Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Slimke schreef:Ja, vind dat het de laatste tijd erg veel gebeurd, weet niet of het al langer zo is, maar ik lees er steeds meer over sinds dat met Hickstead gebeurd is...
Heel veel sterkte voor de eigenaren

Citaat:12/12/2011 13:53
De New Forest-pony Bronski Flowers Bliksem van pony-tweespanrijder Ewoud Boom is gisteren tijdens een buitenrit in overleden. De negenjarige ruin van Gerda Brons, die een carrière als Z dressuurpony achter de rug had, werd pas in maart voor het eerst door Boom aangespannen en liep in oktober al mee tijdens het WK ponymennen in Slovenië.
“We waren een buitenrit aan het maken met het tweespan, waarbij de kinderen ook mee waren”, vertelt Ewoud Boom aangeslagen. “We waren amper twintig minuten onderweg en net gaan draven, toen Bliksem langzamer ging en vervolgens omviel. Het ging heel snel, wat er op duidt, dat het waarschijnlijk een hartfalen is geweest. Gelukkig zijn mijn kinderen wel wat gewend en bleven ze heel rustig tijdens het gebeuren.”
“Het was een heel rare gewaarwording”, zegt Boom. “Je gaat je dan afvragen of je iets verkeerd hebt gedaan, maar Bliksem is voor de wedstrijden regelmatig gekeurd en er was nooit iets mis met hem. Het gebeurde ook tijdens een ontspannen ritje en niet in een zware marathon. Hij was altijd gezond en hij was goed getraind.”
“Voor ons gezin is het nu wel even goed geweest dit jaar. We hebben afgelopen periode meer meegemaakt. Bovendien had mijn vrouw Mirjam echt een klik met Bliksem. Ze had het er zelfs over om met Bliksem het mennen weer op te pakken en wilde met hem in het enkelspan gaan lessen. Voorlopig denken we dus nog even niet na over opvolging. Dat komt volgend jaar wel weer.”
Bron: Horses.nl / De Paardenkrant - Daniëlle Carrière