazone... :x

Steentjes onder de neusriem? :? Kan iemand mij uitleggen hoe dat dan 'prestatieverhogend' kan werken? Heb een tamelijk zieke geest, maar kan me er echt niets bij voorstellen zeg...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:28

Lijkt mij dat steentjes onder de neusriem alleen maar verzet uitlokken, niet echt prestatie verhogend ofzo :+

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:30

ik heb er toch echt me vraagtekens bij,
zo een paard gaat toch juist in protest door de pijn?
heb 1X mee gemaakt dat me paard een steen in haar hoef had.
arme meid ging vreselijk in protest en begon onder tussen te hinken met haar been (had heel snel door wat er aan de hand was na dat ik de steen heb verwijderd was ze weer zoals altijd)
of is dat voor ieder dier anders lijkt me stug dat al haar paarden er van gaan presteren

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:32

Voor diegenen die het duits beheersen, er speelt wel wat meer. De fokkerrij waar deze amazone voor rijd is eerst het slachtoffer van afpersing geworden, hier hebben ze niet aan toegegeven en even daarna werden hun trainer en stalruiter beschuldigd van mishandeling, zie de volgende link:
http://www.pferdplus.com/news/verdacht- ... runthaller

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:34

Kijk, er speelt dus veel meer.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:35

een verdachte is nog geen schuldige he.
Sommige mensen doen uit jaloezie of onvermogen rare dingen.... zoals het valselijk beschuldigen van mensen.
Aan de andere kant roep ik altijd, waar rook is is vuur..... er is daar in ieder geval iets aan de hand.

die video (als dat die video is waar een amazone achter op het hoofd van haar paard stompt) is volgens mij een Deense geweest of niet?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:39

Citaat:
Aan de andere kant roep ik altijd, waar rook is is vuur..... er is daar in ieder geval iets aan de hand.

Nee hoor, soms is het rookgordijn ook opgetrokken door de lasteraars... Want die worden namelijk op geen enkele wijze gehinderd door de realiteit. been there.. Tegen dit soort zaken kan je je amper verdedigen ook.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:41

Ik stel me ergens vragen bij dit artikel.
Als deze vrouw idd gebruik maakte van steentjes of punaises, dan zou de DA toch sporen van mishandeling gevonden hebben?
Punaises maken miss geen grote wonden maar steentjes doen toch een hoop schade als ze onder een neusriem zitten?